سایت خبری پیام ما آنلاین | بدترین توصیه های سفر

بدترین توصیه های سفر





۵ تیر ۱۳۹۵، ۰:۰۲

بدترین توصیه های سفر
“پولتون رو برای خریدن بطری های آب هدر ندین! من از شیر آب معمولی آب خوردم و چیزیم نشد!” این رو یکی از مسافران هتل در کاتماند گفت و بعد از سه روز نا پدید شد. وقتی دوباره دیدنش حسابی لاغر شده بود. “من هرگز قبل از رسیدن اتاقی رو در هیچ هتلی رزرو نمی کنم، بهتره که اول تمام هتل ها رو بررسی کنین و بعد تصمیم بگیرین.” یک مسافر با اطمینان به شما پیشنهاد میده کاری رو که می تونین در طول ده دقیقه به صورت آنلاین و یا با تلفن انجام بدین در طول ۴ ساعت انجام بدین و اون هم در حالیکه در خیابون ها به دنبال آخرین اتاق های خالی هر هتل می گردین. خیلی از نظرات وتوصیه هایی که در سفر، قبل و بعد از اون می گیریم ممکنه خوب نباشه و به درد نخوره. مخصوصا اگه به خاطر کم تجربگیمون، مجبور باشیم به گفته های دیگران اتکا کنیم. بهتره بعد از شنیدن چنین پیشنهادهایی خوب فکر کنیم. مثلا راجع به شیر های آب، لازمه بدونید که تنها تعداد کمی از کشور ها هستن که آب قابل شرب در لوله کشی هاشون دارن.
رایج ترین راهنمایی های اشتباه سفر رو با هم بررسی می کنیم:
1- زنها نباید تنها سفر کنند.
یکی از مهمترین و مورد بحث ترین موضوعات در سفر، تنهایی سفر کردن زنانه. طبیعتا بستگی به مقصد داره، سفر به جاهایی مثل هندوستان و برخی کشورهایی که به طور واضح میدونیم که میتونه مشکل ساز باشه میتونه برای زنان به تنهایی کمی چالش برانگیز باشه. هشدار های بی پایه و اساسی وجود داره که زنان نباید به تنهایی به کشور هایی مثل تایلند، انگلستان و… سفر کنند. اتفاقات ناخوشایند ممکنه در هر کشوری برای زنان و مردان اتفاق بیافته. بهترین پیشنهاد اینه که ریسکی (که در کشور خودتون هم انجام نمیدین) نکنین.
2- غذاهای دست فروش های خیابون
رو نخورین
این یکی از بدترین توصیه های در سفر است. بله در بعضی کشورها باید موقع انتخاب یک فروشنده ی مواد غذایی در خیابون حسابی دقت کرد و مراقب بود، اما غذاهای دست فروش های خیابونی مطمئنا یکی از مستقیم ترین و ارزون ترین راه های رسیدن به هویت یک کشورو بخش جدایی ناپذیر از مسافرت هاست. مسافر های با تجربه ای هم هستن که در رستوران های شیک و گرون کشورهایی مثل آمریکا یا ایتالیا نگران مریض شدن خودشون بودن. تقرییبا امکان بیمار شدن بر اثر خوردن غذا در هر جایی می تونه اتفاق بیافته.
3- حتما برای موارد اضطراری چک های مسافرتی به همراه داشته باشین.
داشتن چک های مسافرتی با راه افتادن شبکه های ای تی ام بین المللی ضرورتی نداره. استفاده از این چک ها در خیلی از مقصد ها بی فایده است چون بیشتر بانک ها و مغازه ها دیگه اونها رو به پول نقد تبدیل نمی کنن. برای مواقع ضروری کارت اعتباری اضافه ای در کیف پولتون داشته باشین و یا مقداری ارز، ترجیحا یورو و یا دلار پنهان کنین.
4- ایتالیا بهترین پیتزای دنیارو داره!
مسافران زیادی بودن که به طور کلی بدترین پیتزا های زندگیشون رو در ونیز و یا مکان های دیگه در ایتالیا خوردند. تله های گردش گری که یکیشون می تونه غذا باشه، هر جایی پیدا میشه. حتی اگه غذاهای معروف خود کشور باشه.
5- همه چیز رو برنامه ریزی کنین یا هیچ چیز رو برنامه ریزی نکنین.
این نوع توصیه به خیلی چیزا بستگی داره مثل توجه به زمان، مقصد، محدودیت ها و پیشامد هایی که ممکنه اتفاق بیافته. به عنوان مثال سفری به یونان بدون برنامه ریزی میتونه به یاد موندنی ترین سفرتون باشه و سفری با همون شرایط به یکی از جزایر کارائیب می تونه شما رو ورشکسته کنه یا اینکه مجبور بشین شب روی نیمکت بخوابین. بهترین کار اینه که تعادل و توازن در برنامه ریزی داشته باید.
6- شما نمیتونین در چین به فیس بوک دسترسی داشته باشین.
در بیشتر موارد این یه مشکل محسوب نمیشه. شما می تونین به سایت هایی مثل فیس بوک، توئیتر و … در چین دسترسی داشته باشین. اگه در این مورد شک دارین، یک سرچ ساده می تونه مطمئنتون کنه.
7- لباس بیشتر بردن در سفر یعنی شست
و شوی کمتر
این مورد در واقع درسته اما همیشه مفید نیست. با توجه به موارد استثنا، شست و شوی لباس ها گاهی می تونه راحت تر و ارزون تر از خونه باشه. در ویتنام، شست و شوی لباسها با در دست گرفتن کیسه ی لباس های کثیف و دادن یک دلار به کارمند هتل انجام میشه. لباس بیشتر در سفر ها به معنی سنگین تر شدن بار سفر شماست، که در سفر های طولانی و زمینی میتونه خیلی مشکل ساز باشه.
8- به اندازه ی کافی لنز، کرم ضد آفتاب، دارو و … به همراه داشته باشین.
بازهم این مورد خیلی به مقصد بستگی داره، اما به طور کلی هر چیزی که در داروخونه هست، در اونجا هم پیدا میشه.
9- برای محافظت از خودتون چاقو به همرا داشته باشین.
هر کی این توصیه رو به شما می کنه، زیاد سفر نکرده و احتمالا باید در کشور خودش هم چاقو حمل کنه.
10- خودتون رو با کتاب های راهنما ها خسته نکنید، هر اطلاعاتی که بخواین می تونین آنلاین پیدا کنین.
این توصیه میتونه گاهی درست باشه، در مورد بعضی از مقصد ها وبسایتهای بسیار خوبی وجود داره. اما در مواقعی هم صد ها سایت وجود داره که تقریبا تاریخ گذشته هستن و درست بودن و حقیقت مطالبشون هم هیچوقت برسی نشده.
در مورد خوندن کتاب های راهنما همیشه یک اعتماد دلگرم کننده وجود داره. منابعی که صحتش ثابت شده و توسط نویسنده ای که به خاطر جمع آوری همین اطلاعات در اون سفر بوده جمع آوری شده. بهترین کار اعتماد به منابع درست و اثبات شده است.
منبع/gerdali.com

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *