پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خواص جادویی زنجبیل

خواص یک گیاه مفید

خواص جادویی زنجبیل

امروزه به عنوان یکی از غذاهای پرمصرف در رژیم غذایی، مزایای زنجبیل بسیار چشمگیر است.





خواص جادویی زنجبیل

۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲

فواید زنجبیل عمدتا به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص ضد التهابی و ترکیبات درمانی است.

امروزه به عنوان یکی از غذاهای پرمصرف در رژیم غذایی، مزایای زنجبیل بسیار چشمگیر است.

فواید زنجبیل عمدتا به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص ضد التهابی و ترکیبات درمانی است. این گیاه در بسیاری غذاها (مخصوصا غذاهای آسیایی) و نوشیدنی ها استفاده می شود و طعم تند و بینظیری دارد.

چه زنجبیلی خوب است؟ و چگونه می‌توانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟ این چیزی است که شما باید در مورد این منبع تغذیه بدانید و ما در این مقاله به آن میپردازیم.

زنجبیل چیست ؟

زنجبیل که به نام زینگبر(گیاه زنجبیل) نیز مشهور است یک گیاه گلدار است که همانند زردچوبه و هل است. زنجبیل ساقه‌های زیر زمینی هستند و به طور افقی رشد می‌کنند که ریشه‌های رو به پایینی دارد در حالی که برگ‌ها و ساقه‌های جدید رو به بالا جوانه می‌زنند. سپس جوانه ها در فواصل پی در پی هر شاخه تشکیل می‌شوند. فواید زنجبیل برای سلامتی به خوبی مستند شده و در سراسر جهان به عنوان درمان طبیعی شناخته شده و از هزاران سال پیش به خاطر خواص دارویی اش مورد استفاده قرار گرفته‌است . که آن را می توان به صورت گیاه تازه، یا حتی به عنوان روغن زنجبیلی یافت.

دلیل مغذی بودن زنجبیل:

زنجبیل شامل انواع مختلفی از ویتامین‌های مهم و مواد معدنی است.

۱۰۰ گرم زنجبیل خام حاوی تقریبا:

۸۰ کالری

8/1 گرم پروتئین

۷. ۰ گرم چربی

۲ گرم فیبر رژیمی

۴۱۵ میلی‌گرم پتاسیم

0.2 میلی‌گرم مس

۰.۲ میلی‌گرم منگنز

۴۳ میلی‌گرم منیزیم

۵ میلی‌گرم ویتامین C

۰.۲ میلی‌گرم ویتامین B

۰.۷ میلی‌گرم نیاسین

۳۴ میلی‌گرم فسفر

۰.۶ میلی‌گرم آهن

علاوه بر مواد مغذی ذکر شده در بالا، زنجبیل شامل مقدار کمی کلسیم و روی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که اغلب افراد در هر بار مقدار کمی از زنجبیل را مصرف می‌کنند، بنابراین باید با انواعی از مواد غذایی دیگر ترکیب شود تا نیازها را برآورده سازند.

۱۲ فایده زنجبیل

۱- کمک به درمان تهوع
در طول تاریخ همواره به عنوان درمان طبیعی برای دریا زدگی و یا ویار دوران حاملگی استفاده می‌شود، شاید زنجبیل بیشتر به خاطر توانایی آن برای درمان تهوع شناخته شده‌ باشد. نتایج حاصل از مطالعه روی 1278 زن باردار نشان داده‌ است که زنجبیل در کاهش علایم حالت تهوع با کم‌ترین خطر جانبی موثر بوده‌است. علاوه بر این، مطالعه دیگری از مرکز پزشکی راچستر نشان داد که زنجبیل به کاهش شدت حالت تهوع در بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند ، کمک کرده‌است.

۲. مقابله با عفونت‌های قارچی
خوشبختانه، زنجبیل خاصیت ضد قارچی قدرتمندی دارد که می‌تواند به طور ایمن و با موفقیت به کشتن قارچ‌ها کمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی ، اثرات ضد قارچی ۲۹ گونه گیاهی را اندازه‌گیری کرد و کشف کرد که زنجبیل بیش‌ترین تاثیر را در کشتن قارچ دارد.

۳. محافظت در برابر زخم معده
زخم معده، زخم‌های دردناکی است که در لایه درونی معده شکل می‌گیرد و باعث بروز علائم خاصی مثل سوءهاضمه، خستگی، سوزش معده و ناراحتی شکم می‌شود .

۴. عوارض قاعدگی را کاهش می دهد
متاسفانه عوارض جانبی نامطلوب مانند درد، گرفتگی عضلات دوره و سردرد معمولا با قاعدگی بسیاری از زنان در ارتباط هستند. در حالی که برخی از داروهای ضد درمان برای تسکین درد تجویز می‌شوند ، درمان‌های طبیعی مثل زنجبیل می‌تواند در تسکین درد های قاعدگی نیز مفید باشد.

۵. مهار رشد سرطان
یکی از مزایای قابل توجهی از زنجبیل، خواص ضد سرطان آن است، به دلیل وجود یک ترکیب قدرتمند به نام gingerol است.

۶- تنظیم قند خون
قند خون بالا می تواند علائم منفی مثل ادرار مکرر و سردرد و افزایش تشنگی داشته باشد، حتی می تواند مشکلات جدی مانند آسیب عصبی و ایجاد زخم را در پی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که زنجبیل ممکن است قادر به کمک به ترویج قند خون طبیعی جهت جلوگیری از این اثرات جانبی جدی باشد.

۷- درد مفصلی و عضلانی را کاهش می دهد
به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی شما، می تواند به کاهش درد عضلانی و درد مفصلی مرتبط با آرتروز کمک کند.

۸- سطوح کلسترول را کاهش می‌دهد
کلسترول برای سلامت بدن ضروری است. اما سطح بالایی از کلسترول می‌تواند در خون ایجاد شود و باعث انسداد و افزایش ریسک بیماری‌های قلبی شود. یکی از بزرگ‌ترین فواید زنجبیل، توانایی آن در کاهش سطح کلسترول است تا خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد .

۹- عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد
شرایطی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون با استرس و التهاب مزمن در مغز مرتبط بوده‌اند. با غنای antioxidants و خواص ضد التهابی قوی، اعتقاد بر این است که زنجبیل نقش مهمی در سلامت مغز شما ایفا می‌کند.

۱۰. ریشه‌کن کردن عفونت‌های باکتریایی
علاوه بر خواص ضد قارچی آن، زنجبیل به توانایی مبارزه با عفونت‌های باکتریایی نیز می‌بالد. مانند عفونت‌های دستگاه ادراری، ذات‌الریه و برونشیت که شایع هستند.

۱۱- کاهش التهاب
اگر چه التهاب می تواند پاسخ طبیعی و سالم ایمنی بدن به آسیب و عفونت باشد اما التهاب مزمن، به عنوان یک عامل مهم برای بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، چاقی، دیابت و سرطان است که این گیاه می‌تواند برای کاهش اینگونه التهابات موثر باشد.(سیارک)

۱۲- بهبود گوارش مناسب
یکی از مزایای قدرتمند زنجبیل توانایی حمایت آن برای داشتن یک هاضمه خوب و سالم و جلوگیری از مشکلات مانند سوءهاضمه، اختلال شرایط معمول هضم که با نشانه‌هایی مانند درد، سوزش معده، پریشانی و ناراحتی تشخیص داده می‌شود است.

زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. برای استفاده بیشتر از این خاصیت می توانید آن را با برخی از مواد غذایی مخلوط کرده و علاوه بر سم زدایی، سریع تر لاغر شود.

هیچ شکی نیست که شکم یکی از قسمت هایی است که چربی تمایل دارد، در آنجا جمع شود. یکی از راه های اصلی مبارزه با چاقی شکم این است که از طریق رژیم غذایی، ورزش و دیگر عادات سالم، سوخت و ساز بدن را افزایش دهید. همچنین پاکسازی بدن از سموم با استفاده از راهکارهای طبیعی و تحریک عملکرد اندام های دیگر مانند کبد که در متابولیسم چربی و قند نقش دارد، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهدبود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

دولت طرح وزیر کار را منکر شد

علی بهادری جهرمی: دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد

دولت طرح وزیر کار را منکر شد

وزیر کار: تعطیلی پنجشنبه‌ها برای کارگران نیاز به قانون دارد

وزیر کار: تعطیلی پنجشنبه‌ها برای کارگران نیاز به قانون دارد

افزایش دستمزد ۱۴۰۳ بدون امضای کارگران به تصویب رسید

افزایش دستمزد ۱۴۰۳ بدون امضای کارگران به تصویب رسید

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *