پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دفن غیراصولی پسماند بهبهان، عاملی بر آلودگی شهری

دفن غیراصولی پسماند بهبهان، عاملی بر آلودگی شهری





دفن غیراصولی پسماند بهبهان، عاملی بر آلودگی شهری

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان، ضمن بازدید از سایت دفن پسماند این شهر، از نارضایتی مردم نسبت به غیراصولی بودن شیوه دفن زباله در این سایت و آلودگی‌های ناشی از آن خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، «عالیه چنگیزی» روز دوشنبه، ۱۸ تیرماه، در بازدید مشترک به همراه شهردار بهبهان از سایت دفن پسماند این شهر گفت: در حال حاضر دفن زباله‌ها در جایگاه فعلی به‌ صورت غیراصولی و نامناسب صورت می‌گیرد و آلودگی‌های متعددی برای منطقه اطراف ایجاد کرده است.

او افزود: با توجه به پایش‌های صورت گرفته، آتش‌سوزی‌های متعدد در سایت زباله، موجب آلودگی محیط زیست شده که لازمه آن پیگیری سریع موضوع و کنترل شرایط موجود است.

شهردار بهبهان در این بازدید با اشاره به اقدامات انجام‌شده به ‌منظور انتقال جایگاه دفن زباله به مکان جدید، توضیح داد: جایگاه دفن زباله جدید مشخص شده است، چند سلول کاملا احداث و بخش دیگر آن نیز در حال تکمیل است.

«مسعود دایی‌زاده» بیان کرد: به زودی جایگاه جدید دفن زباله به صورت اصولی شروع به کار می‌کند و سامان‌دهی جایگاه دفن قدیمی نیز با توجه به پیگیری محیط زیست و حساسیت موضوع آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش، جمع‌آوری زباله و دفن اصولی آن در شهر بهبهان به یکی از مشکلات دیرینه تبدیل شده است و مردم طی سال‌های گذشته از این مساله ناراضی بودند. سایت دفن زباله فعلی مربوط به حدود ۴۰ سال پیش است و دفن زباله در این مرکز به روش سنتی صورت می‌گیرد. دفن زباله به شیوه سنتی و دپو کردن آن در چندین نقطه شهر سلامت مردم شهرستان را تهدید کرده و تصاویر بسیار ناخوشایندی را در نقاط مختلف شهر پدید آورده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر