پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک نماینده مجلس خبر داد: کرمان درصدر ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز

یک نماینده مجلس خبر داد: کرمان درصدر ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲

یک نماینده مجلس خبر داد:
کرمان درصدر ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز

کرمان در کنار دو استان تهران و خراسان در صدر ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز قرار دارد. این خبر را یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده و خواستار فکری برای حل این معضل شده است.
این نماینده مجلس گفت: معضل افزایش ازدواج زنان ایرانی با مردان افغانی در استان‌هایی مانند خراسان، کرمان و تهران بیشتر است این درحالی است که تاکنون هیچ اقدام علمی برای کاهش این معضلات از سوی مسئولان امر صورت نگرفته است. این خبر را موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت داده است. آن طور که خبرگزاری خانه ملت نوشته نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس نسبت به افزایش ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه هشدار داد و گفت: غفلت مسئولان از چنین ازدواج هایی تبعات خطرناکی را متوجه زنان ایرانی، فرزندان آنها و همچنین کشور می‌کند. موسی‌الرضا ثروتی با هشدار نسبت به افزایش ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه غیرمجاز، افزود: متاسفانه زمانی زنگ خطر این موضوع به صدا درمی‌آید که بسیاری از این ازدواج ها به صورت غیرقانونی صورت گرفته و مشکلاتی را متوجه زنان ایرانی، فرزندان آنها و همچنین کشور کرده است.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت آن است که معضل افزایش ازدواج زنان ایرانی با مردان افغانی در استان‌هایی مانند خراسان، کرمان و تهران بیشتر است این درحالی است که تاکنون هیچ اقدام علمی برای کاهش این معضلات از سوی مسئولان امر صورت نگرفته است. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با مردان افغانی، زنان و فرزندان آنان از هیچ حمایتی برخوردار نیستند، تصریح کرد: نداشتن شناسنامه فرزندان حاصل چنین ازدواج‌هایی، عدم ثبت ازدواج، ارایه نکردن مطلوب خدمات بهداشتی و آموزشی از جمله مشکلاتی است که چنین ازدواج‌هایی با آن درگیر هستند اما افراد به دلیل ناآگاهی و بدون توجه به پیامدهای آن دست به چنین اقداماتی می زنند. وی یادآور شد: باید آگاهی های لازم به جامعه داده شود تا افراد با اتباع بیگانه غیرقانونی ازدواج نکنند، موضوعی که متاسفانه به شدت مغفول مانده است و ادامه این وضعیت به دلیل ناآگاهی خانواده‌ها، مشکلات جدی را برای استان های درگیر ایجاد کرده است.
ثروتی تاکید کرد: در قوانین هر کشور شرایطی درمورد ازدواج زنان با اتباع بیگانه درنظر گرفته شده؛ در کشور ما نیز قوانینی وجود دارد اما تا زمانی که این ازدواج‌ها در مسیر قانونی خود حرکت نکند نمی‌توان خدمات خوبی را به افراد ارایه کرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره ازدواج های قانونی زنان ایرانی با اتباع بیگانه، گفت: در گذشته طرحی را نمایندگان در مجلس آوردند تا فرزندان حاصل از این ازدواج دارای شناسنامه شوند اما مورد موافقت مجلس واقع نشد و لذا قرار شد کارت های اقامتی به این افراد داده شود و بعد از آنکه فرزندان به سن 18 سال رسیدند و تصمیم به اقامت در ایران را داشتند به عنوان ایرانی شناخته شوند و اگر تمایلی به اقامت در ایران را نداشتند باتوجه به اینکه پدر آنها افغانی است لذا آنها نیز جزو افاغنه به شمار روند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *