سایت خبری پیام ما آنلاین | واکنش مجدد مدیرعامل آبفای استان کرمان به ادعای آب سرطانی: لوله های آبرسانی مخاطره بهداشتی ندارند

واکنش مجدد مدیرعامل آبفای استان کرمان به ادعای آب سرطانی: لوله های آبرسانی مخاطره بهداشتی ندارند





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲

واکنش مجدد مدیرعامل آبفای استان کرمان به ادعای آب سرطانی:
لوله های آبرسانی مخاطره بهداشتی ندارند
انگار حواشی ادعای اخیر یکی از اعضای شورای شهر کرمان در ارتباط با سرطان زا بودن آب کرمان تمامی ندارد. در تازه ترین واکنش، مدیرعامل آبفای استان کرمان گفته که لوله های آبرسانی مخاطره بهداشتی ندارند. البته این اولین واکنش محمد طاهری به این ادعا نیست. او اولین بار در گفت و گو با «پیام ما» در شماره 636 مورخ یکشنبه 9 خرداد 95، این ادعا را رد کرد و گفت که این عضو شورای شهر کرمان اطلاعات کاملی ندارد. در تازه ترین واکنش اما مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان توضیحاتی را در رابطه با پایش آب شرب کرمان ارائه کرده است. آنطور که ایرنا نوشته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: آب آشامیدنی این استان از منابع آب تا شبکه آبرسانی مشترکان در آزمایشگاه های مجهز شرکت آبفا پایش می شود.
محمد طاهری افزود: این آزمایشگاه ها از پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی برخوردار هستند و آب آشامیدنی استان کرمان به صورت مستمر و بر اساس استاندارد، پایش می شود و نتایج حاصل شده توسط کارشناسان کنترل کیفیت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم که آب آشامیدنی استان کرمان هیچ مشکلی ندارد و تمام استانداردها در آن لحاظ می شود.ئوی در زمینه استفاده از لوله های آزبست در آبرسانی نیز گفت: آزبست در صورت تخریب هر فرآورده آزبست دار به محیط زیست وارد می شود و با آزادسازی آن در هوای آزاد و استنشاق این ماده می تواند عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد. مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان تصریح کرد: لوله های آبرسانی که از سالیان گذشته مورد استفاده قرار می گیرند هیچ گونه مخاطرات بهداشتی ندارند. وی گفت: آزبست نمی تواند از طریق ورود به آب آشامیدنی موجب بروز سرطان شود و فقط از طریق تنفس است که می تواند سرطان زا باشد. طاهری اضافه کرد: حد مجاز و استاندارد آزبست در آب آشامیدنی ‹هفت میلیون فیبر در لیتر› است که هیچ زمانی این پارامتر در آب آشامیدنی استان کرمان دیده نشده است. وی گفت: جای سئوال است که ادعای سرطان زا بودن آب کرمان بر اساس کدام تحقیقات، مستندات و اطلاعات علمی مطرح شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان بیان کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب و خشکسالی که در استان وجود دارد، پرسنل آبفای استان کرمان، تمام توان خود را به کار گرفته اند که آبی با کیفیت و در حد استاندارد در اختیار مردم قرار دهند. وی با بیان اینکه سال گذشته آب آشامیدنی در استان کرمان با مدیریتی اعمال شده سهمیه بندی نشد اظهار کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده که تابستان امسال هم مجبور به سهمیه بندی آب نشویم و امیدواریم مردم در این مسیر ما را همراهی کنند. شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان 567 هزار مشترک در این استان دارد که از این تعداد 145 هزار اشتراک متعلق به شهر کرمان است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *