پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تهیه گزارش کارشناسی درباره تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تهیه گزارش کارشناسی درباره تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول

تکلیف رئیس‌جمهوری به این سازمان برای تهیه گزارش کارشناسی در موضوع تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول





تهیه گزارش کارشناسی درباره تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تکلیف رئیس‌جمهوری به این سازمان برای تهیه گزارش کارشناسی در موضوع تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در گردهمایی روسای مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رئیس جمهوری برای پیگیری وضعیت اجرای قانون هوای پاک و رفع کاستی‌ها و موانع اجرای این قانون گفت: مهرماه امسال نامه‌ای به وزیر کشور درباره همکاری استانداران و مدیران استانی در اجرای قانون هوای پاک نوشتیم که وزیر هم عین همان نامه را برای استانداران سراسر کشور ارسال کرد و تمامی مدیران کل مکلف به پیگیری موارد موجود در این ابلاغیه هستند.
او متذکر شد: استانداران همانگونه که در بخش‌های توسعه‌ای از قبیل صمت، نیرو، جهاد کشاورزی و… مسئولیت دارند، مسئول مستقیم وضعیت محیط زیست استان نیز به عنوان موضوع اصلی هستند. مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها باید ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و معدنی را تا حد امکان مبتنی بر فناوری‌های جدید و شرایط حاکم اقلیمی تبیین و از مدیران استانی بخواهند تا آنها را رعایت کنند.
سلاجقه در این جلسه همچنین ابراز امیدواری کرد که در بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در تراز محیط زیست کشور باشد.
معاون رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: رئیس‌جمهوری از ما خواسته‌اند که هرچه سریع‌تر برای موضوع تغییر اقلیم با همکاری دستگاه‌های مسئول، گزارش کارشناسی تهیه و آن را خدمت ایشان ارائه کنیم.

استانداران همانگونه که در بخش‌های توسعه‌ای مسئولیت دارند، مسئول مستقیم وضعیت محیط زیست استان به عنوان موضوع اصلی هستند

او در پایان تصریح کرد: ما باید در اسرع وقت تجهیز ادارات و پاسگاه های محیط‌بانی به وسایل نقلیه مناسب به اقلام مورد نیاز را به سرانجام برسانیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *