سایت خبری پیام ما آنلاین | خبرسلامت

خبرسلامت





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱

تشخیص سلامتی از پاها
به گفته متخصصان، چشم آینه روح است، اما پا هم می‌تواند درباره وضع سلامت موارد بسیاری را بازگو کند.
پاهای سرد: اگر پاها همیشه سرد است، این می‌تواند نشانه کار ضعیف غده تیروئید باشد، به خصوص اگر در فرد پوست و موها خشک است و به راحتی خسته می‌شود.
تشخیص سلامتی از روی پاها
انگشتاهای شست پاهای متورم: انگشتان بزرگ متورم و قرمز شده پا، نشانه کلاسیک نقرس، یکی از اشکال آرتریت است که اگر درمان نشود می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد کلیه‌ها بگذارد. گرفتگی‌های مکرر پاها می‌تواند نشان دهنده کمبود منیزیم یا پتاسیم در بدن باشد.این علامت همچنین می‌تواند نشان دهنده گردش خون ضعیف و سطح پایین قند در خون باشد.برخی از داروها نیز می‌تواند این اسپاسم را ایجاد کنند.
بی حسی و کرختی نامفهوم و غیر قابل توضیح پاها: در برخی از موارد این می‌تواند نشان دهنده اسکلروز پراکنده، آسیب عصبی و دیابت باشد.
پاهای متورم و باد کرده: اگر پاها ورم کنند و تا 3-2 روز به همین وضع باقی بمانند، این می‌تواند نشانه مشکل در کلیه‌ها یا در قلب باشد.

خواص و فواید گل ختمی کدام اند
گل ختمی علاوه بر آنکه به دلیل داشتن گل‌های رنگی و بزرگش در تزئین خانه یا باغچه استفاده می‌شود، کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد.
برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است.
به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است. در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند. در کشورهای آفریقایی نیز دم‌نوش گل ختمی را برای درمان یبوست، سرطان، بیماری کبد و علائم سرماخوردگی تجویز می‌کردند. همچنین خمیر تولید شده از برگ‌های این گیاه برای درمان جراحت روی پوست قرار داده می‌شد. در ایران این دم نوش به عنوان روش درمانی برای کاهش فشار خون بالا مورد استفاده بوده است. مطالعات جدید هم حاکی از آن است که گل ختمی می‌تواند در کاهش فشارخون و کلسترول بالا موثر باشد. هرچند لازم است بررسی‌های بیشتری در این باره انجام گیرد.

شایع‌ترین علل افزایش حساسیت دندان ها
عضو هیات ‌مدیره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، گفت: خوردن غذاهای ترش که منجر به کاهش تدریجی ضخامت مینای دندان‌ها می‌گردد، از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش حساسیت دندان‌ها هستند. دکتر کیوان ساعتی درباره شایع‌ترین علل افزایش حساسیت دندان‌ها، اظهارداشت: درباره علل حساسیت دندان‌ها می‌توان به عوامل تغذیه‌ای و عوامل مکانیکال و موارد دندانپزشکی اشاره کرد. وی درباره غذاهای ترش، گفت: خوردن غذاهای ترش بیشتر از میزان لازم مانند آب میوه‌های ترش، میوه‌های ترش، لواشک و امثال آنها مخصوصا چنانچه بلافاصله مسواک زده شود باعث کاهش تدریجی ضخامت مینای دندان‌ها در ناحیه فوق شده که این خود منجر به حساسیت دندان‌ها می‌گردد. این متخصص درباره عوامل مکانیکال، افزود: مسواک زدن افقی و شدید با مسواک‌های زبر به جای مسواک زدن عمودی نرم با مسواک متوسط منجر به حساسیت طوق دندان‌ها می‌شود. وی گفت: سومین دلیل فشردن دندان‌ها روی هم در اثر استرس‌های عصبی است که به مرور باعث افزایش حساسیت می‌شود البته مواردی مانند پوسیدگی‌ها، ترمیم‌های تازه و مشکلات لثه‌ای هم از عوامل دیگر حساسیت است.

راهی برای کاهش سرعت پیری مغز
با گذشت زمان مغز دچار تغییراتی می‌شود اما برخی از این تغییرات که شاهد آن‌ها هستیم به این مفهوم نیست که وضعیت وحشت‌آوری اتفاق افتاده‌ است.
به گفته دست‌اندرکاران گروهی تخصصی که بررسی‌هایی درباره این موضع انجام داده، در حالی که بالا رفتن سن آسیب بیشتری به برخی از افراد وارد می‌کند بیشتر مردم می‌توانند برای بهبود کیفیت سلامتشان اقدامات پیشگیرانه جدی و موثر انجام دهند.پزشکان بر اساس بررسی خود اظهار داشتند: افراد می‌توانند برای حفظ عملکرد و کارایی ذهنی مغزشان اقداماتی را انجام دهند که داشتن فعالیت جسمی کافی، کنترل فشارخون، پیشگیری و کنترل دیابت و خودداری از مصرف سیگار از جمله این راهکار‌ها است. افراد بزرگسال نیز باید به وضعیت سلامت و درمان خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که می‌تواند بر سلامت ذهنی آنان تاثیر بگذارد. آنها می‌گویند داشتن زندگی اجتماعی فعال در ارتقاء سلامت ذهنی و ادراکی فرد تاثیرگذار است. همچنین افراد بزرگسال باید به وضعیت و نوع خواب خود هم حساس باشند و در صورت ابتلا به هر گونه اختلال خواب آن را جدی بگیرند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *