پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۳۱ میدان تهران به نام ۳۱ استان نامگذاری می‌شود

جزییات اجرای طرح استقبال از بهار در پایتخت

۳۱ میدان تهران به نام ۳۱ استان نامگذاری می‌شود





۳۱ میدان تهران به نام ۳۱ استان نامگذاری می‌شود

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران در سومین همایش شهرداران نواحی از نامگذاری ۳۱ استان روی ۳۱ میدان اصلی تهران خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری اظهار داشت: خدمات شهری حوزه پر تنوع از حیث ارائه خدمات است با این وجود برخی مواقع بیش از ۱۰۰ درصد وظیفه‌ای که به ما سپرده می‌شود را انجام می‌دهیم.

او افزود: امسال برنامه‌های استقبال از بهار مصادف با ماه رمضان خواهد بود و برنامه‌های خوبی در دستور کار است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در مورد استقبال از بهار طرحی پژوهشی و علمی به شهردار ارائه و پس از قبول شهردار ابلاغ به مناطق ۲۲ گانه شد. آراستگی شهر و رنگ آمیزی با ۵ رنگ فیروزه‌ای، سفید، آبی، سبز، زرد و خاکستری جهت نشاط بخشی در حال انجام است.

نظری گفت: سازه‌های حجمی به صورت مشترک با سازمان زیباسازی و بوستان‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین امسال مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۳۱ میدان اصلی شهر تهران به نام ۳۱ استان نامگذاری می‌شود که در این میادین با همت سازمان زیباسازی و شهرداری مناطق، نمادها و المان‌های اصلی استان‌ها در راستای شناخت و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی نصب خواهد شد.

او بیان داشت: آذین بندی معابر، نقاشی‌های دیواری، نورپردازی، قرار دادن سفره هفت سین، جمع آوری پسماندهای حجیم، توزیع نهال، زیباسازی ورودی‌های شهر از دیگر برنامه‌ها است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: آتش نشانی، ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و حریم بان هم برنامه‌های مفصلی دارند.

کاهش ۱۵ درصدی سد معبر در پایتخت

همچنین مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت حریم بان شهربان در نشست خبری اظهار داشت: ابتدای سال جاری ۲۴۰۰۰ سد معبر وجود داشت که در حال حاضر به ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است.

او از کاهش ۱۵ درصدی سد معبر در پایتخت خبر داد و گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات در تهران اجرا شده است.

رونمایی از مجوز مشاغل سیار و بدون کانون در درگاه ملی مجوزها

همچنین سعید بیگی در این نشست در خصوص حوزه مقابله با سدمعبر گفت: موضوع سد معبر فقط به دستفروشان و بساط‌گستران برنمی‌گردد و بیش از ۶۰ درصد سد معبر در تهران به واحدهای صنفی بر می‌گردد.

او بیان داشت: از سوی دیگر وجود دستفروشان که از جنبه‌های مختلف نیازمند توجه است باید مدنظر قرار گیرد، لذا تلاش کردیم موضوع دستفروشی و سد معبر را تفکیک کنیم البته در این فضا برخی سوء‌استفاده‌ها نیز انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در سال جاری رفع سد معبر در چند نقطه بحرانی به عنوان اولویت کاری ما قرار گرفت که از ۲۰ نقطه شناسایی شده ۱۲ نقطه ساماندهی شد که از جمله آن می‌توان به تجریش، تهرانسر، خیابان اردستانی، ۱۵ خرداد و … اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران یادآور شد: بر این‌که باید از پلیس و شرکت شهربان و دادستانی برای تحقق این مهم قدردانی کنم، موضوع دستفروشی در تهران سابقه طولانی دارد لذا نیازمند کار عمیقی است که بر همین اساس جلسات متعددی با مدیریت شهردار تهران با دستگاه‌های ذیربط برگزار شده است.

بیگی گفت: برای اولین بار پس از سال‌ها مجوز مشاغل سیار و بدون کانون را در درگاه ملی مجوزها رونمایی کردیم که از طریق آن افراد با ثبت نام شناسنامه‌دار می‌شوند و می‌توانند به صورت رسمی اجازه فعالیت داشته باشند. قطعاً اجرای طرح‌های مختلف در شهرهای مختلف باید به صورت همزمان باشد تا ساماندهی دستفروشان در یک شهر موجب مهاجرت افراد به شهرهای اطراف نشود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *