سایت خبری پیام ما آنلاین | حداد عادل در همایش اصولگرایان کرمان: تکرار مجلس ششم هرگز

حداد عادل در همایش اصولگرایان کرمان: تکرار مجلس ششم هرگز





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

حداد عادل در همایش اصولگرایان کرمان: تکرار مجلس ششم هرگز

حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره های مطرح اصولگرایان برای شرکت در همایش اصولگرایان کرمان به این شهر آمد و به سخنرانی پرداخت. در این همایش زاهدی و پورابراهیمی نماینده کرمان، فتاحی نماینده شهربابک، منظری توکلی نماینده بافت و عارفی نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند. تعدادی از اعضای شورای شهر کرمان از جمله مویدی رئیس این شورا و برخی ائمه جمعه استان کرمان هم در این همایش شرکت کردند.

زاهدی: جلوی نوشیدن جام زهر دیگری
را می گیریم
برنامه بعدی این همایش سخنرانی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بود. زاهدی سخنانش را با شعر آغاز و با شعر به پایان رساند. گزیده سخنان زاهدی در ادامه آمده است:
• یکی از دلایل اساسی دعوت از دکتر حداد عادل این است که در عمل و گفتار پیشتاز بوده اند. به عنوان مثال در جریان انتخابات ریاست جمهوری کنار رفتن به نفع سایر کاندیدها اصولگرا حاضر در صحنه انتخابات از مصادیق بارز همگرایی ایشان با طیف اصول گرایان کشور است.
• در هفته ای که گذشت در جریان تعیین هیات ریسه مجلس، علی رغم چالش هایی که وجود داشت اما بر همدلی و همگرایی اصولگرایان مجلس تاکید وجود داشت و این همدلی نیز نقش موثری در تعیین هیات رییسه مجلس ایفا نمود.
• ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و اجازه نمی دهیم به آنانی که در معرکه سیاست و تدبیر کم آورده اند بتوانند و بخواهند جام زهری دیگر بنوشانند.
• در مرکز کشور بیش از 80 درصد این هماهنگی و همگرایی ایجاد شده است اما در کرمان هم زمان با تهران، برنامه ای برای همگرایی طیف های اصولگرای استان طراحی کرده ایم.
• جریان اصولگرایی استان گروه های مختلف از جمله؛ بسیج که وابستگی به سپاه و جای دیگر ندارند، جبهه پیروان خط امام و رهبری، ایثارگران، جریان نزدیک به دکتر زاکانی و … همه پای کار آمده اند و سعی کرده ایم منشور اصولگرای استان را ترسیم کنیم.
• با هرکس که مقابل اتحاد اصولگرایان بایستد برخورد می کنیم.
اصولگرایی یعنی ادامه راه امام با
پیروی از رهبری
حداد عادل با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: چهارده و پانزدهم خرداد فرصتی برای تجدید بیعت با امام راحل است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این سوال که اصولگرایی یعنی چه افزود: اصولگرایی یعنی ادامه راه امام با پیروی از مقام معظم رهبری. وی تصریح کرد: در دیداری که دو روز پیش با رهبری داشتیم ایشان به ما گفتند 25 جلد صحیفه نور را بخوانید تا مفهوم اصولگرایی را درک کنید. حدادعادل با برشمردن خصوصیات اصولگرایی گفت: امام راحل مظهر اعلای رابطه بین دین و سیاست بود و تشکیل حکومت اسلامی توسط امام خط بطلانی بود بر جدایی دین از سیاست و سکولاریسم. وی افزود: درد بزرگ جهان امروز جدایی دین از سیاست است که همین امر باعث جدایی اخلاق از سیاست شده است.
ایجاد حکومت دینی رکن رکین
اصولگرایی است
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای همراهی دین و سیاست بود. سیاست از اخلاق نباید جدا باشد و لازمه آن همراهی دین و سیاست است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایجاد حکومت دینی رکن رکین اصولگرایی است. وی گفت: اولین شعار مردم در انقلاب اسلامی استقلال بود و امروز اصولگرایی یعنی تاکید بر عزت و استقلال ملت ایران. عادل افزود: امروز در مسئله هسته ای مهم تر از دست یافتن به انرژی هسته ای حفظ استقلال ایران است. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ایستادگی ما در انرژی هسته ای ناشی از استقلال طلبی است و بیگانگان باید بدانند که ایران قیم نمی خواهد. حداد عادل با اشاره به اینکه اصولگرایی یک نام نیست بلکه یک حقیقت متعالی است گفت: هرکس به مبانی اصولگرایی معتقد باشد اصولگراست و هرکس با هر سابقه ای اگر به این مبانی اعتقاد نداشته باشد اصولگرا نیست.
افتخار کنندگان به مذاکره با امریکا از نظر ملت ایران مردود هستند
وی افزود: از کارهای بزرگ رهبری گفتمان سازی برای جامعه بر اساس اندیشه های امام و متناسب با اقتضائات روز بوده است. عادل تصریح کرد: ملت ایران امروز سخن امام را از زبان رهبری می شنوند. وی افزود: گفتمان های رهبری شاخص های عمل اصولگرایی است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: کسانی که بخواهند کوتاه بیایند و نفس مذاکره کردن با امریکا را افتخار بدانند از نظر ملت ایران که شهدای زیادی داده است مردود هستند.
اصولگرایان برای جلوگیری از تکرار مجلس ششم راهی جز وحدت ندارند
حداد عادل با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: هیچکس از ما مایل نیست گرفتاری هایی که مجلس ششم برای نظام بوجود آورد تکرار شود. وی افزود: اصولگرایان برای جلوگیری از تکرار مجلس ششم راهی جز وحدت ندارند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نیل به وحدت باید آماده باشیم کمی از سلیقه خود صرفنظر کنیم. حداد عادل تصریح کرد: تشکیل مجلس اصولگرا مهم است ولو اینکه هیچ کدام از ما در مجلس بعدی نباشیم.
پخش لوح فشرده
با عنوان شطرنج با گرگ ها
• این همایش که قرار بود از ساعت 17 آغاز شود با یک ساعت تاخیر و از ساعت 18 آغاز شد. گفتنی است در حالی که ساعت از 17 هم گذشته بود بیش از نیمی از صندلی های خانه شهر کرمان خالی بود.
• تا دقایقی پیش از آغاز این همایش هنوز خانه شهر کرمان پر نشده بود و برگزارکنندگان این همایش از عکس برداری از صندلی های خالی خانه شهر توسط خبرنگار پیام ما جلوگیری کردند.
• پس از گذشت دقایقی از شروع این مراسم به تدریج تمام صندلی های خانه شهر کرمان پر شد.
• در پایان مراسم لوح فشرده ای با عنوان شطرنج با گرگ ها توسط فردی بین مردم توزیع شد. روی این لوح عکس حسن روحانی، ظریف و عراقچی در مقابل عکس اوباما، کری و شرمن قرار گرفته بود. آنطور که روی این لوح نوشته شده بود، این لوح اهدایی مجموعه فکری فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی وابسته به طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم بود.
قبل از شروع سخنرانی حداد عادل، رضایی یکی از مداحان اهل بیت برای مولودی خوانی به روی سن آمد. مولودی وی بیشتر به شعری سیاسی شبیه بود تا مدح اهل بیت. البته سیاست خارجی. به گفته رضایی شعر این مولودی ظهر روز جمعه سروده شده بود. شعر این مولودی بیشتر خطاب به کشورهای عربی بود. در بیت آخر این مولودی آمده بود: نمازشان نبود جز نماز شمر و یزید/ طوافشان نبود جز طواف کاخ سفید

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *