سایت خبری پیام ما آنلاین | فتانه جلال کمالی؛ مدیر گروه گرافیک و نقاشی دانشگاه آزاد کرمان در گفت و گو با پیام ما: از ظرفیت های خود بی خبریم!

فتانه جلال کمالی؛ مدیر گروه گرافیک و نقاشی دانشگاه آزاد کرمان در گفت و گو با پیام ما: از ظرفیت های خود بی خبریم!





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲

فتانه جلال کمالی؛ مدیر گروه گرافیک و نقاشی دانشگاه آزاد کرمان در گفت و گو با پیام ما: از ظرفیت های خود بی خبریم!

گرچه گفتن از خود، ناپسند است اما نگفتن از خود هم پسندیده نیست. سال هاست که دانشگاه آزاد کرمان دانشکده هنر را تاسیس نموده؛ اما استادان این دانشکده از دید دانشجویان، گمنام به نظر می رسند چون هیچ آثاری از آن ها، در دانشگاه به نمایش گذاشته نشده است. اما اکنون به همت «فتانه جلال کمالی» مدیر گروه گرافیک و نقاشی، طلسم شکسته و دانشگاه آزاد کرمان با ظرفیتی آشنا شد که سال ها در درون خود داشته؛ اما از او بی خبر مانده است. بنابراین لازم دیدیم گفتگویی را با فتانه جلال کمالی به بهانه اولین نمایشگاه آثار اساتید گرافیک و نقاشی در دانشگاه آزاد ترتیب دهیم.
چند سال از تاسیس رشته های هنر در دانشگاه آزاد کرمان می گذرد؟
تقریبا هشت سال است که کاردانی گرافیک را داریم و تقریبا شش سال است که کارشناسی ناپیوسته گرافیک و سه سال است که دانشگاه رشته نقاشی اضافه شده است. در این هشت سال با توجه به رشته های متنوعی که در رشته هنر داشتیم جای خالی آثار اساتید کاملاً حس می شد و همیشه مسائلی پیش می آمد که این کار به تعویق می افتاد.
کمی راجع به مسائلی که مانع نمایش این آثار می شد بگویید.
این گالری یک مدت نمازخانه دانشگاه شد و ما مکانی برای ارائه آثار نداشتیم. قبل از ما یکی از تشکل های دانشگاه در همین مکان آثاری را به نمایش گذاشت که همین باعث شد ما نیز این فضا را مغتنم شمرده و آثار استادان مان را به نمایش بگذاریم. لازم است یادآوری کنم که ما همیشه نمایشگاه های دانشجویی مان را داخل راهروی دانشگاه و یا در محیط بیرونی دانشگاه برگزار می کردیم. البته باید بگویم که مسؤولان قول داده اند که گالری بزرگتری را در اختیار دانشکده قرار دهند به طوری که حتی بتوانیم نمایشگاه های دو سالانه را آنجا اجرا کنیم. اگر این اتفاق بیفتد هم حرمت آثار حفظ خواهد شد و هم تأثیر بهتری بر جای خواهد گذاشت.
مانع بعدی عدم آگاهی ماست. هر ساله بودجه پژوهشی خوبی به دانشگاه تعلق می گیرد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم و حتی طرح جشنواره بدهیم. البته اگر آگاهی مان را گسترش دهیم و از این بودجه استفاده کنیم.
آثار به نمایش درآمده فقط آثار استادان دانشگاه آزاد است؟
این آثار، آثار استادان هیأت علمی و مدعو دانشگاه آزاد است که استادان مدعو از استادان دانشگاه باهنر هم هستند.
چه کارهایی به نمایش در آمد؟
بیست کار نقاشی، پنج کار عکس، پنج کار پوستر، سه کار طراحی جلد، سه کار طراحی لباس، یک کار خوشنویسی و دو کار تصویر سازی و ضمنا دو کار هنر جدید را داشتیم که از کار پروسه نمایشگاه عکس گذاشته اند.
و سخن پایانی..؟
تشکر می کنم از ریاست دانشگاه آقای آل طاها و مسولین دانشکده هنر ومعماری و تشکر ویژه می کنم از حاج آقای حسینی ریس دفتر فرهنگ، چون این نمایشگاه به عنوان نمازخانه در اختیار ایشان بود و اگر رضایت ایشان نبود نمی توانستیم نمایشگاه را برپا کنیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *