پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ما و آنها

ما و آنها





۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷

آیا می‌دانستید؟
ایرانیان در روز سه میلیارد دقیقه با تلفن همراه صحبت می‌کنند.
درسال گذشته هزار و 100 میلیارد دقیقه مکالمه در کشور وجود داشته است.
امروز در کشور 54 میلیون مشترک فعال تلفن همراه وجود دارد
تا پایان سال گذشته 89 میلیون خط تلفن همراه در ایران واگذار شده
سه چهارم ساکنین کره زمین به تلفن همراه دسترسی دارند.
مکالمه ششمین کاربرد گوشی بین جوانان است.
اولین کاربرد تلفن همراه بین جوانان و نوجوانان بازی است.
در ژاپن صحبت کردن با تلفن همراه در اماکن عمومی کاری بد و ناپسند شناخته می‌شود.

در ژاپن اگر فردی هنگام صحبت کردن با تلفن همراه خود بخواهد سوار اتوبوس شود، راننده اتوبوس این اجازه را به وی نمی دهد.
در اسپانیا شما وظیفه دارید که در دسترس دوستان نزدیک، همکاران و مشتریانتان باشید. این جوابگویی نوعی التزام در این کشور محسوب می شود.
فنلاندی ها پرحرفترین مردم اروپا تلقی می شود که به طور متوسط در ماه 257 دقیقه با تلفن همراه خود صحبت می کنند.
مردم مالت در ماه تنها ۴۶ دقیقه با تلفن همراه به گفت و‌گو مشغول می‌شوند.
در بخشهایی از هندوستان و آفریقا فرهنگی به نام تک زنگ زدن وجود دارد تحت تاثیر این فرهنگ شخصی با شما تماس می‌گیرد و قبل از اینکه شما پاسخ دهید قطع می‌کند و شما موظفید در موقعیت مناسب با او تماس بگیرید.
در رواندا این اقدام معانی مختلفی دارد، تک زنگ زدن می تواند به معنا « بیا دنبال من»، « سلام»، « به تو فکر می کنم» و یا « به من زنگ بزن» باشد.
در هندوستان متداول است که مردم حتی داخل سالن سینما نیز به تلفن پاسخ دهند. مردم نمی دانند که تماس تلفنی صورت گرفته مهم است یا خیر، از این رو به هر تلفنی پاسخ می دهند.
کشور‌هایی که مردم‌آنها مکالمه بیشتری انجام می‌دهند مثل هندوستان و اسپانیا پیام‌های متنی و همینطور نامه‌ی الکترونیک کمتری رد و بدل می‌کنند و مردم کم حرف‌تری مثل ژاپنی‌ها پیامک و نامه‌ی الکترونیک بیشتری رد و بدل می‌کنند.
72 درصد آمریکاییها اعتقاد دارند که مکالمات بلند در اماکن عمومی بدترین عادت کاربران تلفنهای همراه است.

دوکلوم حرف حساب
مدتهاست که احساس نیاز می‌کنم این یک جمله را به دوستان و همشهریان عزیزم بگویم اما متاسفانه به‌واسطه فرهنگ و آموخته‌های کرمانی‌ای که از کودکی تحت تاثیرشان بودم به قول خودمان روردام می‌شد( رو در بایستی می‌کردم) و آن یک جمله هم اینکه دوست عزیز شما شماره تلفن من را داری، نه اختیار من‌را.درنتیجه عاجزانه در خواست دارم وقتی در هر ساعتی از شبانه روز تصمیم می‌گیرید که بامن تماس بگیرید در صورتی که جواب تلفن را ندادم خیلی ناراحت نشوید و خدای ناکرده حمل‌بر بی‌ادبی و بی احترامی طرف مقابل‌تان نکنید زیرا وی تلفن همراه را برای آسایش خودش تهیه نموده و برنامه‌اش این نبوده که وسیله‌ای را تهیه کند تا هرکسی در هر ساعتی و هر موقعیتی که اوهست، صاحب بی‌نوای تلفن را گیر‌بیاورد و مثلا پشت تلفن وادارش کند از مسائل سیاسی کشور صحبت کند و در خانه و کنار بچه‌ها و عیال مربوطه هم وادار شود ساعت‌ها در رابطه با مسائل کاری نه با خانواده که با گوشی همراهش صحبت کند . سرتان را درد نیاورم مخلص کلام اینکه تلفن همراه برای رفاه شما و دیگران ساخته شده بیاییم آن را وسیله جنگ اعصاب و دلهره دیگران نکنیم .

مهارت های حیاتی
دو مهارت مهم در رانندگی هست که تا از داشتن این دو مهارت مطمئن نشدیم بهتر است که سوئیچ ماشین را به فرزند عزیزمان ندهیم
1- مهارت کنترل خودرو: این که چطور بتواند خودرو را در هر مکان، زمان و در هر شرایطی کنترل نماید؟ به عنوان مثال یاد بگیرد که در سراشیبی و سربالائی های تند، در روزهای گرم تابستان و در شب های سرد زمستان و … چگونه باید تعادل خودرو را در دست داشته باشد
اگر یک خودرو به طور وحشتناک در مقابل و یا پشت سر او در حال رانندگی است،‌ چگونه با تمرکز، حفظ فاصله و سرعت، از خطراتی که او را تهدید می کنند، دوری نماید؟
این که چطور می‌تواند در مسیرهای پر پیچ و خم یک کوهستان و در برف و کولاک، خودرو را در کنترل خود داشته و در مواقع خاص، چگونه و به چه نحوی از تجهیزات خودرو استفاده کند؟
2- مهارت کنترل رفتار: این که چطور می‌تواند از رفتار و حرکاتی که باعث آزردگی و اذیت دیگران می شود، پرهیز نماید؟ رفتارهایی مانند ناسزا گویی، استفاده از نوربالا، بوق زدن مکرر، تغییر مسیر ناگهانی، تعقیب و گریز و … که باعث به وجود آمدن استرس در خود و دیگران شده و باعث بروز رفتاری مشابه و تحریک آمیز در راننده ی مقابل می شود.
این که چطور می‌تواند قوانین راهنمایی و رانندگی را در هر مکان و زمان و در هر شرایطی، رعایت نموده و هرگز آن ها را به خاطر منافع شخصی زیر پا نگذارد؟ حرکات نمایشی و مارپیچ، سرعت غیرمجاز، عبور از خیابان یک طرفه،‌ عبور از چراغ قرمز، حرکت با دنده عقب در اتوبان، عدم استفاده از کمربند ایمنی و … از این جمله هستند.
این که چطور می‌تواند رفتار اشتباه خود را در رانندگی کاهش داده و اشتباهات فردی را که عمدتاً غیرعمدی می باشند،‌به حداقل برساند؟ اگر تمام این کیفیت‌ها را داشت حالا با استرس کم‌تری می‌توانید سوئیچ را به او بدهید

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *