پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار؛ گردوخاک در راه اردبیل

هشدار؛ گردوخاک در راه اردبیل





هشدار؛ گردوخاک در راه اردبیل

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به تشدید سامانه جریانات جنوبی که قبل از ظهر یکشنبه ۵ آذر در اردبیل شروع خواهد شد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم، مجید کوهی مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تشدید سامانه جریانات جنوبی که قبل از ظهر یکشنبه 5 آذر در اردبیل شروع می‌شود، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: این سامانه سبب وزش تندبادهای نسبتا شدیدی می‌شود که موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خواهد شد.

 

او تصریح کرد: شهرستان‌های اردبیل و نیر، نمین، سرعین، خلخال و کوثر، پارس‌آباد و بیله سوار، مشکین، انگوت و اصلاندوز و به ویژه شهرستان گرمی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

 

مجید کوهی گفت: افزایش غلظت گرد و خاک، آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون شهری، خسارت به سازه‌های موقتی، گلخانه‌ها و شکستن شاخه‌های درختان، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه، کولاک برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه می‌باشد.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: لذا به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود که در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز احتیاط کرده و سازه‌های موقتی و آسیب پذیر را تقویت و حفاظ بندی کنند.

 

او  با تاکید به اطلاع رسانی به هم استانی‌های محترم افزود: توصیه‌های کارشناسان علوم پزشکی در حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته و از توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشک اجتناب کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *