پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | این‌طور نمی‌توان مملکت اداره کرد

عصبانیت وزیر بهداشت از پروتکل‌شکنان:

این‌طور نمی‌توان مملکت اداره کرد

وزیر بهداشت ضمن ابراز نارضایتی از برخی پروتکل‌شکنی‌ها و همچنین عدم برخورد با این افراد، گفت: «ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد.»





۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰

وزیر بهداشت ضمن ابراز نارضایتی از برخی پروتکل‌شکنی‌ها و همچنین عدم برخورد با این افراد، گفت: «ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد.»
به گزارش ایسنا سعید نمکی گفت: «من از مدت‌ها قبل در ویدیوکنفرانس و نامه اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سخت‌ترین یورش‌های ویروس جهش یافته آماده کنید. امروز دیگر ویروس موتاسیون یافته منحصر به یک نقطه نیست، بلکه همه‌جا می‌شود آن را یافت. دیشب ۱۲ شب دو کیس جدید از بیرجند گزارش گرفتم. خیلی جاها دارند مرتب گزارش می‌دهند. همکاران من کاملا آماده‌اند. مردم شریف باید بدانند که این ویروس علی‌رغم حرف انگلیسی‌ها، هم قدرت سرایت و هم قدرت مرگ‌زایی چند برابری دارد و هم جوان‌ترها را بیشتر گرفتار می‌کند. سه روز قبل در خوزستان کودک ۱ و ۹ ساله بر اثر کووید-۱۹ فوت کرد.»
وزیر بهداشت در ادامه گفت: «به شدت گله‌مندم از کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و به شدت گله‌مندترم از کسانی که با پروتکل‌شکن‌ها برخورد نمی‌کنند. وزارت بهداشت که ابزار ندارد. ابزار ما جان است که فدا شده و بیش از این چیزی نداریم.»

مجوزی برای تردد به سمت عتبات ندادیم

وزیر بهداشت افزود: «ما کی برای تردد از مرزها به سمت عتبات و برگشتش مجوز و اجازه دادیم؟ چه کسی از من نامه دارد در این زمینه. کدام یک از همکارانم با برخی از این ترددها موافقت کردند؟ اتوبوسی می‌آید و آن را در مرز تست می‌کنیم که فرد مثبت از آن بیرون می‌آید. این فرد مثبت پیاده می‌شود و اتوبوس تا فلان شهرستان می‌رود. ردیابی می‌کنیم و تازه موارد مثبت در آنجا پیدا می‌شوند. تا کجا باید همکاران من تاوان ندانم‌کاری برخی را بدهند. ما چه گناهی کردیم که در ۱۳ ماه مدام باید موج ایجاد شود، موج را بشکنیم و شهید دهیم!»
نمکی گفت: «خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادم. داغی برای هیچ فرماندهی بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش را از دست بدهد آن هم به دلیل ندانم کاری و سهل انگاری دیگران. ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد. چقدر باید فریاد بزنم و بگویم. چقدر باید خجالت بکشم از پزشک و پرستار و علوم آزمایشگاهی و بقیه.»

بزرگان نظام رعایت می‌کنند اما عده‌ای اصلا حواسشان نیست

وزیر بهداشت تاکید کرد: نمی شود که من ناگهان باخبر شوم که بدون اطلاع ما یک گروه آمد و گروهی رفت. آن هم در کشوری که رهبر انقلاب وقتی می‌خواهد نشست مجازی بگذارد، می‌گوید باید از وزارت بهداشت اجازه بگیریم. رئیس‌جمهور می‌خواهد برود مرقد امام (ره) می‌گوید از وزارت بهداشت بپرسید به چه صورت باشد. این نمی‌شود که بقیه رعایت نکنند. بزرگان نظام رعایت می‌کنند، اما عده‌ای اصلا حواس‌شان به این چیزها نیست.» وزیر بهداشت در ادامه گفت: «اگر خدایی نکرده ۵ دقیقه دارویی دیر شود، هزار قلم و هزار شبکه اجتماعی راه می‌اندازند. این‌طور نمی‌توان مملکت اداره کرد. من مکتوب هم نوشتم. دیگر برای ما و همکارانمان بیش از این صبوری میسر نیست. ما برای موج شکنی خلق نشدیم و دیگران برای موج آفرینی. این را همه باید بدانند. محکم هم باید بدانند.»

۳ فوتی قطعی کرونای انگلیسی در تهران

از سوی دیگر، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران از مرگ قطعی 3 نفر به واسطه کرونای انگلیسی خبر داد. علیرضا زالی در جلسه دیروز ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: «در حال حاضر در میزان مراجعان سرپایی افزایش را شاهد هستیم و شاخص بستری نسبت به هفته های گذشته نیز افزایش داشته است.» او گفته که در دی ماه ۲۸ هزار نفر مراجعه سرپایی داشتیم و این رقم در بهمن ماه به ۴۰ هزار نفر رسیده است. زالی در خصوص تعیین کانون شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی نیز گفت: نمی‌توانیم مشخص کنیم که کانون شیوع ویروس جهش یافته کجاست و به صورت قطعی نقطه‌ای را معرفی کنیم اما با توجه به پراکندگی مبتلایان می‌توانیم بگوییم در نقاط مختلف تهران مبتلایان وجود داشته و تراکنش اتفاق افتاده است. تاکنون ۳ نفر قوتی قطعی ناشی از ابتلا به ویروس جهش یافته داشتیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *