سایت خبری پیام ما آنلاین | دستگاه مربوطه از اتفاق اتوبوس حامل خبرنگاران شانه خالی نکند

جهانگیری:

دستگاه مربوطه از اتفاق اتوبوس حامل خبرنگاران شانه خالی نکند





۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۵

معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از جان باختن دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در اثر سانحه اتوبوس در استان‌آذربایجان غربی گفت: دستگاه مربوطه نباید از این اتفاق شانه خالی کند و همه کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از جان باختن دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در حادثه ارومیه، گفت: به خانواده‌های این دو عزیز تسلیت عرض می‌کنم و برای بقیه خبرنگاران حاضر در آن ماموریت آرزوی سلامتی و شفا دارم.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: دستگاه‌ها خبرنگاران را به طور مرتب برای بازدید از طرح‌های خود دعوت می‌کنند اما متاسفانه اتفاق ناگواری افتاد که دستگاه مربوطه نباید از این اتفاق شانه خالی کند و باید اقدام مناسبی در این رابطه انجام دهد.
جهانگیری تصریح کرد: دستگاه مربوطه باید حضور داشته باشد و امکانات لازم در حد توان دولت مهیا کند و اطمینان داشته باشد همه کارهایش با امنیت کامل و رفاه مناسب انجام می‌شود و حتماً کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند.
او افزود: مطمئن هستم جامعه خبرنگاری این موضوع را پیگیری می‌کند و من هم از آقای کلانتری می‌خواهم اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون اول رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که چرا مقامات مسئول نسبت به این قضیه حتی عذرخواهی نکرده‌اند اظهار کرد: اگر تخلفی انجام شد، دستگاه مربوطه حتما باید عذرخواهی کند و پاسخگو باشد. اگر دستگاهی کاری انجام دهد و قصور از طرف آن دستگاه باشد مسئولان ذیربط باید عذرخواهی کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: من این دو خبرنگار را می‌شناختم و وقتی که خودم این خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و حتماً تذکر لازم را هم می‌دهم.
جهانگیری درباره آخرین وضعیت برجام گفت: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید چون من در جریان مذاکرات نیستم.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات کارکنان وزارت نفت و اقدام دولت در این زمینه گفت: مصوبه امروز در هیات دولت به همین منظور تصویب شده است. در بودجه مصوب امسال برای کارکنان وزارت نفت محدودیت ایجاد شده بود. امروز از طرف وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد مفصلی ارائه و پیشنهاد آنان تصویب شد که این مصوبه ابلاغ می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: این پیشنهاد در حدی دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت و کارکنان رسمی صنعت نفت که در اثر قانون بودجه برای آنان محدودیت اعمال شده است را رفع می‌کند برای کارکنان قراردادی هم قرار شد وزارت تعاون موضوع را پیگیری کند. جهانگیری در پاسخ به ایرنا درباره زمان اجرایی شدن این مصوبه اظهار کرد: مصوبه از همین فردا اجرایی می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *