پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷

در سالروز میلاد مولای متقیان امام علی (ع ) و به همت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر :
نشست گفتمان مدیریت از نگاه نهج البلاغه برگزار شد
نشست گفتمان مدیریت از نگاه نهج البلاغه با حضور جمع کثیری از همکاران گل گهر و مسئولین شهرستان برگزار شد. در این نشست که به تدبیر شورای فرهنگی اجتماعی شرکت و توسط روابط عمومی و امور بین الملل و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی برگزار شد از اثر کتابت نامه امام علی ع به مالک اشتر نخعی که به همت جمعی از خوشنویسان سیرجانی و حمایت شرکت گل گهر تهیه شده بود، رونمایی شد.
در این مراسم که امام جمعه موقت، شهردار و برخی أعضاء شورای شهر ، روسای حوزه های علمیه شهرستان، جمعی از مدیران و مشاورین و کارکنان گل گهر و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان و جمع کثیری از هنرمندان حضور داشتند ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی با برشمردن فضائل عمل به نهج البلاغه به نکات مهم و تاثیر گذار نامه امام علی ع به مالک اشتر اشاره کرد و با تقدیر از این حرکت فرهنگی گل گهر در توجه ویژه به نصایح نهج البلاغه، إبراز امیدواری کرد که با عمل به فرمایشات أمیرالمؤمنین ع بتوان از بسیاری از مشکلات و موانع گره گشایی کرد.
در پایان این مراسم که با مولودی خوانی مداحان أهل بیت همراه بود از نسخه کتابت نامه امام علی ع به مالک اشتر نخعی که به همت ۲۸ نَفَر از هنرمندان خوشنویسی سیرجانی نگارش شده رونمایی شد. قرار است بزودی این اثر ماندگار از طرف شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به بارگاه مطهر امام رضا ع اهداء گردد.

بازدید مدیرکل آموزش فنی
و حرفه ای استان کرمان از آموزش های مهارتی در جیرفت
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان در بازدید از دانشگاه علمی کاربردی و کارگاه های آن، مساعدت در تجهیز کارگاهها و رفع نواقص موجود در مرکز را خواستار شد.در این بازدید که معاونت مالی و پشتیبانی، رئیس حراست و رئیس اداره آموزش حضور داشتند، مسائل و مشکلات این مرکز دانشگاهی مورد بررسی قرار گفت.
محمدرضا جهانگیری در بازدید از کارگاه کامپیوتر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای خیام جیرفت نیز توسعه آموزش های مهارتی از طریق بخش خصوصی را از اقدامات شاخص فنی و حرفه ای استان بیان کرد.

اجرای بیست و دومین عملیات دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی
سرپرست تیم دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی گفت: در سال جاری بیست و دومین عملیات دیده‎بانی مشترک آفت ملخ صحرایی از 16 فروردین ماه در سه استان کشور انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، علی باب‎علی در حاشیه عملیات دیده‎بانی آفت ملخ صحرایی در منطقه جازموریان اظهار داشت: ملخ صحرایی یکی از مهم‎ترین آفت‎های تمام محصولات کشاورزی است که اگر به صورت فاز مهاجر در آید، قادر است، تغییراتی در ویژگی‎های فیزیولوژیکی و رفتاری خود به وجود آورد که از حالت انفرادی به مهاجری و گله‎ای تبدیل شود. وی بیان داشت: با توجه به اینکه این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎روز می‎تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند، موجب مهاجرت از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‎شود.
باب‎علی با اشاره به اینکه سازمان جهانی فائو نظارت مستقیم روی آفت ملخ صحرایی در سطح جهان دارد، تصریح کرد: مناطق پراکنش این آفت غرب و شمال آفریقا، کشورهای حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس، شبه جزیره عربستان، پاکستان، هند و جنوب شرق ایران است.
سرپرست تیم دیده‎بانی مشترک ملخ صحرایی ادامه داد: در ایران نیز استان‎های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان کانون دائمی و همیشگی تولید مثل آفت ملخ صحرایی هستند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *