سایت خبری پیام ما آنلاین | چگونه در سفرهای دوستانه روی اعصاب هم نرویم؟ راهکارهای خوش سفری

چگونه در سفرهای دوستانه روی اعصاب هم نرویم؟ راهکارهای خوش سفری





۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۱۹

چگونه در سفرهای دوستانه روی اعصاب هم نرویم؟
راهکارهای خوش سفری
سفر رفتن با دوستان کار لذت بخشی است که هر کسی باید بارها و بارها آن را تجربه کند. اما در این سفرها، بعضی کارهای فکر نشده و حرکات کوچک می توانند آنقدر اذیت کننده باشد که باعث بشود اعصاب همسفرهایمان که حتی دوستهای نزدیکمان هم هستند به هم بریزد. ما سفرهای گذشته خودمان را بررسی کردیم و نظر ماجراجویان دیگر را در این رابطه پرسیدیم، تا به یک جمع بندی خوب از تمام کارهایی که روی اعصاب دوستانتان ممکن است برود برایتان جمع کردیم.
غذای خودتان را همراه داشته باشید
درست است که در عالم رفاقت این حرفها را نداریم، اما اگر از قبل قرار نبوده که غذای جمع یک جا خریداری شود، بهتر است به اندازه خودتان کنسرو و خوراکی به همراه داشته باشید تا لازم نباشد از غذای دیگران بخورید. سهل انگاری در این مورد و گرسنه گذاشتن همسفرهایتان اصلا اتفاق خوبی نیست.
لوازمتان را پخش و پلا نکنید
قرار نیست در سفر هم مثل خانه رفتار کنیم و حواسمان به چیدمان و تر و تمیز بودن همه چیز باشد. اما اگر بیش از حد وسایلتان را پخش کنید، ممکن است آرامش همسفرهایتان را بگیرید.
پایه باشید، اگر نیستید جدا شوید
تصمیم گیری درباره اتفاقات آینده در سفرهای گروهی کار راحتی نیست و لازم است که همه کمی انعطاف پذیری داشته باشند و برای خوشی جمع از خواسته هایشان کوتاه بیایند. اما درباره تصمیماتی که آنقدرها هم حیاتی نیستند، یا پایه باشید و یا خودتان جدا شوید. مثال: اگر شب ها نمی توانید دیر بخوابید، بهتر است هر وقت که راحتید از گروه جدا شده و به داخل چادر بروید، به جای اینکه با تکرار جمله “خوابم می آید” لحظه های بقیه را خراب کنید. یا اگر پیاده روی، کوهنوردی یا هر مسیر دیگری برایتان سخت و ناممکن است، پیشنهاد بدهید که میخواهید تا آن مسیر با وسیله نقلیه بروید.
زیاد آواز نخوانید
آواز خواندن کار لذتبخشی است و خیلی وقتها در یک جمع دوستانه از آدم می خواهند که برایشان آواز بخوانیم. اما در این مورد باید بسیار هوشمندانه رفتار کنیم. ممکن است همه ی افراد یک جمع از صدا و یا سبک خواندن ما خوششان نیاید. بنابراین تعداد آواز خواندن هایتان را محدود کنید و نگذارید کسی به خاطر رودربایستی مجبور به شنیدن صدایتان باشد.
کمک کنید!
کمپینگ یک نمونه عینی از کار گروهی است و هر کسی می تواند وظیفه ای برای خود پیدا کند تا جمع بیشتر لذت ببرد. یک نفر اطراف را تمیز می کند، یک نفر به دنبال چوب است، یک نفر آتش را به پا می کند، یک نفر آشپزی می کند و …. اینکه این وظایف عمدتا توسط یک سری اشخاص اتفاق بیفتند و شما نقشی در این اتفاقات نداشته باشید، وجهه شما را برای دوستانتان خراب می کند. پس پر انرژی باشید و برای انجام دادن کارها داوطلب بشوید، قبل از اینکه بخواهند به شما بگویند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *