پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پژمان‌فر: قوه قضائیه هیچ ملاحظه‌ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد

پژمان‌فر: قوه قضائیه هیچ ملاحظه‌ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد





پژمان‌فر: قوه قضائیه هیچ ملاحظه‌ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل نود آماده همکاری با قوه قضائیه برای مقابله با فساد است گفت: قوه قضاییه هیچ ملاحظه ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا نصر الله پژمان فر در جلسه علنی امروز در نظق میان دستور خود گفت: آمریکا دیوانه وار از هیچ کاری در جهت تامین خواسته رژیم صهیونیستی دریغ نمی کند؛ به دلدادگان غرب می گویم هر کسی در این موقعیت سکوت کند، او هم در این کشتار و نسل کشی شریک است و راه نجات فقط مقاومت و مقاومت است.

او با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس بیان کرد: تلاش زیادی در مجلس برای تصویب قانون می شود که بدون نظارت موجب نا امیدی مردم می شود؛ در صورت اجرای تکالیف محوله به دستگاه های اجرایی بسیاری از مشکلات کشور حل می شود نمونه آن شفافیت شیوه استفاده از منابع نفتی، جلوگیری از هدر رفت گازهای فلر، افزایش ذخیره سازی گاز برای جلوگیری از ناترازی در فصل سرد سال، بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش شفافیت معافیت مالیاتی، شفافیت تسهیلات کلان بانک ها و ارتقا خدمات بیمه ای است. کمیسیون اصل نود در اجرای شان نظارتی مجلس ب ای عملیاتی شدن این موارد تلاش می کند.

او با بیان اینکه باید مجلس در فرایند تصویب بودجه طرز کار دستگاه های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهد گفت: باید میزان تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای هر حوزه، مبنای عمل مجلس باشد. اگر مالیاتی از مردم گرفته می شود مردم نتیجه آن را در دریافت خدمات با کیفیت مشاهده کنند. نقش مجلس پاسخگو کردن دستگاه های مختلف در این حوزه است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همچنین درباره معضل آلودگی هوا گفت: بیش از ۸ سال از تصویب قانون نحوه جلوگیری آلودگی هوا می گذرد. کمیسیون اصل نود از وزارت خانه های نیرو و کشاورزی و کشور و سازمان برنامه بودجه خواستار ارائه گزارش شده اما این کار را انجام ندادند. کمیسیون اصل نود طی گزارش خود پیشنهادات اجرایی را در ۲۳ بند با مشخص کردن دستگاه های ارائه کرده و آنها را به انجام وظایف خود فراخوانده است.

پژمان فر با بیان اینکه کمیسیون اصل نود آماده همکاری با قوه قضائیه برای مقابله با فساد است گفت: قوه قضائیه هیچ ملاحظه ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد؛ آلودگی در مشهد و شهرهای دیگر بیداد می کند.

نماینده مشهد در پایان گفت: باید راه حلی برای نابسامانی در موضوع پدیده شاندیز پیدا کرد؛ همچنین مسئولین سازمان بورس نیز مقابل سرمایه اجتماعی مردم بی تفاوت نباشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *