پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نیروگاه ری مازوت سوزی ندارد اما سوخت دوم گازوئیل است

نیروگاه ری مازوت سوزی ندارد اما سوخت دوم گازوئیل است





نیروگاه ری مازوت سوزی ندارد اما سوخت دوم گازوئیل است

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

مدیرعامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: نیروگاه گازی ری اصولا به لحاظ فنی و علمی امکان استفاده از سوخت مازوت را ندارد و سوخت دوم نیروگاه برق ری در شرایط اضطرار گازوئیل است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا حمید بادرستانی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه (۹ ماه ) ۹۹ درصد سوخت مصرفی این نیروگاه انرژی گاز بوده که کمترین آلایندگی را داشته ایم.

او با بیان اینکه سوخت دوم نیروگاه برق ری در شرایط اضطرار گازوئیل است، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست مرتب به این نیروگاه سرکشی دارد و این اظهارات ما را تایید خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی های احتمالی در نیروگاه تجهیزات را مرتب به روزرسانی می کنیم و ار فناوری های پیشرفته در این حوزه استفاده می شود.

بادرستانی به سفر روز شنبه هفته جاری وزیر نیرو و بازدید علی اکبر محرابیان از نیروگاه ری اشاره کرد و افزود: در این سفر مقرر شد سه واحد جدید تولید برق به این نیروگاه اضافه شود، البته چون واحدهای جدید نسبت به واحدهای قدیمی پیشرفته تر هستند و میزان بهره روری راندمان آن ها بالاتر است، احتمال آلایندگی بسیار ناچیز وجود دارد که برای این موضوع هم چاره اندیشی کرده و برنامه داریم.

او با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو و نیروگاهها به برنامه های محیط زیست پایبند و قائل هستند، یادآور شد: با این توضیحات و برنامه ها آلودگی هوای تهران را نمی توانیم به نیروگاهها ارتباط بدهیم، قطعا دلایل و مسائل اصل اش جای دیکری است.

مدیرعامل نیروگاه برق ری با تاکید بر تولید حداکثری انرژی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور، اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آبانماه، این نیروگاه بیش از یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق تولید کرد که از این میزان حدود یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *