پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱

متهمان
فاجعه رودبار هنوز فراری هستند
فرماندار رودبار جنوب در گفتگو با «پیام ما» گفت: مراسم تشییع جنازه مقتولین در امنیت کامل صبح روز شنبه برگزار شد. عطا ناوکی افزود: شنبه با سران طوایف جلسه دیگری برگزار کردیم و آن ها قول دادند نهایت همکارای را با ما برای دستگیری قاتلان انجام دهند. وی اظهار داشت: حتی با گروه های دیگری از این دو طایفه جلسه داشتیم تا زودتر این پرونده تکمیل شود. ناوکی درباره امنیت منطقه گفت: با حضور مسئولان امنیتی مثل سرهنگ ناظری و سرهنگ فرشید و یگان های ویژه منطقه از امنیت کافی برخوردار است و اوضاع به حالت عادی بازگشته است. فرماندار رودبار جنوب در پاسخ به این سوال که احتمال درگیری های بعدی هم وجود دارد یا نه، گفت: مقداری نگرانی وجود داشت اما در جلسه با سران طوایف با صحبت هایی که داشتیم خطر بروز درگیری در آینده رفع شد. گفتنی ست در پی اختلافی ناموسی بین دو طایفه در رودبار جنوب 5 نفر از اعضای دو طایفه کشته شدند که متاسفانه در بین کشته شدگان یک کودک دو ساله نیز وجود داشت.

ضرورت هوشمندسازی تاکسی‌ها در کرمان
مدیرعامل نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان بر ضرورت هوشمندسازی تاکسی ها و عبور از سیستم سنتی تاکید کرد. به گزارش مهر مجید عسکری اظهار داشت: ما باید با علم روز دنیا پیش برویم؛ ضمن اینکه تکنولوژی برای راحتی بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین، در تلاش هستیم تا از این تکنولوژی برای سهولت کار مسافران و رانندگان تاکسی استفاده کنیم. وی ادامه داد: پیش از این پرداخت الکترونیکی را در برخی تاکسی‌ها با کمک بانک رسالت راه‌اندازی کردیم؛ چرا که دنبال بودیم تا شهروندان بتوانند برای پرداخت کرایه‌ تاکسی از تمام کارت‌های عضو شتاب استفاده کنند و مردم هم استقبال کردند، اما وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که به ازاء هر تراکنش، ۱۲۰ تومان از حساب کارت کسر می‌شود، عاقلانه نبود این روند ادامه پیدا کند؛ چرا که مسافر برای پرداخت ۶۰۰ تومان کرایه‌ تاکسی، باید ۱۲۰ تومان حق تراکنش به بانک پرداخت می‌کرد؛ بنابراین، طرح را متوقف کردیم. عسکری افزود: در ادامه، با برخی شرکت‌های موجود در کشور مذاکراتی انجام دادیم و دنبال این بودیم تا پرداخت الکترونیکی، هم با کارت‌های شتاب و هم با کارت الکترونیکی شهروندی امکان‌پذیر باشد.

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با آموزش‌های فنی در کلاس‌های اوقات فراغت
فرماندار بم گفت: در ایام تابستان باید دانش‌آموزان را با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین امور اجتماعی آشنا کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس رضا اشک ضمن تاکید بر گام برداشتن در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: هر چه داریم از رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) است. وی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب با دانش‌آموزان، آماده کردن امکانات و وسایل سرمایشی، تامین برق و آب در محل‌های برگزاری آزمون سراسری، حضور نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی از ضروریاتی است که باید توسط ادارات مربوطه انجام شود. فرماندار بم با بیان اینکه همه ادارات موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: باید لیست حوزه‌های آزمون به ادارات ارسال شود تا مشکلات موجود بررسی گردد. اشک اضافه کرد: آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان و دانشجویان است لذا می‌طلبد تلاش کنیم تا آینده‌ای روشن برای آنها فراهم کنیم. وی تصریح کرد: در ایام تابستان باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان با آموزش‌های فنی و همچنین امور اجتماعی آشنا شوند.

تهیه و اجرا طرح‌های عمرانی باید بر اساس اصول کارشناسی
فرماندار جیرفت گفت: برای جلوگیری از هدررفت منابع، طرح های عمرانی بایستی بر اساس اصول کارشناسی و متناسب با نیاز آینده تهیه و اجرا شود. به گزارش ایرنا، احمد امینی روش افزود: از توان و ظرفیت موجود منطقه برای رفع مشکلات موجود در فرودگاه استفاده می کنیم. وی ادامه داد: اجرای طرح ها حتما باید از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد زیرا در غیر این صورت چند سال بعد باید دوباره کاری صورت گیرد که این به معنی هدررفت منابع است. امینی روش خاطرنشان کرد: ساماندهی محورهای منتهی به فرودگاه در دستور کار قرار دارد زیرا معتقدیم که این ورودی، پیشانی شهر است. وی تصریح کرد: تامین آب فرودگاه پیگیری می شود تا در مدت کمتر از 10 روز این مشکل توسط اداره آب و فاضلاب روستایی مرتفع شود. فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: باید فضای سبز و بلوار داخلی فرودگاه ساماندهی شده و یک فضای زیبا ایجاد شود. وی ادامه داد: تمام این مشکلات تنها با تخصیص اعتبار مرتفع نمی شود بلکه کمی خلاقیت می تواند بسیاری از معایب موجود را حل کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر