سایت خبری پیام ما آنلاین | یوسا و والاترین هدف زندگی بیل گیتس

یوسا و والاترین هدف زندگی بیل گیتس

«ماریو بارگاس یوسا» کتابی دارد به نام «چرا ادبیات» که خوب است همین جا توصیه کنم که بخرید و بخوانید. یک جایی در این کتاب، «یوسا» به نقد سخنان «بیل گیتس» در کنفرانس مطبوعاتی‌اش می‌پردازد.





۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸

«ماریو بارگاس یوسا» کتابی دارد به نام «چرا ادبیات» که خوب است همین جا توصیه کنم که بخرید و بخوانید. یک جایی در این کتاب، «یوسا» به نقد سخنان «بیل گیتس» در کنفرانس مطبوعاتی‌اش می‌پردازد. گویا «گیتس» در آن کنفرانس اعلام کرده بود که قصد دارد پیش از مرگ، والاترین هدف زندگی‌اش را تحقق ببخشد. این هدف همانا و همانا حذف کاغذ و بعد از آن حذف کتاب است. «گیتس» استدلال می‌کرد که صفحه مانیتور کامپیوتر می‌تواند کارکردهای کاغذ را داشته باشد ضمن این‌که مزایایی هم دارد. جای کمتری می‌گیرد، کم هزینه‌تر است و حمل‌و‌نقل آن آسان‌تراست. همین‌طور امتیازات زیست محیطی هم دارد چرا که از نابودی جنگل‌ها در اثر استفاده صنعت کاغذ جلوگیری می‌کند و زندگی کلروفیل بیشتری خواهد داشت.
«یوسا» معتقد است که تاثیر دو شیوه مطالعه از روی کامپیوتر و کاغذ متفاوت است. او می‌نویسد:«من نمی‌توانم بپذیرم که عمل مطالعه بر صفحه کامپیوتر آن رویاها و لذت‌های حاصل از تمرکز ذهنی و خلوت معنوی مطالعه کتاب را ایجاد می‌کند.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *