پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تیر خلاص در وقت اضافه/ وقت کشی؛ خودکشی

تیر خلاص در وقت اضافه/ وقت کشی؛ خودکشی





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۱۶

تیر خلاص در وقت اضافه/ وقت کشی؛ خودکشی

وصال روحیان
اکبر میثاقیان سرمربی مس که تیمش دیروز در مقابل استقلال خوزستان، در خانه این تیم شکست خورد اعتقاد دارد که پسرانش در بازی برگشت با استقلال که در کرمان خواهد بود نتیجه‌ی لازم را برای صعود به لیگ برتر را کسب خواهند کرد.اکبر میثاقیان پس از بازی تیم‌های استقلال خوزستان و مس کرمان گفت: این برد را به حریف که تیم بسیار خوبی است تبریک می‌گویم ولی حق استقلال خوزستان نبود که در پلی‌آف حضور پیدا کند. این تیم باید در رده هفتم و هشتم جدول می‌ماند ولی بدشانسی آورد و به پلی‌اف رفت. امروز در گرما خیلی زجر کشیدیم. گرما روی تیم ما اثر گذاشت. فشار گرما نفس بازیکنانمان را گرفت. امروز بعد از هفته‌ها شکست خوردیم.
وی افزود: امیدوارم با توکل به خدا که همیشه من را کمک کرده بازی را در کرمان ببریم کار بسیار سخت و دشواری داریم. امیدوارم بازیکنان ما که همیشه با شرافت و وفاداری فوتبال بازی کردند و این مسئله را به مردم کرمان نشان دادند بتوانند در یک بازی زیبا استقلال را شکست دهیم. این قول را به مردم کرمان می‌دهم که مس را به لیگ برتر می‌آورم چون من 6 تیم را به لیگ برتر آوردم.
خلاصه بازی
بازی رفت پلی آف برای صعود به لیگ برتر که بین مس کرمان و استقلال خوزستان برگذار شد شامگاه دیروز با تک گل مومنی که در دقایق تلف شده به ثمر رسید به سود آبی های اهوازی به اتمام رسید تا شاگردان میثاقیان برای بازی برگشت کار سختی پیش رو داشته باشند . لاله های نارنجی با ترکیب سیروس سنگچولی، فرزاد حسین خانی، احمدرضا زنده روح، محمدسلیمان علیزاده، روح الله مهرداد آوخ، علیرضا نظیف کار، بهنام داداشوند، علی حقدوست، بهتاش میثاقیان، محمدوحید اسماعیل بیگی، محمد مختاری، عبدالکریم اسلامی و علی یونسی در برابر حریف خوزستانی خود صف آرایی کردند. در چهل و پنج دقیقه آغازین بازی با وجود اینکه یک موقعیت گل زنی، که با بی دقتی از دست رفت، سهم مس بود اما به طور کلی در نیمه اول دو تیم بیشتر سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند تا گره از بازی بگشایند. و اما در نیمه دوم بازی در حالی که مس بیشتر تمایل به آرام کردن و عقب نشینی در بازی را داشت استقلالی ها هم دست روی دست نگذاشتند و حمله های مداوم را در دستور کار خود قرار دادند. این حملات که از سوی بازیکنان استقلال خوزستان بود، تا دقیقه 90 ثمری برای این تیم نداشت تا اینکه مهدی مومنی در دقیقه 4+90 با از پیش رو برداشتن چند مدافع مس کرمان، تک گل ارزشمند شاگردان عبداله ویسی را به ثمر رساند و امید به صعود را در قلبهای آبی پوشان اهوازی زنده کرد. از سوی استقلال خوزستان بازیکنان کارتی این بازی میثم دورقی ومحمد طیبی بودند که هر دو کارتهای زرد خود را به ترتیب در دقایق 37 و 76 جریمه شدند و از تیم مس کرمان وحید اسماعیل بیگی تنها بازیکنی بود که جریمه شد و در دقیقه 45 از سوی سید حسن زرگر، داور مسابقه کارت زرد خود را دریافت کرد.
حواشی
بازیکنان مس کرمان که میثاق نامه‌ی صعود خود را به اهواز برده بودند، پیش از بازی آن را در رختکن نصب کردند و یکبار دیگر برابر آن برای صعود به لیگ برتر هم‌قسم شدند. نوروزی بازیکن مصدوم تیم فوتبال مس کرمان که اصالتی خوزستانی دارد، پیش از مسابقه به اردوی تیم فوتبال مس کرمان اضافه شد و همراه با تیم به کرمان بازگشت. او که به تازگی زانوی خود را مورد عمل جراحی قرار داده است، حداقل سه ماه دیگر نمی‌تواند به میادین برگردد. حضور کم تعداد تماشاگران خوزستانی در این بازی به نوعی بازیکنان مس را هم در حین ورود به ورزشگاه 50 هزارنفری غدیر شوکه کرد! حاضرین در ورزشگاه در زمان آغاز بازی به 500 نفر هم نمی‌رسیدند. هرچند در نیمه‌ی دوم و با آمدن هواداران فولاد خوزستان به ورزشگاه برای تشویق تیم استقلال، این آمار کمی بهبود یافت. این در حالی بود که باشگاه استقلال خوزستان تمامی بلیط‌های بازی را نیز خریداری کرده بود. با این حال برخی از تماشاگران اهوازی با توهین به تیم فوتبال مس کرمان و اعضای این تیم اجازه ندادند که میزبانی در شرایط کاملا مطلوب خود اتفاق بی‌افتد. بازیکنان مس کرمان در این بازی با لباس‌های جدیدی از تیم خود رونمایی کردند. لباس‌هایی که با تثبیت صعود مس به لیگ برتر در بازی برگشت می‌تواند خاطره‌انگیز هم بشود. نزدیک به ده نفر از هواداران تیم مس کرمان نیز خود را به ورزشگاه غدیر اهواز رساندند تا بازی تیم مس را از نزدیک مشاهده کنند. برخلاف وعده‌های شبکه‌ی ورزش برای پخش مستقیم این بازی، هیچ یک از شبکه‌های سراسری این بازی را مستقیم روی آنتن نبرد و فقط دو شبکه‌ی استانی خوزستان و کرمان بازی را مستقیم پخش کردند. دمای 40 درجه‌ی اهواز که در زمان برگزاری مسابقه به شدت شرجی هم شده بود، حتی نفس کشیدن در این هوا را نیز سخت کرده بود چه رسد به انجام بازی فوتبال در شرایط عادی. بازیکنان مس با این حال بدون توجه به این شرایط پا به پای حریف قدر و لیگ برتری خود در زمین آن‌ها دویدند و یک جان‌فشانی محض را به نمایش گذاشتند. بازیکنان مس برای خنک کردن دمای بدن خود، از هر فرصتی برای استفاده از حوله‌های خیس استفاده می‌کردند. سیروس سنگچولی دروازه‌بان تیم مس کرمان در یکی از صحنه‌های بازی به شدت از ناحیه‌ی زانو آسیب دید که باید امروز پای خود را جهت آزمایشات لازم نزد پزشکان نشان دهد. داور بازی که اشتباهات تاثیرگزاری به ضرر تیم مس کرمان انجام می‌داد، بارها با اعتراض اعضای تیم فوتبال مس مواجه شد، جالب‌تر اینکه داور بازی در بین دو نیمه از بازیکن مس بابت آفساید بودن و یا نبودن گلش سوال می‌کرد!! بسیاری از اهوازی‌ها در حالی که از گل دقیقه‌ی نود خود خوشحال بودند و از اینکه بازی رفت را برنده شدند، به این نکته اذعان داشتند که در بازی برگشت و در ورزشگاه باهنر با وجود 15 هزار هوادار تیم مس، استقلال خوزستان به مشکل برخواهد خورد و حفظ این یک گل اصلا دست آورد مطمئنی برای شاگردان عبدالله ویسی نیست به خصوص اینکه آن‌ها نیز به این نکته اذعان داشتند که داور بازی در ثبت این نتیجه به سود استقلال نقش داشت. پس از پایان بازی بهنام دادش‌وند برای انجام آزمایشات دوپینگ از جمع بازیکنان مس انتخاب شد. بازیکنان مس کرمان که از دریافت گل در دقیقه‌ی نود به شدت متاثر بودند ولی در همان رختکن ورزشگاه غدیر نیز بر این نکته تاکید می‌کردند که در بازی برگشت کاملا هم قسم هستند که با یک جان‌فشانی دیگر و استفاده از تمام توان، نتیجه‌ی لازم برای صعود را کسب کنند.
دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه دهم خردادماه در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار و این بازی حساسترین بازی مس در چند سال اخیر است که مسی ها امیدوارند با حمایت تماشاگرانشان بتوانند نتیجه بازی رفت را جبران کنند و پس از یک سال دوری مجددا به لیگ برتر صعود کنند .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *