پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گردشگری موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور

سومین سمپوزیوم گردشگری و سرمایه گذاری سبز برگزار شد

گردشگری موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور





گردشگری موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

روز اول از دو روز سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز به عنوان تبیین اقتصاد سبز در گردشگری در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز 29 خرداد 1403 برگزار شد. این سمپوزیوم با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در گردشگری، با رویکرد اقتصاد سبز و ترویج کارآفرینی و نوآوری در گردشگری به همت دانشکده گردشگری و شتابدهنده فاخر بوم، دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگاه گردشگری ایران با همکاری معاونت میراث فرهنگی و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد.

شرکت کنندگان این سمپوزیوم شامل اعضای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، فعالان حوزه گردشگری، فعالان دانشگاهی، دانشجویان و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری بودند.

علاوه بر سخنرانی رییس اتاق بازرگانی، نائب رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان حوزه گردشگری سبز دل‌مشغولی های خود را با مسئولین اتاق برای رسیدگی بیشتر در میان گذاشتند. «پیام باقری» نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: ظرفیت بالقوه گردشگری ایران متقاضی هم دارد. فقط لازم است به هم‌رسانی عرضه و تقاضا بپردازیم. و آن‌ هم نیازمند ابزار‌هایی چون سیاست‌گذاری صحیح و زیرساخت است. او با تاکید بر این که صنعت گردشگری توجه زیادی را طلب می‌کند، افزود: گردشگری می‌تواند موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور باشد.

«فرناز‌نیکخواه» دبیر علمی این سمپوزیوم سخنران اول پنل علاوه بر‌یاد‌آوری پنل دوره‌های گذشته که در روز گردشگری و همزمان با نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده بودند، به ارائه در مورد چالش‌ها و فرصت‌های میراث طبیعی و فرهنگی پرداخت. «نیکخواه» آموزش و هماهنگی با ساکنین محل‌های مورد تمرکز صنعت گردشگری را مهم‌ترین بخش اهمیت دادن به میراث طبیعی عنوان کرد.

«مجید‌حاجی غلام سریزدی» ، سخنران دوم نشست نیز‌ از مرمت بناهای سریزد و میزان مستعد بودن منطقه دستکند یزد برای پرورش سنجد سخن گفت. او سنجد را مستعد استفاده های گوناگونی از جمله خوراکی و عطر دانست و گفت: با کاشت سنجد حتی می‌توان جشنواره‌های مختلف برپا کرد و به توریسم منطقه کمک ویژه‌ای داشت.

«سیاوش ایمنی » مدیر گروه گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ از نبود و کمبود زیرساخت برای اقتصاد و گردشگری سبز سخن گفت.

«سعید داغستانی» کارشناس ارشد مطالعات و برنامه ریزی بخش گردشگری نیز‌ با ارائه آمارهایی نشان داد که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری یعنی 87 درصد، در قسمت خواب و مسیر سفر تعبیه شده است که البته این میزان از تمرکز سرمایه‌گذاری غلط است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر