سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۲

کرباسچی: با مجلس دهم، دولت بهتر برنامه‌هایش
را اجرا خواهد کرد
دبیر کل حزب کارگزاران گفت: با ترکیب مجلس دهم دولت بهتر از گذشته برنامه‌هایش را اجرا خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان غلامحسین کرباسچی در خصوص ترکیب مجلس آینده اظهار داشت: اکثریت ترکیب مجلس دهم از طرفداران دولت، اصلاحات و اعتدال است. وی افزود: قطعا مجلسی مناسب تر برای همکاری و هماهنگی با دولت و همچنین پیشبرد و اهداف دولت یازدهم خواهیم داشت. کرباسچی با اشاره به اینکه مجلس نهم با دولت ناسازگاری داشت، ادامه داد: تعدادی از نمایندگان مجلس نهم بی توجه بودند و برای بسیاری از برنامه‌های دولت ارزش قائل نبودند. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطر نشان کرد: اکثریت نمایندگان مجلس دهم با دولت همراه هستند از این رو دولت بهتر از گذشته برنامه‌هایش را اجرا خواهد کرد.
منصوری آرانی: پیش‌بینی می‌کنیم که در مجلس دهم سه فراکسیون تشکیل شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در مجلس دهم سه فراکسیون تشکیل شود. عباسعلی منصوری آرانی پیرامون ترکیب و چینش جدید مجلس دهم، اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم که در مجلس دهم سه فراکسیون تشکیل شود. به گزارش خبرآنلاین وی ادامه داد: این فراکسیون‌ها اعم از فراکسیون اصول گریان سنتی، اصلاح طلبان و فراکسیون مستقلین خواهد بود و هر کدام از اینها مسیر خودشان را می‌دانند . نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل تصریح کرد: این ترکیب جدید می‌تواند مجلس فعالی داشته باشد که هر سه گروه باید بر روی قوانین، لوایح و طرح‌ها تاکید داشته و اظهار نظرات جدی را جامع عمل بپوشاند. منصوری آرانی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی این مجلس با این ترکیب جدید می‌تواند ضمن فعال بودن تحرکات مفید و خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورد.
حجاریان:وقتی احمدی نژاد رئیس جمهور می شود،خیلی ها فکر می کنند می توانند نماینده مجلس شوند
سعید حجاران به روزنامه اعتماد گفت: امروز افراد زیادی از مسوولان و فعالان سیاسی از پروسه برگزاری انتخابات ناراضی هستند. مثلا آقای جنتی بعد از ثبت‌نام کاندیداها به این موضوع که تعداد زیادی برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند انتقاد کرده و آن را دارای ابهام خوانده بود و حتی می‌گفتند توطئه‌ای پشت این داستان وجود دارد. در حالی که ابهام یا توطئه‌ای وجود نداشته است، وقتی احمدی‌نژاد می‌تواند رییس‌جمهور شود عده زیادی هم پیش خود فکر می‌کنند که می‌توانند نماینده مجلس باشند. در واقع پست‌ها در نظام ارزان شده است و هر کسی هم می‌خواهد نماینده مجلس شود، به قول عرب‌ها مناصب رخیص شده‌اند. شورای نگهبان می‌گوید این حجم از ثبت‌نام‌ها وقت زیادی از آنها گرفته است و فشار زیادی را متحمل شدیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه: اصلاح‌طلبان، کارگزاران، کیان و حلقه نیاوران در مورد دین کج فهمی دارند
فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در خصوص کج‌فهمی در دوران غیبت می‌توان هزاران جلد کتاب نوشت، گفت: شما ببینید انجمن حجتیه چه برداشتی از انتظار ارائه کرد و چه دلیلی دارد در عصر ولی‌فقیه ما شاهد کج‌فهمی افراد نسبت به دین باشیم. کج‌فهمی که در سه حلقه کارگزاران، اصلاح‌طلبان و کیان و حلقه نیاوران بروز و ظهور پیدا کرده است. سعیدی ادامه داد: متاسفانه نفی استقلال را از زبان برخی از آقایان می‌شنویم و امروز با بدعت‌ها و بدفهمی‌هایی روبرو هستیم که شبهاتی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و باید با ادبیات بهتری با مردم حرف بزنیم. نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه امروز در بحث حاکمیت دینی و اصل ولایت فقیه و اینکه ولی فقیه مشروعیت خود را از مردم می‌گیرد یا باری‌تعالی دچار برخی کج‌فهمی‌ها در افراد هستیم که باید نسبت به آن روشنگری و آگاه‌سازی صورت گیرد.
واکنش ره پیک به سخنان رییس‌جمهور: قانون اساسی حکمی درباره ترتیبات تنظیم و صدور اعتبارنامه ندارد
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در قانون اساسی درباره ترتیبات تنظیم و صدور اعتبارنامه نمایندگان هیچ حکمی وجود ندارد و تعبیر صورت گرفته در این مورد درست نیست. سیامک ره‌پیک در مورد اظهارنظر برخی مقامات مبنی بر اینکه «قانون اساسی می‌گوید نماینده که انتخاب می‌شود با رای حوزه انتخابیه خودش انتخاب می‌شود و به محض اینکه رای آورد و در مجلس شورای اسلامی اعتبار نامه‌اش تصویب شد، این وسط چیزی نداریم»، اظهار کرد: در قانون اساسی حکمی در این باره وجود ندارد. وی با بیان اینکه اعتبارنامه نمایندگان روند خاصی دارد، تصریح کرد: بعد از آنکه انتخابات چه از نظر صلاحیت‌ها و چه از جهت حوزه‌های انتخابیه توسط شورای نگهبان تایید شد، نتیجه آن به دستگاه اجرایی اعلام می‌شود و بعد از آن هیات نظارت و هیات اجرایی باید اعتبارنامه نمایندگان را امضاء و تایید کنند. به نوشته ایسنا، ره‌پیک ادامه داد: اگر تمام این مراحل طی شد آن وقت اعتبارنامه نمایندگان به مجلس داده می‌شود و در مجلس نیز طبق قانون به اعتبارنامه‌ها رسیدگی می‌شود. سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بر اساس قانون هیات بررسی نمایندگان در مجلس مربوط به آن بخشی خواهد بود که شورای نگهبان نسبت به آن بخش اظهارنظر نکرده باشد.
اعتراض احمد توکلی به حقوق ۳۵ میلیون تومانی یک مسئول
احمد توکلی با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود از اعتراضش به حقوق ۳۵ میلیون تومانی یک مسئول خبر داد. به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطلبی را با عنوان «این خاطره مزاح و شوخی نیست» در کانال شخصی خود منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است: این خاطره مزاح و شوخی نیست. به فلان مسئول عالی رتبه دولتی اعتراض کردم که چرا باید 35 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کنی؟ گفت من نه سهام دارم و نه کار اقتصادی می‌کنم و نه درس می‌دهم. اگر این حقوق را نگیرم باید این کار را رها کنم. گفتم مگر چقدر خرج داری که به کمتر از این راضی نیستی؟…. حرف بینمان زیاد زده شد. آخر سر گفت به خاطر شما 7 میلیون تومان از حقوقم را کم می‌کنم و رفت.
عارف: بعد از تشکیل فراکسیون در مورد ریاست مجلس تصمیم می گیریم
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: با نهایی شدن نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده فراکسیون امید برای مجلس آینده تشکیل خواهد شد. به گزارش ایسنا محمدرضا عارف در این رابطه خاطر نشان کرد: بحمدالله شاهد موفقیت لیست امید در دور دوم بودیم و در این شرایط امیدواریم مجلس آینده بر اساس اولویت‌های ترسیمی در حوزه اقتصادی و معیشتی و بر اساس برنامه 128 بندی که در گذشته اعلام شده بود و هم‌چنین ساماندهی برخی آسیب های اجتماعی عملکرد مثبتی داشته باشد. و ان شاء الله روال عملیاتی این برنامه ها نیز در هفته آینده و پس از تشکیل فراکسیون امید تبیین می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد ریاست مجلس آینده گفت:‌ تعیین ریاست مجلس حق مجلس است و پرداختن زودهنگام به این موضوعات شاید به صلاح نباشد اما با تشکیل فراکسیون‌ها و سیاست‌های مرتبط با این فراکسیون‌های مختلف این موضوعات نیز قابل بررسی است و ان شاء الله با یک تعامل مطلوب با فراکسیون های مختلف و پس از مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات در دور دوم فراکسیون ها این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار خواهند داد.
اعتراض وکیل «بابک زنجانی» به رای دادگاه
وکیل‌مدافع بابک زنجانی از ارایه لایحه اعتراضی 152 صفحه‌ای نسبت به دادنامه اصلی خبر داد. رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: شنبه – 11 اردیبهشت ماه – لایحه اعتراضی خود را نسبت به دادنامه اصلی تقدیم دادگاه کردم و از آنجا که دادنامه اصلاحی 30 فروردین ارایه شده تا 20 اردیبهشت ماه فرصت دارم تا لایحه آن را ارایه دهم. پرونده بابک زنجانی در سال 94 در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به صدور حکم اعدام برای سه متهم این پرونده شد. رای صادره در این پرونده 318 صفحه بوده است.
کمالوندی: آب سنگین را به قیمت روزفروختیم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که درباره قیمت آب سنگین صحبت می کنند از وضعیت بازار آگاهی ندارند. ما آب سنگین را طبق قیمت روز فروختیم و جایگزین شرکتهای کانادایی در بازار آمریکا شده ایم. بهروز کمالوندی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:ما در حال انجام تعهدات هستیم . تعهد ما انجام شده و انتظار داریم طرف مقابل هم تعهدات خود را اجرا کند .وی ادامه داد:ع لاوه بر 130 تن آب سنگینی که می توانیم طبق برجام حفظ کنیم، حدود 70 تن مازاد داریم که باید در بازارهای بین المللی عرضه شود. به گفته کمالوندی از این 130 تن حدود 65 تن برای راکتور بازطراحی شده اراک مورد نیاز است که این میزان برای پنج سال دیگرلازم خواهد بود ضمن اینکه حدود65 تن دیگر هم به عنوان ذخیره نگه می داریم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *