پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عارف در کرمان راهبرد اصلاح طلبان را تشریح کرد/ تغییر سه فاز

عارف در کرمان راهبرد اصلاح طلبان را تشریح کرد/ تغییر سه فاز





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۲۹

عارف در کرمان راهبرد اصلاح طلبان را تشریح کرد/ تغییر سه فاز
محمد رضا عارف دیروز صبح حوالی ساعت 10 وارد کرمان شد و در بدو ورود به کرمان مورد استقبال فعالان سیاسی اصلاح طلب قرار گرفت. دکتر اسلام پناه نماینده سابق جیرفت و کهنوج و محمد خون چمن عضو جبهه اصلاحات، ایشان را در این سفر همراهی می‌کردند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدا جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در گلزار شهدای کرمان حضور یافت. حضور در ارامگاه ایت الله روحانی ، آیت الله حقیقی، آیت الله نیشابوری و مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه های عارف در گلزار شهدای کرمان بود.
آرامش قبرستان را در دانشگاه نمی خواهیم
همانطور که از قبل اعلام شده بود اولین برنامه سخنرانی عارف در دانشگاه شهید باهنر کرمان و به دعوت از تشکل تدبیر و امید دانشگاه صورت گرفت. استقبال دانشجویان دانشگاه باهنر قابل پیش بینی بود و تالار وحدت دانشگاه مملو از دانشجویان علاقمند شده بود. عارف در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر درباره فضای دانشگاه گفت: اگر به سمت دانشگاه تک بعدی برویم همه ضرر می کنیم و اگر در سه دهه گذشته با وجود همه مشکلات دستاوردهای ارزشمند و رشد کمی و کیفی خوبی در دانشگاه ها داشته ایم علتش نگاهی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه ها داشته است. وی بیان کرد: دانشجو و استاد مرجعیت اجتماعی دارند و نگاه مردم به دانشگاه بوده و هست و این جایگاه را ما باید برای دانشگاه در نظر بگیریم. رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: مسوولیت امروز شما جوانان و دانشجویان استمرار انقلاب، توسعه سازندگی و پیشرفت انقلاب است. عارف در ادامه اشاره ای هم به فضای امنیتی در دولت قبل اشاره کرد و اظهار داشت: فضای سرد امنیتی که بر مراکز آموزش عالی حاکم شده بود این احساس را در برخی به وجود آورده بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پذیرفته نیست در دانشگاه به دنبال تربیت تک بعدی دانشجو باشیم و پذیرفته نیست که رییس دانشگاه افتخار کند دانشگاه آرامی دارد ما آرامش قبرستانی را در دانشگاه نمی خواهیم. وی بیان کرد: جهت گیری نظام را در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه کنید جز این سمت و سویی نمی بینیم و متاسفانه به خاطر برخی تنگ نظری ها فضایی را بر دانشگاه تحمیل کردند. من این را به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویم که این فضا هیچ سنخیتی با سیاست های این شورا و مطالبات مردمی ندارد.
عارف در صحبت هایش اشاره ای هم به سوم و چهارده خرداد گفت: سوم خرداد نقطه عطف بزرگی در هشت سال دفاع مقدس، روز اقتدار و عظمت ملی و روز تسلیم دشمن است. وی گفت: 14 خرداد 68 نیز سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در این روز استمرار راه و منش امام تقویت یافت و موجب جاودانگی راه امام و تفکر ایشان شد.
مگر می شود از چهره های مطرح اصلاح طلبان باشی و از دوم خرداد سخن نگویی؟ عارف در این باره گفت: دوم خرداد نیز نقطه ارزشمند سیاسی حماسه ای است که در امتدادش حماسه ارزشمند دیگری در 24 خرداد رقم خورد و این روز ویژگی های زیادی داشت که مهمترین آنها سهم ارزشمند و اصلی جوانان ایران اسلامی در این روز است. عارف در پایان سخنانش از جوانان خواست انتخابات هفتم اسفند را هم همانند دوم خرداد و 24 خرداد به حماسه ای دیگر تبدیل کنند.
اسفندماه نشان دهید رای اصلاح طلبان هشت درصد بوده یا یک صفرش را برداشتند
در پایان سخنرانی عارف، طبق قرار قبلی جلسه پرسش و پاسخ هم برگزار شد. دانشجویان از این بخش استقبال زیادی کردند و سیل سوالات بود که به سمت عارف روانه می شد. نکته جالب کنایه های عارف به روزنامه کیهان بود. رئیس بنیاد ایرنیان در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری اش از انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: فضای قبل از 1392 را می بینیم طوری فضا مدیریت شده بود که اصلاح طلبان امیدی به پیروزی و حضور داشتند و این فضا تسری پیدا کرد و رسید به سال بعد و رقیب ما فاتحه اصلاح طلبان را خوانده بود. وی افزود: فضا کم کم اصلاح و بحث پیروزی مطرح شد و من هم با نگاه ارزشی و فرهنگی که به آن اعتقاد دارم گفتم اگر بزرگان مانند آقایان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات بیایند انصراف می دهم. عارف اظهار کرد: نظرسنجی ها متفاوت بود البته روزنامه کیهان رای اصلاح طلبان را در هفته انتهایی هشت درصد اعلام می کرد که البته اشکالی هم ندارد، ان شاءلله شما در اسفند نشان می دهید که هشت بوده یا یک صفرش را برداشتند. این صحبت عارف با تشویق شدید دانشجویان همراه شد. عارف در پاسخ به سوالی درباره نظرات روزنامه کیهان درباره تیم هسته ای کشورمان گفت: هر گروهی در آزادی کامل می تواند نظرات خود را بگوید اما در عین حال انصاف و اخلاق باید رعایت شود. وی درباره تیم هسته ای کشورمان هم گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ما از قوی ترین کارشناسان و متشکل از با تعهدترین افراد است.
پیروزی خرداد 92 خروجی تفکر اصلاحات بود
عارف پس از حضور در جمع دانشجویان، ساعت 17 به خانه شهر رفت. استقبال در خانه شهر هم از عارف زیاد بود به حدی که تعداد زیادی از مردم بیرون از محوطه خانه شهر به صحبت های عارف گوش دادند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشحالم که یک بار دیگر در کرمان حضور دارم، استانی که از نظر همبستگی، همدلی و همراهی انقلاب زبانزد است و بنده افتخار همسایگی کرمان را دارم. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای 15 خرداد و عملیات پیروزمند و تاثیرگذار بیت المقدس و فتح خرمشهر بیان کرد: خرداد، ماه شروع انقلاب است و انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 آغاز شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خرداد ماه تثبیت انقلاب است که در سوم خرداد 61 فتح خرمشهر صورت گرفت، فتحی که به زعم کارشناسان نظامی غیرممکن بود. عارف در این سخنرانی هم به دوم خرداد اشاره کرد. عارف در صحبت هایش تاکید کرد که هیچ چیز نمی تواند به رهبری خدشه ای وارد کند.
وی درباره اصلاح طلبان گفت: گفتمانمان را نزدیک ترین گفتمان به انقلاب دانسته و حق خود می دانیم با ساز و کارهای قانونی برای به دست گرفتن قدرت به منظور خدمتگزاری و ادای دین بیاییم. عارف افزود: میشه موضع ما این بوده که در یک فضای سالم، اخلاقی، اسلامی و برای ادای تکلیف و وظیفه رقابت کنیم اگرچه امکانات نامتوازن و عموما در اختیار رقیب ما بوده است. رئیس بنیاد باران درباره پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 92 گفت: هنوز رقبا این پیروزی را باور نمی کنند، می گویند مدیریت خوب شما و مدیریت بد ما این نتیجه را داد، نه پایگاه مردمی تفکر اصلاحات. شاید به دلیل کم کاری توانستیم رای 51 درصدی بگیریم و اسفند نشان می دهیم پایگاه ما رای حداقل 70 درصدی خواهد داشت. وی در پایان گفت: نباید پیروی خرداد 92 را به فرد خاصی محدود کنیم. این خروجی تفکر اصلاحات بود.
حاشیه:
عملکرد ضعیف فردی که خبرنگار نمایندگی یکی از خبرگزاری ها در کرمان بود و وظیفه کنترل ورود و خروج مردم را داشت باعث شد برخی از مردم برای ورود به خانه شهر با مشکل مواجه شوند. این فرد برخورد نامناسبی با برخی از مردم داشت. امیدواریم برنامه ریزان برنامه در کرمان در انتخاب نیروهایشان دقت بیشتری بکنند تا رفتار بد برخی باعث دفع طرفداران اصلاحات نشود.

مهم تر از متن
عصر دیروز دکتر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در خانه شهر کرمان سخنرانی آرامی را ایراد کرد.
وی با یاد آوری این که دولت اصلاحات کشور را با نفت 8 دلاری اداره کرد، اصلاح طلبان را دارای پایگاه اجتماعی قوی توصیف کرد و گفت:«دغدغه اصلاح طلبان حفظ سرمایه اجتماعی خلق شده خصوصاً جوانان هستند. اما دغدغه اصلی حفظ منافع ملی است.»
عارف با تأکید بر اهمیت امنیت ملی، رعایت قانون را از دیگر دغدغه های اصلاح طلبان عنوان کرد و ادامه داد:«اجرای فانون بد بهتر از بی قانونی است.»
معاون اول دولت اصلاحات به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 اشاره کرد و افزود:«مردم و جوانان فاز اول تغییر را در سال 92 با موفقیت به انجام رساندند. اما اگر کار را تمام شده بدانیم اشتباه کرده ایم. بلکه باید تلاش کرد تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه امسال برگزار می شود فاز دوم تغییر را با موفقیت پشت سر بگذاریم و فاز سوم تغییر هم در سال 96 باید واقع شود.»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راهبرد اصلاحات را تغییر در ترکیب مجلس دانست و خاطرنشان کرد:« پنجاه درصد نخبگان جامعه ما زنان هستند اما تعداد نمایندگان زن در مجلس عددی یک رقمی است.»
گفتنی است در این مراسم از امیری نماینده مردم زرند و بختیاری و اسلامی پناه نمایندگان سابق بافت و جیرفت در مجلس شورای اسلامی به خاطر حضور در مراسم تقدیر و تشکر شد. همچنین

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *