پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از تغذیه و علوفه‌دهی به حیات وحش خودداری کنید

از تغذیه و علوفه‌دهی به حیات وحش خودداری کنید





از تغذیه و علوفه‌دهی به حیات وحش خودداری کنید

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق ضمن اشاره به نزدیک شدن گونه‌های جانوری حیات وحش به مناطق پایین دست و روستاهای واقع در حاشیه زیستگاه‌ها به علت سرمای هوا، گفت: اداره محیط‌زیست برای مراقبت از این گونه‌ها نیازمند کمک مردم بومی است.

به گزارش پیام ما به نقل از «محمدرضا خواجه» اظهار کرد: بارش برف در ارتفاعات، سرمای فراوان، یخ‌زدن روان‌آب‌ها و کمبود غذا سبب شده شماری از گونه‌های جانوری برای یافتن غذا به مناطق پایین دست و روستاهای واقع در حاشیه زیستگاه‌ها بیایند.

او ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ توسط نهادهای متولی در حوزه حیات وحش و محیط زیست، اظهار کرد: هرچند برای نزدیک‌شدن وحوش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش ترسیم شده اما حفاظت و صیانت از این زیستمندان بدون اهتمام آحاد مردم و ساکنین واقع در مناطق پیرامونی زیستگاه‌های حیات وحش دشوار و در برخی موارد غیرممکن است.

خواجه اظهار کرد: از شهروندان و به ویژه روستاییان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش آسیب دیده در روستا و یا هر گونه تخلفات مبنی شکار یا زنده گیری حیات وحش، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان و یا واحدهای محیط بانی اطلاع داده و از تغذیه و علوفه دهی به حیات وحش خودداری کنند.

خواجه در پایان ضمن اشاره به بارش برف و بحران آب و ‌هوای پیش آمده، اظهار کرد: هرچند ماموران یگان حفاظت با حضور در منطقه تدابیری از جمله انتقال علوفه در نقاط حساس و همچنین افزایش اقدامات حفاظتی و گشت و کنترل پیش بینی شده اما از ‌افراد بومی منطقه نیز درخواست همکاری با محیط بانان را داریم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *