پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرسایش خاک شرق گلستان ۳۵ تُن در هکتار است

فرسایش خاک شرق گلستان ۳۵ تُن در هکتار است





فرسایش خاک شرق گلستان ۳۵ تُن در هکتار است

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

استاندار گلستان با بیان اینکه فرسایش خاک در شرق استان گلستان ۳۵ تن در هکتار است، گفت: متاسفانه در سیل اخیر استان لایه های ارزشمند خاک شسته شد.

علی محمد زنگانه در مراسم آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان گفت: فرسایش خاک در شرق استان گلستان ۳۵ تن در هکتار بوده که این موضوع بسیار نگران کننده است و متاسفانه در سیل اخیر در شرق استان لایه های ارزشمند خاک شسته شد.

او تاکید کرد: افزایش دست اندازی به جنگل ها و مراتع و ساخت و ساز غیر مجاز، نگرانی ها در این زمینه را افزایش می‌دهد.

استاندار گلستان بیان کرد: دهیاران باید به این موضوع نظارت داشته باشند و اگر کوتاهی کنند حذف خواهند شد زیرا این مسئله امنیت غذایی ما را به خطر می اندازد.

به گفته وی، شکل گیری جریان های سازمان یافته در ساخت و ساز های غیر مجاز بسیار تعجب برانگیز است.

او اشاره کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد مشابه حادثه سیل کلاله در گرگان رخ ندهد.

زنگانه با بیان اینکه از فرصت جنگل‌کاری می توان در زراعت چوب هم بهره گرفت، تاکید کرد: کشت نهال باید در اولویت اراضی شیبدار و قابل صیانت باشد زیرا «داشت» مهمتر از کاشت است.

همچنین استاندار گلستان ضمن یادآوری تاکید رییس جمهور بر احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم شخصی یا سازمانی مانع اجرای دستور رییس جمهور در اجرای این طرح‌ها شوند.

او اضافه کرد: برخی‌ها به بهانه حفظ محیط زیست، مخالف اجرای این طرح هستند اما بر خلاف تصور آنها دستگاه های اجرایی نیز در مسیر تحقق طرح گردشگری آشوراده تبعات اجتماعی و سلامت آن را در نظر گرفته اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *