پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جمعیت کم آهوی شنی نگران‌کننده است

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست:

جمعیت کم آهوی شنی نگران‌کننده است





جمعیت کم آهوی شنی نگران‌کننده است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به نگران‌کننده‌بودن جمعیت کم آهوی شنی، از برنامه‌های پیش رو برای احیای این گونه جانوری خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «حسن اکبری» گفت: چهار گونه آهو وجود دارد که گونه آهوی شنی فقط در خوزستان پراکنش دارد.

معاون محیط زیست کشور همچنین با اشاره به گونه گوزن زرد ایرانی افزود: مهم‌ترین زیستگاه باقی‌مانده این گونه، در خوزستان است. از این رو یکی از امیدهای نجات این گونه در طبیعت و برگرداندن آن به زیستگاه خود، استان خوزستان است که این مساله باید جدی گرفته شود.

او به پرندگان آبزی و مهاجر در خطر انقراض یا کمیاب همچون غاز پیشانی سفید کوچک اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم با جلب حمایت مردم از گونه‌هایی که در استان خوزستان به صورت عبوری استقرار پیدا می‌کنند یا زادآوری دارند، حفاظت کنیم.

اکبری یادآور شد: سال گذشته در زمینه احیای گوزن زرد ایرانی و یک نوع لاک‌پشت دریایی با مشارکت بخش خصوصی اقدامات اولیه و رایزنی خوبی انجام‌ شده است.

او با اشاره به برخورداری خوزستان از ظرفیت‌های خاص همچون کوهستان‌های زاگرس، جنگل‌های بلوط، دشت‌ها، جلگه، آبگیرهای متعدد و آب‌بندها، سواحل خلیج فارس، سدها و مکان‌های آبی طبیعی و مصنوعی متعدد، گفت: وجود این ظرفیت‌ها موجب شده تا این استان با تنوع زیستگاهی و جانوری ارزشمندی مواجه باشد.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر