پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کی روش: شجاع بودیم و جنگیدیم

اظهار نظر سرمربی تیم ملی بعد از باخت 6 – 2 به انگلستان

کی روش: شجاع بودیم و جنگیدیم





کی روش: شجاع بودیم و جنگیدیم

۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۹

تیم ملی ایران که در روزهای گذشته تحت فشار حاشیه‌ای قرار گرفته بود در اولین بازی خود در جام جهانی عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و 6 بر 2 به انگلیس باخت. این بازی سنگین‌ترین شکست تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی بود. همچنین ترکیب تیم کی روش با آن چه که پیش‌بینی می‌شد متفاوت بود و کارشناسان هم از این ترکیب تعجب کردند.
این بازی که دومین دیدار از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر بود، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و به داوری رافائل کلاوس برزیلی برگزار شد. در دقیقه 9 بازی، بیرانوند و مجید حسینی با یکدیگر برخورد کردند و همین اتفاق باعث شد دروازه‌بان تیم ملی مصدوم شود. همین اتفاق باعث توقف بازی برای چند دقیقه شد. بیرانوند بعد از بررسی کادر پزشکی به بازی برگشت اما به خاطر وضعیت نامساعدش در دقیقه 18 با سید حسین حسینی تعویض شد. تا دقیقه 35، بازی بدون گل پیش رفت اما سانتر لوک شاو و ضربه سر بلینگهام، اولین گل تیم ملی انگلیس را به دروازه نشاند. به 8 دقیقه نکشید که انگلیس دوباره گل زد و موفق شد از ایران دو-هیچ جلو بیافتد. این گل با سانتر لوک شاو از روی نقطه کرنر و با ضربه سر مگوایر به ساکا و در آخر با ضربه پای ساکا وارد دروازه شد. این لحظه که انتظار می‌رفت نیمه اول به پایان خودش رسیده باشد، داور ۱۴ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد. در اولین دقیقه از وقت‌های اضافه حمله انگلیس و در ادامه سانتر هری کین با ضربه روی پای رحیم استرلینگ برای سومین بار وارد دروازه حسینی شد. در دهمین دقیقه جهانبخش با ضربه روی پا توپ را از بالای دروازه پیکفورد به بیرون زد.
تا به اینجا ایران ۳ گل خورده بود تا این‌که در دقیقه ۶۲، حرکت در عرض ساکا درون محوطه جریمه و ضربه بغل پای او وارد دروازه انگلیس شد تا اختلاف به ۴ گل برسد. در دقیقه ۶۵ بازی ایران بالاخره موفق شد اولین گل خود را به ثمر برساند؛ قلی‌زاده به طارمی پاس داد و ضربه طارمی با برخورد به تیر افقی دروازه وارد دروازه انگلیس شد. ۷ دقیقه پس از گل اول ایران رشفورد گل پنجم انگلیس را نثار تیم ملی ایران کرد. در دقیقه ۷۷ سعید عزت‌اللهی به مهدی طارمی پاس در عمق داد که متاسفانه با ضربه طارمی از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت. در دقیقه آخر نیمه دوم، گریلیش ششمین گل این تیم را وارد دروازه تیم کی‌روش کرد. در ادامه داور ۱۰ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد. در نهمین دقیقه وقت اضافه یک موقعیت تک به تک از سمت سردار آزمون ایجاد شد که با دست پیکفورد برخورد کرد و به تیر دروازه خورد. سه دقیقه بعد داور این دیدار با کمک داور ویدیویی اعلام پنالتی کرد. در ادامه مهدی طارمی ضربه پنالتی را برخلاف جهت دروازه‌بان وارد دروازه کرد و این بازی با نتیجه 6 بر 2 به نفع اینگلیس به پایان رسید.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، بعد از این شکست اظهار کرد: «ما تا آخرین توان جنگیدیم و شجاع بودیم. آن چه در توان داشتیم را در زمین پیاده کردیم. هنوز چیزی تمام نشده و ما دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می‌کنیم که با موفقیت آن‌ها را پشت سر بگذاریم.» طارمی هم پس از بازی به خبرنگاران گفت: «ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و هر آن چه می‌توانستیم به نمایش گذاشتیم. من هم سعی کردم بهترین عملکردم را در زمین پیاده کنم و هر چه در توانم بود در زمین پیاده کردم. انگلستان تیم بسیار خوبی بود و آن‌ها شخصیت خوبی داشتند. این تیم یکی از بهترین تیم‌های جهان است و بازی خوبی را برابر ما به نمایش گذاشتند. ما هنوز ۲ بازی دیگر در این جام داریم و چیزی به پایان نرسیده است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

معمای آتشفشان «تفتان»

کارشناسان و مسئولان در مورد احتمال همیشگی فوران تفتان اتفاق‌نظر دارند

معمای آتشفشان «تفتان»

جای خالی «امیرعبداللهیان» در میان وزیران شانگهای

جای خالی «امیرعبداللهیان» در میان وزیران شانگهای

ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی

ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی

شکار بامدادی ریزپرنده‌ها

بامداد امروز چند ریزپرنده در آسمان اصفهان ساقط شدند

شکار بامدادی ریزپرنده‌ها

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر