پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در حاشیه نظرسنجی های جعلی تغییرنام خلیج فارس/ به خلیج فارس رای ندهید

در حاشیه نظرسنجی های جعلی تغییرنام خلیج فارس/ به خلیج فارس رای ندهید





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱

در حاشیه نظرسنجی های جعلی تغییرنام خلیج فارس/ به خلیج فارس رای ندهید

مطمئنا شما هم تا بحال با این پیام روبرو شده اید: «لطفاً بخونید پای آبروی کشورمون در میانه. لطفاً کپی کنید… فوری فوری فوری ایران دوباره به شرکت گوگل اعتراض نموده بخاطر اسم خلیج فارس که در نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شده است. برای همین هم شرکت گوگل اعتراض ایران را قبول کرده وگفته راجع به این دو رای گیری اینترنتی انجام میگیره که رای هر کدام بیشتر شد به اسم همان ثبت مشود.
سریع اقدام کنید همین الآن ۹۰درصد عربها رای دارند. ۱۰درصد ایرانی ها تا وقت رای گیری تمام نشده،بشتابید. اگر همت نکنی اسم خلیج فارس برای همیشه به فراموشی میرود. وارد سایت شوید سمت راست دو دایره هست روی خلیج فارس کلیک کنید و بعد بر روی vote کلیک کنید با موفقیت و پیروزی… اینم آدرس سایت:
http://www.persianorarabiangulf.com/index.php
کمتر از یک دقیقه وقتتونو میگیره… لطفاً هر کی ایرانیه اطلاع رسانی کند.»
میتوان گفت که طی چند سال اخیر همه ی ما حداقل یکبار با چنین پیامی روبرو شده ایم و در این نظرسنجی شرکت کرده ایم. آیا این نظرسنجی تاثیری دارد و آنطور که در متن فوق آمده سایت گوگل این نظر سنجی را ایجاد کرده است؟
سایتی که این نظر سنجی را انجام می دهد متعلق به فردی سوریه ای-مالزیایی ست. صاحب این سایت، یک جوان 27ساله اهل سوریه به نام «هُمام القـُرانی» است که در مالزی به کار در چند شرکت اشتغال دارد و هر موقع اراده کند نتایج را دستکاری می کند تا ایرانیان بیشتری به رأی گیری تشویق شوند و اگر بخواهد نتیجه مورد نظر خودش را برنده اعلام می‌کند اما این در حالی است که به احتمال بسیار زیاد، نسبت آرای داده شده نیز جعلی است. علاوه بر این، همام القرانی نظرسنجی‌های زیادی را درباره موضوعات و مسائل مورد مناقشه دو یا چند کشور برگزار کرده که از جمله این مسائل، می‌توان به مناقشه درباره حاکمیت کشمیر توسط هند و پاکستان، مناقشه میان چین و تایوان و مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
گفتنی ست هیچ سازمان یا شرکتی توانایی یا اختیار تغییر نام یک مکان بین المللی چون خلیج فارس را ندارد ، آنهم با یک نظرسنجی اینترنتی. این‌ وبگاه‌ها هیچ اعتبار و وابستگی به سازمانهای رسمی ندارند و تنها از احساسات وطن ‌دوستانه ایرانیان سوءاستفاده می‌کنند و هدفشان اثبات ارجحیت نام خلیج فارس به نامی دیگر نیست و تنها به کسب درآمد فکر می کنند. صاحب این سایت از طریق تبلیغات گوگلی میلیون میلیون پول در می آورد و ما دل خوش هستیم که داریم اسم خلیج فارس را تصویب می کنیم. بازدید کنندگان از این سایت با با بالا بردن آمار بازدید آن و کلیک‌ روی تبلیغات و لینک‌ها ، پول را به جیب کسی وارد می‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاری کرده است . . اگر به مطالب این سایت توجه کنید، در می یابید که این سایت مملو از آگهی و تبلیغات بوده و فاقد هر گونه اطلاعات مفید می باشد. لینک های موجود در این سایت تبلیغات سایت های دیگر بوده که هر بار کلیک بر روی آن، منجر به کسب درآمد برای صاحب سایت می گردد. در نتیجه این سایت تنها یک سایت شخصی بوده و ارزش دیگری ندارد. علاوه بر این شرکت کردن در این نظرسنجی ها نام مجعول خلیج عربی را رسمیت می بخشد. شاید بپرسید چگونه؟ پاسخ خیلی راحت است. از طریق بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان SEO. SEO به فرآیند یا تکنیک هایی اطلاق می گردد که موجب بهبود رتبه بندی یک وب سایت به هنگام جستجوی آن از طریق موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، یاهو، بینگ و … می گردد.
مثالی از عملکرد SEO :
برای مثال اگر عبارات «فرهنگ ایرانی» و «تاریخ ایرانی» وحتی لغت «ایرانی» را به زبان انگلیسی در گوگل جستجو کنید، سایتی با نام «ایرانیان عرب نیستند» (PersiansAreNotArabs ) در صفحه اول گوگل مشاهده خواهید نمود. در واقع استفاده از تکنیک SEO به شما کمک می کند تا به هنگام جستجوی عبارات مورد نظر در موتورهای جستجوگر، وب سایت شما نسبت به سایر وب سایتها جایگاه بالاتری داشته باشد. به عبارت دیگر این امر موجب وجود بازدید کننده بیشتر و در نتیجه ترافیک بیشتر سایت می گردد.
نحوه عملکرد SEO:
در مورد هر موضوع مشخص، هر سایت لینک های متعددی از وب بلاگ ها و سایت های دیگر دریافت نموده که این یکی از فاکتورهای رتبه بندی و اولویت بندی صفحات وب سایت ها در موتورهای جستجوگر می باشد.
چگونه SEO»» میتواند به «خلیج فارس» کمک کند؟
بسیاری از ایرانیان در مورد چگونگی برخورد گوگل با عبارت «خلیج فارس» نگران بوده و اعتراضات خود را در قالب صفحاتی علیه واژه «خلیج عربی» در وب سایت های مختلف منتشر کرده اند. آنها از طریق تماس با یکدیگر، وبلاگ نویسی، ارسال ایمیل، tweeting، فیس بوک و … سعی در افزایش رتبه عبارت «خلیج فارس» در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل دارند.اما مشکل اینجاست که در وبلاگ های مختلف، ایرانیان به رای دادن به عبارت «خلیج فارس» در سایت PersianOrArabianGulf . com تشویق شده اند، زیرا این گمان اشتباه وجود دارد که الگوریتم رتبه بندی گوگل براساس نظرسنجی های این سایت بنا شده است.در حالی که ایرانیان باشرکت در نظرسنجی ، به این سایت لینک داده ند در نتیجه ارائه لینک به یک سایت موجب افزایش رتبه آن سایت در موتورهای جستجوگر می شود، افزایش تعداد لینک ها به این سایت، موجب گردیده است که در هنگام جسنجو سایتPersianOrArabianGulf .com در رتبه بالایی قرار گیرد.
لازم به ذکر است که رتبه بندی گوگل نه براساس رای های مردم بلکه مبتنی بر عوامل SEO مثل واژگان کلیدی مندرج در عنوان یک صفحه، متا تگ ها، تعداد دفعات تکرار واژگان کلیدی در صفحه ،تعداد لینک های صفحه و … می باشد.
متاسفانه بسیاری از هم میهنان از روی احساسات و عجولانه، بدون اینکه هیچ بررسی یا کندوکاوی پیش از شرکت در رای گیری بکنند و دریابند که چه کسانی پشت پرده این سایت میباشند، نخست چشم بسته رای داده و سپس دوستان خود را نیز دعوت به شرکت میکنند که دوستانشان نیز بنوبه خود و به همان روش چشم و گوش بسته دنباله روی کرده و بدون هیچ آگاهی در رای گیری شرکت میجویند در حالی که این کار هیچ ربطی به خلیج فارس و گوگل ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *