پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سازمان حفاظت محیط زیست هنوز ر ئیس ندارد

سازمان حفاظت محیط زیست هنوز ر ئیس ندارد





۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۴

|پیام ما| وزرای دولت سیزدهم یک هفته‌ای است کارشان را شروع کرده‌اند و برای وزارت آموزش و پرورش که وزیر پیشنهادی‌اش از مجلس رای نیاورد، سرپرستی انتخاب شده اما هنوز تکلیف سازمان حفاظت محیط زیست مشخص نیست. گمانه‌زنی‌ها برای ریاست این سازمان در روزهای اخیر شدت یافته و خبرهای غیررسمی بسیاری درباره گزینه احتمالی پردیسان مطرح می‌شود.
در کنار نام‌های مختلفی که صحبت از انتصاب آنها به این سمت می‌رفت، حالا سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیش از همه بر سر زبان‌هاست و در دو روز گذشته خبر انتصاب نهایی او چند باری در فضای مجازی مطرح شده اما از سوی منابع رسمی تایید نشده است.
وب‌سایت سلامت‌نیوز نیز دیروز در خبری نوشت: «بر اساس آخرین خبرهای رسیده ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب، طی حکمی سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی را به سمت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.» اگرچه این خبر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست هنوز تایید نشده است، موافقان انتصاب رفیعی، با انتشار مطالبی درباره فعالیت‌های این نماینده مجلس در حوزه محیط زیست، سعی در خبرسازی درباره انتخاب او به عنوان رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست دارند. در میان اظهارات اشاره به انتخاب یک معاون زن از سوی رئیسی هم مطرح بوده است، چنان که وحید نوروزی، شهردار سابق منطقه 18 شهرداری تهران که مشاوره رسانه‌ای رفیعی بوده، در توئیتی نوشته است: «حضور یک خانم در در راس سازمان محیط زیست کشور نشانگر توجه ویژه رئیس‌جمهور محترم به ایفای نقش بانوان در دولت سیزدهم خواهد بود. شیرزنی که محیط زیست کشور را قطعا دگرگون می‌کند.»
در کنار گمانه‌زنی‌ها برای ریاست رفیعی اما همچنان نام حمید راشدی در برخی محافل مطرح است. او مهندسی شیمی‌اش را از دانشگاه علم و صنعت گرفته و کارشناسی ارشدش مهندس شیمی-بیوتکنولوژی است و دکترای همین گرایش را هم در دانشگاه امیرکبیر خوانده. مدتی در معاونت آموزش سازمان محیط زیست مشغول و علاوه بر آن در موسسه علمی کاربردی جهاد کشاورزی عضو هیئت علمی بوده است. نام او در همکاری کوتاه‌مدت با پژوهشکده محیط زیست هم آمده و حالا باید منتظر ماند و دید تا درنهایت خبرهایی که هر روز از انتصاب فردی به این سمت می‌آید چه زمان پایان می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *