پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کاهش نسبی دمای استان‌ها در این هفته

کاهش نسبی دمای استان‌ها در این هفته





کاهش نسبی دمای استان‌ها در این هفته

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

دمای هوا در هفته پیش رو در برخی استان‌ها کاهش نسبی خواهد داشت و در برخی استان‌ها بدون تغییر خواهد ماند. سازمان هواشناسی حداکثر افزایش دما در کشور را یک تا دو درجه پیش‌بینی کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا «صادق ضیاییان»، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، گفت: برای یکشنبه (۷ مرداد) کاهش دما در نوار شمالی کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، ‌قزوین، ‌مرکزی و تا حدودی استان البرز پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: افزایش دما در نیمه شرقی و نیمه غربی کشور طی این روز دور از انتظار نخواهد بود و دما در سایر نقاط کشور بدون تغییر پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درمورد وضع دما در سایر روزهای هفته گفت: دوشنبه (۸ مرداد) در نیمه شمالی کشور ‌کاهش دما داریم و در اغلب نقاط دما یک تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد. دما در بخش جنوبی استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس یک تا دو درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بدون تغییر خواهد بود.

او ادامه داد: روز سه شنبه (۹ مرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر استان‌ها کاهش دما داریم یا بدون تغییر باقی خواهد ماند. چهارشنبه (۱۰ مرداد) در برخی نقاط کشور یک تا دو درجه سلسیوس دما افزایش می‌یابد.

«ضیاییان» درمورد وضعیت دمای استان تهران گفت: از یکشنبه (۷ مرداد) کاهش دما برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود و خنک‌ترین روز در این استان سه‌شنبه (۹ مرداد) با ۳۸ درجه سلسیوس خواهد بود و از چهارشنبه دما اندکی افزایش می‌یابد ولی به دمای هفته گذشته نمی‌رسد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر