پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در حق زنان و اهل سنت کوتاهی‌هایی شده است

جهانگیری معاون اول رییس جمهور:

در حق زنان و اهل سنت کوتاهی‌هایی شده است

جهانگیری با تأکید بر اینکه اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و دولت مکلف است مسایل آنها را حل کند، گفت: در کردستان هم به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اشاره کردم که فرمودند مردم ایران بدون توجه به مذهب و قومیت در حقوق و مسئولیت هیچ تفا





۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۰۹

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و دولت مکلف است مسایل آن‌ها را حل کند، گفت: در کردستان هم به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اشاره کردم که فرمودند مردم ایران بدون توجه به مذهب و قومیت در حقوق و مسئولیت هیچ تفاوتی ندارند و تنها موضوع برای کسب مسئولیت شایستگی مدیریتی است، قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی‌هایی شده است.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان، گفت: استان گلستان می‌تواند با تکیه بر این ظرفیت‌ها به خصوص با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و زبده مسیر توسعه استان را هموار کند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: بخشی از وظایف مرتبط با توسعه استان بر عهده دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی و بخش زیادی از آن بر عهده خود مردم و مدیران استان است تا راهکارها و تدابیر لازم را پیدا کرده و مسئولان کشور را به این سمت وادار به حرکت کنند تا توسعه استان محقق شود.
جهانگیری با تأکید بر این‌که کشوری در مسیر توسعه پیش می‌رود که متکی به سرمایه اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی یعنی افزایش اعتماد مردم به حکومت و نخبگان کشور. امید به آینده، محرکی جدی برای توسعه است و دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر با شرایطی که برای کشور به وجود آوردند تلاش کردند امید به آینده را در میان مردم از بین ببرند.
جهانگیری با اشاره به این‌که تیم جدید آمریکا نیز صراحتاً اعلام می‌کند فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است، تصریح کرد: عده‌ای در بیرون از کشور و برخی افراد ناآگاه از داخل کشور در این سال‌ها سعی کرده‌اند مشکلات را آنچنان برای ملت ایران بزرگ جلوه دهند که ملت تصور کند آینده روشنی پیش روی خود ندارد. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: خارجی‌ها تلاش کردند القا کنند مردم با جمهوری اسلامی‌ایران آینده روشنی ندارند و مخالفان داخلی دولت نیز این‌گونه القا می‌کردند که با این دولت آینده خوبی پیش روی مردم نخواهد بود. جهانگیری ادامه داد: مخالفان داخلی مرتکب اشتباه بزرگی شدند و ناخواسته در این امر با دشمن همصدا شدند و به امید و اعتماد ملت ایران آسیب زدند.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که وظیفه امروز نخبگان این است که برای ملت ایران افق‌گشایی کنند، تصریح کرد: ‌نخبگان باید با ساز و کارها و اقدامات لازم آینده‌ای امیدوار کننده برای ملت ایران ترسیم کنند که افق مناسبی پیش روی ایران گشوده شود زیرا وقتی مردم به آینده امیدوار باشند قادر خواهیم بود از همه بحران‌ها عبور کنیم. جهانگیری با اشاره به این‌که اگر نگوییم پیشرفت کشور در این دوره نسبت به دولت‌های گذشته بیشتر بوده، کمتر هم نبوده است، گفت: این جفا به مدیران کشور است که کسی فکر کند ما کاری می‌توانستیم در این دولت انجام دهیم و از آن دریغ کرده‌ایم.
جهانگیری با تاکید بر این‌که اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و دولت مکلف است مسایل آن‌ها را حل کند، گفت: در کردستان هم به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اشاره کردم که فرمودند مردم ایران بدون توجه به مذهب و قومیت در حقوق و مسئولیت هیچ تفاوتی ندارند و تنها موضوع برای کسب مسئولیت شایستگی مدیریتی است، قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی‌هایی شده است. معاون اول رئیس‌جمهور بر تلاش دولت برای افزایش حقوق زنان در پست‌های مدیریتی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز که موضوعی جدی است سازمان‌های مردم نهاد حضور و فعالیت جدی داشته باشند.
جهانگیری همچنین با اشاره به موفقیت و یا عدم موفقیت دولت گفت: تا جایی که می‌توانیم باید برای حل مشکلات در صحنه باشیم حتی اگر بتوانیم به میزان کمی موثر باشیم، نمی‌توانیم کشور و مردم را رها کنیم، باید از آبرو و توان خود هزینه کنیم؛ آبروی ما باید فدای مردم بشود. دولت در مجموع در حد توانش در این زمینه تلاش کرده و با توجه به شرایط موفق بوده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *