پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴

بهره مندی 429 هزار خانوار در استان کرمان از گاز طبیعی
محمد علی ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان از نصب 301،000 انشعاب گاز در استان خبر داد و گفت : در استان ، 84 هزار انشعاب در بخش روستایی و 217 هزار انشعاب در بخش شهری دراستان اجرا شده است که شرایط بهره مندی 429 هزارخانوار شهری و روستایی را در سطح استان کرمان از نعمت گاز طبیعی را فراهم نموده است . وی در ادامه گفت : در سایه تلاش جمعی و بهره گیری از مزیت همکاران متعهد و تخصیص بودجه و منابع موجود در راستای گازرسانی به تعداد بیشتری از شهر ها و روستاها از کوتاهترین و به صرفه ترین مسیر ممکن شاهد بهره مندی شهرها و غالب روستاهای پرجمعیت استان هستیم و امیداواریم در سالجاری بتوانیم با گازرسانی به شهر ها و روستاهای استان تعداد بیشتری از مردم فهیم دیار کریمان ، از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردند. ودیعتی هچنین تصریح کرد : هم اکنون 485 هزار مشترک خانگی و تجاری در بخش های شهری و روستایی در استان بهر مند از گاز طبیعی می باشند که شامل 78 هزار مشترک روستایی و 406 هزار مشترک شهری است. وی در ادامه بر مصرف بهینه گاز تأکید کرد و گفت: نحوه استفاده صحیح، رعایت نکات ایمنی، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف نه تنها در زمستان بلکه در تمامی فصلهای سال بایستی رعایت شود تا علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده‌ها در پویایی اقتصاد کشور در بخش صنایع منشعب ، نیروگاهها و بخش سی ان جی نیز آثار مثبت و مطلوبی خواهد داشت.

وقف میلیاردی ملک جهت ترویج قرآن در کرمان
بانوی خیر کرمانی آپارتمان خود را وقف بر ترویج و آموزش قرآن کریم کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمان از ثبت مورد وقف جدیدی با نیت ترویج و آموزش قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و افزود : توسط بانوی خیر 78 ساله کرمانی یک واحد آپارتمانی در قالب سنت حسنه وقف ثبت شد. وی ادامه داد: «کبری برهانی نژاد راینی» در اقدامی خداپسندانه واحد آپارتمانی خود را در راستای احیاء آموزش کلام وحی ، امور دینی و مذهبی در شهر کرمان وقف کرد. حسین رضایی، ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ ده میلیارد ریال عنوان و خاطرنشانکرد: ملک مذکور524 متر مربع ساختمانی نو ساز در 3 طبقه می باشد که در بلوار قدس شهر کرمان واقع شده است. وی تصریح کرد : با ثبت این وقف ارزشمند از ابتدای سال جاری به همت واقفان نیکوکار 4 فقره وقف در حوزه اداره اوقاف ناحیه یک کرمان محقق شده است.

بازدید استاندار کرمان از مجتمع مس سرچشمه
استاندار کرمان به همراه معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل سیاسی استانداری، امام جمعه رفسنجان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری و شماری دیگر از مسوولان استان از مجتمع مس سرچشمه استان کرمان بازدید کرد. معدن مس سرچشمه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان و ۵۰ کیلومتری جنوب رفسنجان و در ناحیه مرکزی رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی معدنی جهان محسوب می شود و این مجتمع بزرگ ترین تولید کننده مس ایران می باشد. بخش های تولیدی مجتمع مس سرچشمه عبارت از معدن، تغلیظ، ذوب، پالایشگاه و ریخته گری ها و لیچینگ است و این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می رود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *