پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تشکیل پرونده قضایی مازوت‌سوزی برای نیروگاه توس مشهد

تشکیل پرونده قضایی مازوت‌سوزی برای نیروگاه توس مشهد





تشکیل پرونده قضایی مازوت‌سوزی برای نیروگاه توس مشهد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

رئیس اداره محیط زیست شهرستان طرقبه و شاندیز از تشکیل پرونده قضایی برای نیروگاه توس خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از شهرآرا نیوز مجید غلامی اظهار داشت: در این زمینه پرونده قضایی در خصوص موضوع مازوت سوزی نیروگاه در دادسرای شهرستان در مرحله رسیدگی و صدور قرار مجرمیت قرار دارد.

او با بیان اینکه تخلف این نیروگاه از حیث جرایم زیست محیطی و استفاده از سوخت مازوت خارج از برنامه نیز در سازمان حفاظت محیط زیست در دست پیگیری است، اظهار کرد: پایش و رصد روند استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های استان و مشهد به صورت شبانه روزی در حال انجام است و به واسطه تامین سلامت مردم به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

غلامی ادامه داد: امسال طی چند نوبت به نیروگاه اخطاریه داده شده تا از مازوت سوزی خودداری کنند، اما مسئولان نیروگاه مشکل دیسپاچینگ ملی شرکت گاز را دلیل مازوت سوزی خود اعلام کردند.

 

رئیس محیط زیست طرقبه شاندیز تصریح کرد: متاسفانه به رغم مکاتبه محیط زیست با نیروگاه توس برای ارائه آمار مربوط به میزان مصرف مازوت، مسئولان این نیروگاه حاضر به ارائه آمار نشدند.

او گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی نیروگاه، آنان در فصول گرم مصرف مازوت را به حداقل رساندند، اما از پاییز امسال در حال مصرف سوخت مازوت هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *