واگذاری دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره‌برداری

واگذاری دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره‌برداری





واگذاری دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره‌برداری

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از واگذاری دو خانه تاریخی شهرستان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، مجتبی اکبرپور از واگذاری دو خانه تاریخی دامغان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خبر داد.

او افزود: خانه‌های تاریخی صدیق و لطفی دامغان باهدف احیا، مرمت و بهره‌برداری، پس از سپری مراحل قانونی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

او با بیان اینکه حیاط بیرونی خانه لطفی که به‌عنوان موزه تاریخ شهر دامغان در حال بهره‌برداری است نیز برای واگذاری در نظر گرفته‌شده است، گفت: کاربری موزه به قوت خود باقی می‌ماند و سرمایه‌گذار در کنار استفاده از فضاهای اضافه و حیاط‌ها و بهره‌برداری فرهنگی و پذیرایی، ملزم به حفظ کاربری موزه و بهبود محتوای موزه خواهد بود.

خانه‌های تاریخی صدیق و لطفی از یادگارهای دوران قاجاریه در شهر دامغان است که با شماره‌های ۲۲۷۵۳ و ۲۰۲۴۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر