پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توضیح درباره یک گزارش

توضیح درباره یک گزارش





توضیح درباره یک گزارش

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

انتشار گزارش «پیام ما» دربارهٔ ورود فاضلاب شهری به دریا در بندر بوشهر و آلودگی میگوهای پرورشی، در روزهای گذشته با واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان روبه‌رو شده است. مسئولان سازمان‌های شیلات و دامپزشکی کشور تأکید کرده‌اند که هیچ‌یک از محموله‌های صادراتی میگو بازگشت نخورده و این بخش از گزارش که کمترین قسمت گزارش را شامل می‌شده تکذیب کرده‌اند.

در این میان یکی از مسئولان نیز متأسفانه با کم‌لطفی، انتشار این گزارش را به «جریان نفوذ» مربوط دانسته است. روزنامه «پیام ما» از نخستین روزهای انتشار خود به‌عنوان رسانهٔ توسعه پایدار ایران همواره کوشیده است از جدل‌های بی‌حاصل سیاسی و زرد دوری کند و با استفاده از دیدگاه کارشناسان و همکاری خبرنگاران کارآزموده، سوژه‌های مغفول مانده در رسانه‌های جریان اصلی را بازتاب دهد. کارنامهٔ فعالیت روزنامه نشان می‌دهد اتهامی چون «وابستگی به جریان نفوذ» با هیچ چسبی به «پیام ما» نمی‌چسبد. ما همواره کوشیده‌ایم پاسدار منافع ملی باشیم و دغدغهٔ پایداری سرزمین را بر سوگیری‌های سیاسی و… ارجح دانسته و می‌دانیم. دربارهٔ گزارش مورد مناقشه هم هیچ ادعایی نداریم که متن منتشر شده صد درصد بی‌عیب و نقص است. که به قول معروف گل بی‌عیب خدای متعال است.

موضوع ورود فاضلاب شهری به دریا سال‌هاست که از سوی مراجع رسمی تأیید شده و به‌دنبال رفع پیامدهای آن هستند. خبرنگار ما هم بر اساس دغدغه‌ای که برای سلامت مردم داشته، کوشیده است مسئلهٔ ورود فاضلاب شهری به دریا و پیامدهای آن را در گفت‌وگو با مطلعان و مسئولان بوشهری بررسی کند. روشن است که هیچ قصد و غرضی برای آسیب‌زدن به فعالان زحمتکش صنعت شیلات در میان نبوده است. پس از انتشار گزارش، سازمان شیلاب تکذیبه‌ای را دربارهٔ قسمتی از گزارش مربوط به بازگشت محمولهٔ صادراتی میگو به روزنامه ارسال کرد که عیناً منتشر کردیم و آمادگی داریم توضیحات مسئولان سایر نهادهای ذیربط همچون سازمان دامپزشکی کشور را هم منتشر کنیم. «پیام ما» همچنان به صداقت با مخاطبان پایبند است و اگر در جایی هم مرتکب خطایی شود از بیان آن ابایی ندارد. دربارهٔ گزارش مورد اشاره هم می‌کوشیم توضیحات رسمی و کارشناسی را در شماره‌های آتی بازتاب دهیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *