سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶

دلواپسان به خیابان ها آمدند
مخالفان مذاکرات هسته ای در فاصله یک هفته مانده یه شروع مذاکرات نهایی انتقادات خود را به اوج رساندند. مهم‌ترین حرکت منتقدان راهپیمایی آنها بعد از نمازجمعه دیروز بود. نه فقط در تهران بلکه در خیلی از شهرهای دیگر. از اصفهان و قم گرفته تا شیراز. آنطور که اعتماد نوشته اعتراض به توافق با امید توقف مذاکره در تهران اعضای کمیته «صیانت از منافع ایران» از حدود ساعت ۱۲ ظهر در پیاده‌روی مقابل درب جنوبی دانشگاه تهران خود را‌ آماده راهپیمایی می‌کردند که ساعت ۱۴ و بعد از پایان خطبه‌های نماز جمعه آغاز شد. در بیانیه پایانی این تجمع آمده بود: «ملت ایران مانند رهبر خود معتقد است که توافق نکردن از توافق کردنی که در آن ملت ایران با این عظمت تحقیر شود، شرف دارد.» کمتر از ۲۴ ساعت قبل از این تجمع اعتراضی در تهران، منتقدان مذاکرات هسته‌ای در مشهد نیز دست به تجمع زده بودند؛ تجمعی که به گفته فرماندار مشهد مجوز نداشت. در تجمع مشهدی‌ها که با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» برگزار شد، مهرداد بذرپاش و علی‌اکبر رائفی‌پور، کارشناس ارشد رسانه و ادیان سخنرانی کردند.

تلاش مجموعه‌های دست‌اندر کار انتخابات برای تغییر وزیر اطلاعات
وزیر اطلاعات با اعلام اینکه برخی مجموعه ها که دستی در انتخابات دارند، از هم اکنون جهت‌گیری کرده و از همین حالا برای جایگزینی من در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند، گفت: ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، ما رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی دهیم به خاطر جهت‌گیری‌های سیاسی آبروی کسی به بازی گرفته شود. به گزارش ایسنا وی افزود: ما در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی کنیم. اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل داده و یک روحانی غیر خطی را مسؤول آن کرده ایم و به او گفته ایم که جواب در قیامت با خود او است . ما حتی افراد را برای توضیح در باره عملکرد گذشته آن‌ها دعوت می کنیم ما با آبروی افراد بازی نمی کنیم. وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: انتخابات با خود چالش هایی دارد که این چالش ها با مدیریت صحیح کاهش می یابد. عده ای که بنا دارند برای انتخابات نامزد شوند فکر می‌کنند اگر برشاخص های فرقه ای،‌ قومی یا منطقه ای دست بگذارند رای جمع می‌کنند که چالش های ضد امنیتی از همین جا شکل می گیرد.

اظهارنظر یکی از مسئولان مبنی بر گرفتن مجلس آینده دخالت در انتخابات است
دبیر شورای نگهبان گفت: یکی از مسئولان چند وقت پیش اعلام کرد اگر مجلس را گرفتیم می‌توانیم در این جایگاه بمانیم و اگر نگرفتیم نمی‌توانیم بمانیم. این حرف خیلی معنای بدی دارد و به معنای دخالت در امر انتخابات است. به گزارش فارس احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش سراسری فرمانداران کشور که در وزارت کشور برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: مسئولیت‌هایی که ما داریم بسیار سنگین بوده و ابتدا باید در برابر خدا با توجه به مسئولیت‌مان پاسخگو باشیم سپس به مردم نسبت به اعمال و رفتارمان پاسخگو باشیم. وی افزود: اگر وقتی رضایت خدا یک طرف و رضایت مقام بالاتر طرف دیگر باشد ما باید رضایت خدا را در نظر بگیریم. دبیر شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه این شورا در گذشته با وزارت کشور دچار برخی مشکلات بود، گفت: در یک دوره‌ ای وزارت کشور صراحتا در مقابل شورای نگهبان ایستاد و می‌گفتند حق ندارید شما در شهرها و روستاها دفتر داشته باشید، آیا ما نباید برای نظارت در انتخابات دفتر داشته باشیم؟ وی همچنین تأکید کرد: آنها ادعا می‌کردند که حتی دفترهای ما را می‌بندند.

تاکید دوباره قائم مقام وزیر کار بر قطع یارانه 6 میلیون نفر
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که در سال جاری یارانه 6 میلیون نفر از کسانی که نیاز مالی نداشته اند را شناسایی و قطع خواهیم کرد تا این پول را در خدمت تولید و ایجاد اشتغال کشور قرار دهیم. سیدابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: در سال گذشته یارانه مستضعفین را مورد توجه قرار دادیم بطوریکه در 4 نوبت سبد کالا به آنها اختصاص داده ایم و در سال 1394 نیز این کار ادامه خواهد داشت. فیروزآبادی با اشاره به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سه رکن اساسی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که در حوزه رفاه اجتماعی، مجموعه را وزارتخانه عدالت اجتماعی نامگذاری کنیم و درستی این شعار ودرستی این روش در توسعه اثبات شده است. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تلاش کرده ایم که عدالت را در جامعه توسعه دهیم تا بتوانیم با همدلی و همزبانی، اقتصاد مقاومتی را در جای جای کشور محقق کنیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *