پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۲۱

چین علاقمند به سرمایه گذاری در کرمان است
نماینده وزارت اقتصاد چین از علاقمندی چین برای سرمایه گذاری در کرمان خبر داد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری خوبی در کرمان وجود دارد. به گزارش مهر، ژو پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با استاندار کرمان گفت: بنده به نمایندگی از وزارت اقتصاد چین به کرمان آماده و علاقمندی چین برای فعالیت در کرمان را ابراز می دارم. وی به وجود فضای سرمایه گذاری مطلوب در کرمان اشاره و تصریح کرد: کمبود برق فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است و ما راغب به همکاری در این زمینه هستیم. ژو با اشاره به نیاز چهار هزار مگاواتی صنعت کرمان به برق، گفت: این مسئله اولویت اول ما برای سرمایه گذاری به منظور رفع نیاز صنعت کرمان است. نماینده وزارت اقتصاد چین گفت: به خوبی می دانیم که دولت یازدهم که برای ایجاد زیرساخت ها و تامین نیازهای اساسی مردم اهتمام دارد که در این زمینه چین می تواند با ایران همکاری داشته باشد. وی یادآور شد: در خصوص زیرساخت ها می توانیم تمام مجموعه شرکت هاوانگ و شرکای خود را برای سرمایه گذاری و سازندگی پای کار بیاوریم. ژو گفت: سرعت چین طی ۳۰ سال گذشته دنیا را متعجب کرده و بنا داریم با همین سرعت در کرمان نیز کارها را به انجام برسانیم.

اعمال سیاست‌های تشویق برای خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی
معاون نظارت بر امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان گفت: بهره‌برداران کشاورزی که در ساعات اوج مصرف برق اقدام به خاموشی موتورپمپ‌ها کنند، هزینه‌ای برای برق مصرفی آنها طی ماه دریافت نمی‌شود. به گزارش فارس پرویز سعید‌عسکری در نود و یکمین جلسه شورای آب استان کرمان اظهار داشت: در زمینه برق‌دار‌ کردن موتور‌پمپ‌های کشاورزی جدید در جنوب استان هیچ مشکلی نداریم. وی بیان داشت: 4 هزار موتورپمپ مجاز در جنوب و شرق کرمان وجود دارد که تقاضاهای جدیدی نیز برای برقی کردن موتورپمپ‌ها ارائه شده است و طی 50 روز گذشته توانستیم 61 حلقه چاه را برقی کنیم. سعیدعسکری افزود: در زمینه پمپاژ مجدد برای موتورپمپ‌هایی که خاموش بودن در صورت داشتن مستندات کافی مشکلی برای تامین برق آنها نیست. وی با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای خاموشی موتورپمپ‌ها در ساعات اوج مصرف خاطرنشان کرد: امسال از 15 خرداد تا 15 شهریور موتورپمپ‌هایی که از ساعت 19 تا 23 خاموش شوند، در طول ماه هزینه برق دریافت نمی‌کنیم. معاون نظارت بر امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان گفت: سال قبل در این زمینه 300 میلیون تومان تخفیف دادیم و علاوه بر این پاداشی برای بهره‌بردارانی که بیش از چهار ساعت خاموشی داشته باشند، دیده شده است.

آمادگی آلمان برای گسترش صنعت خودروسازی در بم
سفیر آلمان در ایران از آمادگی دولت آلمان و همچنین سرمایه‌گذاران این کشور در راستای همکاری در گسترش صنعت خودروسازی در شهرستان بم خبر داد. به گزارش فارس میکائیل بارون فون‌اشتنبرگ پس از ورود به شهرستان بم مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان قرار گرفت. میکائیل بارون فون‌اشتنبرگ در حاشیه بازدید از مدرسه کوثرالنبی (س) ضمن تشکر از مسئولان شهرستان بم اظهار داشت: جای خوشحالی است که مدرسه ساخته شده توسط دولت آلمان مورد استفاده دانش‌آموزان نمونه بم است. این مسئول افزود: بعد از زلزله، مردم بم زندگی دوباره را آغاز کردند و شهر خود را ساختند و شهر بم دوباره زنده است. سفیر آلمان در ایران ادامه داد: دولت و ملت آلمان کمک زیادی بعد از زلزله به مردم کردند و یک مدرسه در حوزه فنی و حرفه‌ای در بم احداث و مورد استفاده قرار گرفته است. وی از آمادگی دولت آلمان و همچنین سرمایه‌گذاران این کشور برای همکاری در گسترش صنعت خودروسازی در شهرستان بم خبر داد. رضا اشک فرماندار بم نیز در حاشیه این بازدید از دولت و ملت آلمان که در بازسازی بم بعد از زلزله به ویژه در بازسازی ارگ، ساخت مدرسه و یکی از نهادهای اداری کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *