پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کرمان در ردیف استان های دارای کمترین نرخ بیکاری است

کرمان در ردیف استان های دارای کمترین نرخ بیکاری است





۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۰۶

کرمان در ردیف استان های دارای کمترین نرخ بیکاری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: کرمان جزء سه استانی است که کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارند.
جعفر رودری افزود: براساس میانگین نرخ بیکاری سال 94، نرخ بیکاری استان کرمان 7.9 درصد اعلام شده است و امیدواریم بتوانیم نرخ بیکاری 7.9 درصد را ثابت نگه داریم. وی بیان کرد: براساس آخرین برآوردی که وجود دارد، جمعیت استان کرمان سه میلیون و 150 هزار نفر می باشد و سالانه 58 هزار نفر به این جمعیت افزوده می شود. وی گفت: سهم جمعیت بالای 10 سال استان از کل جمعیت حدود 82 درصد است و سالانه 37 هزار نفر از جمعیت جویای کار که قادر به انجام کار هم هستند، وارد بازار کار می شوند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: براساس هدف گذاری صورت گرفته در برنامه ششم توسعه، نرخ بیکاری استان کرمان در پایان سال 99 که سال انتهایی برنامه است به حدود هفت درصد خواهد رسید و ما باید براساس این نرخ سالانه 37 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. وی گفت: در حال حاضر 34.1 درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی، 26.8 درصد در بخش صنعت و 39.1 درصد در بخش خدمات قرار دارد. رودری اظهار کرد: سهم بخش کشاورزی استان تقریبا 2 برابر اشتغال ملی در بخش کشاورزی است. وی افزود: سهم بخش صنعت استان نسبت به متوسط ملی پایین تر است به گونه ای که سهم کرمان 26.8 و متوسط ملی 32.8 درصد می باشد. وی گفت: سهم بخش خدمات نیز در استان کرمان نسبت به متوسط ملی حدود 10 درصد پایین تر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: 83.3 درصد از کل اشتغال استان، شاغلان بخش خصوصی و حدود 16.7 درصد هم در بخش عمومی و دولتی مشغول به کار هستند که می توانیم بگوییم این ترکیب با ترکیب ملی سازگار است. وی افزود: براساس عرضه نیروی کار که در استان وجود دارد جمعیت بیکاران استان حدود 64 هزار نفر بوده و این در حالی است که تعدادی اشتغال ناقص نیز در استان وجود دارد و همچنین بیکاری های فصلی که اگر بخواهیم این تعداد را هم اضافه کنیم تعداد بیکاران و شاغلان ناقص در سطح بالاتری قرار می گیرد.
رودری با اشاره به اینکه توزیع نرخ بیکاری بین سنین مختلف متفاوت است خاطرنشان کرد: بالاترین نرخ بیکاری را در سنین جوانی و جمعیتی که بتازگی وارد سن کار و فعالیت می شوند داریم ولی در مقایسه با متوسط کشوری نشان می دهد استان کرمان از وضعیت بهتری برخوردار است. وی گفت: نرخ بیکاری جمعیت 15 تا 29 سال که عمده این افراد از فارغ التحصیلان دانشگاه و دنبال کار هستند در استان کرمان 19.4 است که متوسط کشوری این رقم 23.3 درصد می باشد. وی بیان کرد: جمعیت بیکار استان در سال 90 حدود 167 هزار نفر بوده و سالانه حدود 24 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که این رقم نسبت به متوسط سال 85 تا 90 به دو برابر رسیده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *