پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

مدیر ترویج جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد
برگزاری روز مزرعه مرکبات
با هدف افزایش کیفیت
و کمیت محصولات
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: هدف از برگزاری روز مزرعه مرکبات افزایش کیفیت و کمیت محصولات است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس محمدرضا ساردویی در حاشیه برگزاری روز مزرعه مرکبات اظهار داشت: روز مزرعه برای هر محصول به طور جداگانه برگزار شده و کشاورزان و کارشناسان مرتبط با آن محصول در آن شرکت می‎کنند.
وی بیان داشت: در روز مزرعه آخرین یافته‎های تحقیقاتی و علمی مرتبط با محصول توسط کارشناسان و محققان برای کشاورزان بازگو می‎شود. ساردویی با بیان اینکه کارشناسان مسائل کاشت، داشت و برداشت هر محصول را به کشارزان منتقل می کنند، تصریح کرد: در روز مزرعه انتقال یافته‎های علمی با سرعت بیشتری در اختیار کشاورزان قرار می‎گیرد. مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: کشاورزان با استفاده از این یافته‎های علمی می‎توانند، محصولات خود را مدیریت و محصول تولیدی را متناسب با شرایط کشت کنند.
وی هدف از برگزاری این روز را افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی دانست و افزود: کشاورزان با به‎کارگیری توصیه‎های علمی و تخصصی می‎توانند، محصولی مطابق ذائقه بازار تولید کنند و موجب افزایش صرفه اقتصادی شوند. ساردویی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 94 تاکنون شش روز مزرعه برگزار شده است، عنوان کرد: این سازمان روز مزرعه کلزا، دام، سبزی و صیفی، پیاز، سیب‎زمینی و مرکبات را برگزار و یافته‎های محققان را در اختیار بیش از 500 نفر از کشاورزان و کارشناسان مرتبط قرار داده است.
لازم به ذکر است، روز مزرعه مرکبات با حضور کشاورزان، محققان و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهرستان جیرفت برگزار شد.

خسارت 110 میلیارد ریالی به مزارع و باغ‎های جیرفت
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بر اثر بارش تگرگ خسارت 109 میلیارد و 800 میلیون ریالی به باغ‎ها و مزارع شهرستان جیرفت وارد شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس فریدون احمدی اظهار داشت: بارش تگرگ در 21 فروردین ماه جاری خسارت‎های زیادی به بخش کشاورزی شهرستان جیرفت وارد کرده است. وی با اشاره به اینکه بر اثر این حادثه بیش از 2 هزا و 157 هکتار از مزارع و باغ‎ها دچار خسارت شدند، بیان داشت: میزان ارزش ریالی خسارت وارد شد، 109 میلیارد و 800 میلیون ریال است.
احمدی عمده مناطق خسارت دیده در شهرستان جیرفت را هلیل، هوکرد، دریاچه و سرگز اسفندقه ذکر و تصریح کرد: در بخش زراعی یک‎هزار و 411 هکتار از مزارع دچار خسارت 35 میلیارد و 232 میلیون ریالی شده است.گوی افزود: بر اثر بارش تگرگ به محصولات زراعی مختلف از جمله خیار تونلی، سیب‎زمینی، گوجه‎فرنگی، پیاز و گندم آسیب وارد شده است.
احمدی عنوان کرد: در این واقعه 80 هکتار از سطح زیر کشت خیار تونلی 20 درصد، 69 هکتار از سطح زیر کشت سیب‎زمینی 25 درصد و 52 هکتار از سطح زیر کشت گوجه‎فرنگی 25 درصد خسارت دیدند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *