پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیامک «ثبت‌نام زمین دولتی»کلاهبرداری است

هشدار رئیس پلیس فتای تهران:

پیامک «ثبت‌نام زمین دولتی»کلاهبرداری است





پیامک «ثبت‌نام زمین دولتی»کلاهبرداری است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳

َرئیس پلیس فتای تهران نسبت به پیامک‌های «ثبت‌نام زمین دولتی» به مردم هشدار داد و گفت پیامک‌های اعطای زمین دولتی کلاهبرداری است، مردم آگاه باشند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران گفت:‌ کلاهبرداران و سودجویان از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، طی روزهای اخیر شاهد روش جدید برای کلاهبرداری از سوی این افراد بودیم که البته باز هم بر همان اصول و روش‌های قبلی انجام شده و تنها عنوانی متفاوت است. در این روش شاهد ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت‌نام زمین دولتی هستیم که ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی است.

او اضافه کرد: ‌در این روش افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی لینک تحت عنوان ثبت‌نام زمین دولتی اقدام به وسوسه کردن افراد برای ورود به لینک مندرج در انتهای پیامک کرده و پس از آن کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند. همچنین ممکن است در این روش اطلاعات هویتی افراد نیز مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند،گرفتار نشوند.

گودرزی تاکید کرد: باید از بازکردن این پیامک‌ها و همچنین ورود به لینک‌های درج شده در این پیام‌ها پرهیز شود، مردم عزیز هوشیار باشند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس‌ها و پیامک‌های ناشناس اعتماد نکنند. حتی اگر این افراد مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی افراد را در اختیار داشتند باز هم نباید به آنان اعتماد کرد، چرا که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با افراد تماس نمی‌گیرد و برای آن‌ها پیامک ارسال نمی‌کند.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر