سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۰۲

امضای قرارداد
تأمین تسهیلات اولین پایانه صادراتی جنوب کرمان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: با تصویب قرارداد جهت تأمین مالی، راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اعلام این خبر گفت: پایانه صادراتی جنوب کرمان که مجوز خود را در سال 93 از سازمان توسعه تجارت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دریافت کرده، اکنون با پیشرفت 30 درصدی و توسط بخش خصوصی در حال انجام می باشد. وی افزود: بحمدلله با تلاش های سازمان موفق به تصویب دو میلیون و صد و شصت هزار دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه عظیم منطقه ای شدیم. دکتر محمود اسکندری نسب ادامه داد: این میزان تسهیلات برای ادامه اجرای فاز اول این پروژه که شامل فرآوری، درجه بندی و بسته بندی می باشد تصویب شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین گفت: این پروژه در فاز اول با اشتغالی بالغ بر 170 نفر و و با سرمایه گذاری بالغ بر 516 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

درخواست مردم ریگان برای اصلاح تعرفه های برق
مردم شهرستان ریگان با امضای طوماری 10 متری خطاب به رئیس جمهوری و وزیر نیرو، خواستار اصلاح تعرفه های قبوض برق این منطقه شدند. به گزارش ایرنا در این طومار آمده است: ما اهالی شهرستان ریگان واقع در استان کرمان به استحضار می رسانیم با عنایت به اینکه این شهرستان فاقد گازرسانی می باشد مردم منطقه ناگزیر به استفاده از وسایل برقی جهت گرمایش منازل و استفاده از آبگرمکن های برقی می باشند که این امر علیرغم تمامی تلاش ها در جهت مدیریت مصرف موجب صدور قبوض بسیار سنگین برق و خارج از توان پرداخت مردم کم بضاعت منطقه که تنها درآمد آنها دریافت یارانه بوده و غالبا تحت پوشش نهادهای حمایتی می باشند را به همراه داشته است. در ادامه می خوانیم: لذا از حضرتعالی و دولت مردمی تدبیر و امید تقاضا و استدعای اصلاح تعرفه های زمستانی مشابه استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و شهرستان های فاقد شبکه گاز رسانی را داریم. همچنین مردم ریگان در طوماری به وزیر نیرو خواستار اصلاح تعرفه های برق از گرمسیری 2 به گرمسیری یک شده اند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی مالیاتی برای اتاق‌های
بازرگانی و اصناف کرمان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان از برگزاری چندین کارگاه آموزشی – تخصصی برای اتاق‎های بازرگانی و اصناف خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان, امراله عابدی در برنامه رادیویی» مالیات محور توسعه» با بیان اینکه تا پیش از این اصلاحیه، 31 تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری قانون جدید به اجرا در آمده و مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل از 31 تیرماه به 31 خردادماه تغییر یافته است. وی تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل از تیر به خردادماه را در جهت خدمت رسانی هر چه موثرتر به مودیان، تسهیل و تسریع در ارایه اظهارنامه مالیاتی، افزایش اعتماد و اطمینان مودیان به ثبت اطلاعات و داده های مربوطه و افزایش بهره وری در کار عنوان کرد. عابدی تصریح کرد: در سنوات گذشته، کلیه مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی، مالکین واحدهای اجاری و اکثر اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه فرصت داشتند، اظهار نامه مربوط به درآمدهای عملکرد سال قبل خود را به ادارات امور مالیاتی ارائه نمایند که این امر، باعث تراکم بالا و ازدحام بیش از حد ارائه اظهارنامه در این ماه و به ویژه در روزهای پایانی تیرماه می شد و هم مودیان و هم کارکنان سازمان، با مشکلات عدیده ای روبرو می شدند. مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تاکید کرد: از سال جاری، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل، پایان خردادماه هر سال و موعد مقرر ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی نیز پایان تیرماه هر سال خواهد بود. وی افزود: بر اساس قانون جدید، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بابت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر مشمول جریمه معادل 30 درصد مالیات متعلق و سایر مودیان مشمول جریمه معادل 10 درصد مالیات متعلق می‌باشند که در هر دو حالت غیرقابل بخشش است. عابدی در خصوص جرایم ناشی از کتمان درآمد در اظهارنامه مالیاتی، عنوان‌کرد: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند اما درآمدشان را کتمان کنند یا هزینه‌ها را غیرواقعی اعلام‌کنند، مشمول 30 درصد جریمه نسبت به مالیات کتمان شده خواهندبود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *