پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نیازی به بازگشت مصدومان ایرانی حادثه مسجدالحرام به کشور نیست

نیازی به بازگشت مصدومان ایرانی حادثه مسجدالحرام به کشور نیست





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۹

نیازی به بازگشت مصدومان ایرانی حادثه مسجدالحرام به کشور نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حال مصدومان ایرانی حادثه دیروز مکه خوب است گفت: نیازی به انتقال این افراد به داخل ایران برای ادامه مداوا نیست و می توانند اعمال حج شان را در سلامت کامل انجام دهند. گزیده توضیحات سید حسن هاشمی را در زیر به نقل از خبرآنلاین می خوانید:
خوشبختانه از همان لحظات اولیه ، سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و هیات پزشکی حج و هلال احمر اقدامات بسیار خوبی صورت دادند.
طبق آمارهایی هم که ارائه کردند، ما یک نفر فوتی داشتیم که مشخصاتش در سایت سازمان حج و زیارت موجود است و بقیه افراد هم که بیش از 25 نفر هستند اکثرا مرخص شده اند.
در همان ساعات اولیه به وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عربستان اعلام کردیم که هم تیمی فنی و هم تیم بیمارستانی برای پذیرش مصدومان آماده پرواز هستند.
با توجه به اقدامات درمانی انجام شده مشکلی برای انجام فریضه حج وجود ندارد.
از میان مصدومان ایرانی، برای تعدادی که عمل جراحی برایشان لازم بود یا شکستگی داشتند اقدامات درمانی لازم انجام شده است.
من پیگیر بوده ام که اگر کسی واقعا جراحت یا مصدومیتی دارد که بایستی مراقبت های ویژه ای برایش انجام شود، به داخل ایران منتقل کنیم که خوشبختانه طبق گزارشی که سفیر ، رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس هیات پزشکی به من دادند نیازی به انتقال نیست و تقریبا اکثر مصدومان ایرانی مرخص شده اند و مصدومیتشان سطحی بوده است.
اتفاق رخ داده در ساعاتی بوده که معمولا حجاج ایرانی در بیت الله الحرام حضور ندارند به همین خاطر تعداد مصدومان و مجروحان ما بسیار کم بوده است.
خوشبختانه جراحات و آسیب های وارد شده به مصدومان ایرانی جدی نبوده است بنابراین نیازی به بازگشت آنها به کشور نیست و کارهای مربوط به مداوای پزشکی در مکه مکرمه انجام می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر