پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تکنولوژی

تکنولوژی





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴

باگ امنیتی در iOS از طریق پیامک
آیفون دیگران را ریست کنید
اخیرا در سیستم عامل آی‌اواس اپل و در بخش پیام‌ها باگ جدیدی کشف شده که هنگام دریافت پیام، باعث ریست و راه‌ اندازی مجدد گوشی می‌شود. اگر هنگامی که گوشی قفل شده باشد پیامی دریافت شود، آیفون بدون نمایش دادن اعلانیه‌ای مجددا راه اندازی می‌شود.
این اولین باری نیست که در سیستم عامل آی‌اواس چنین مشکلی به وجود می‌آید و طی چند سال اخیر باگ مشابهی در این سیستم به وجود آمده است. معمولا اپل پس از متوجه شدن مشکل خیلی سریع در صدد رفع آن برمی‌آید. خوشبختانه امکان ریبوت کردن آیفون شخص دیگر و هنگ کردن اپلیکیشن Messages فقط به ارتباط آیفون به آیفون و نوع خاصی از پیام‌ها وابسته است. از آنجایی که ماهیت برخی کاراکترهای این پلتفرم خاص است بنابراین بسیاری از کاربران نباید با این مشکل مواجه شوند. می‌توان گفت کاربرانی که تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اند، از قبل توسط شخص خاصی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
برای درک بهتر این موضوع می‌توانید در توییتر یک جستجوی ساده انجام بدهید، سپس متوجه خواهید شد هزاران کاربر آیفون نمی‌توانند به اپلیکیشن پیام رسان گوشی خود دسترسی داشته باشند. همان طور که مشاهده می‌کنید این مشکل برای کاربران بسیاری به وجود آمده و از این‌رو به زودی اپل آن را برطرف خواهد کرد. در ضمن برای این مشکل چندین راه‌حل هم وجود دارد؛ به این صورت که می‌توان شخصی که برای شما پیام مخرب فرستاده را نگه داشت و پیام موثر دیگری را به منظور لغو این شرایط به وی فرستاد. راه حل دیگر هم این است که پیامی را از طریق سیری یا مک به گوشی آیفون فرستاد.

ARM قدم بزرگ دیگری در زمینه‌ی اینترنت اشیا برمی‌دارد
در چند سال گذشته شرکت ARM پرچم‌دار راهی بوده که قرار است به تحقق مفهوم «اینترنت اشیا» (Internet of Things) منتهی شود. دلیل این موضوع هم واضح است؛ ARM با خلق معماری 32 بیتی‌اش زمینه‌ساز ساخت پردازنده‌های‌ کم مصرف شده است؛ پردازنده‌هایی که قابلیت نصب روی دستگاه‌های همراه را هم داشته باشند. سال گذشته، این شرکت از پلت‌فرم اینترنت اشیای خود ‌رونمایی کرد. امسال هم در جریان نمایشگاه «کامپیوتکس» (Computex) سیستمی را برای پردازنده‌های سری Cortex-M خود معرفی کرد که سازندگان نیمه‌هادی با استفاده از آن بتوانند طراحی‌های ARM را راحت‌تر پیاده‌سازی کنند؛ طراحی‌هایی که منجر به ساخت پردازنده‌هایی ایده‌آل برای پلتفرم اینترنت اشیا خواهد شد.
این شرکت در جریان نمایشگاه از دستگاه رادیویی کم مصرف‌اش با نام «کاردیو» (Cordio) هم رونمایی کرده است. این دستگاه رادیویی تنها یک وات انرژی مصرف کرده و با همین میزان توان مصرفی می‌تواند بلوتوث نسخه‌ی 4.2 را پشتیبانی کند.
به گفته‌ی «دیپش پتل» (Dipesh Patel)، معاون اجرایی بخش الکترونیک شرکت ARM، کاردیو برای دستگاه‌هایی مثل چراغ‌های اخطار که توان بسیار کمی دارند، ایده‌آل خواهد بود. شاید این موارد به‌نظر کسل‌کننده برسند، اما اگر ARM بخواهد پلت‌فرم اینترنت اشیای خود را توسعه دهد، نیاز دارد شرکت‌های سازنده بتوانند سیستم‌های‌‌اش را به سادگی تولید کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *