پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تولید خودروهای سبز مبنای تولیدات ایران خودرو و سایپا قرار گیرد

تولید خودروهای سبز مبنای تولیدات ایران خودرو و سایپا قرار گیرد





۱۹ دی ۱۳۹۴، ۲۳:۴۵

تولید خودروهای سبز مبنای تولیدات ایران خودرو و سایپا قرار گیرد
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موتور خودروهای پرمصرف ایرانی از نظر آلایندگی‌های زیست محیطی با استانداردهای جهانی فاصله دارد. به همین دلیل باید فکری اساسی برای آنها کرد و کاهش زمان معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی دردی را از آلودگی هوا درمان نمی‌کند. الله‌وردی دهقانی گفت: تا زمانی که تولید خودروهای سبز مبنای تولیدات ایران خودرو و سایپا قرار نگیرد، آلودگی هوای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ مهار نمی‌شود. نماینده مردم ورزقان در مجلس با طرح این ابهام که معاینه فنی خودروهای صفر چقدر در ماهیت و کیفیت خودروهای پرمصرف داخلی تأثیرگذار است، گفت: موتور اتومبیل طوری طراحی شده که در صورت عملکرد ضعیف آن در مراکز معاینه فنی تنظیم می‌شود، اما تنظیم موتور این خودروها در موارد بسیاری ظرف مدت کوتاهی مجدد به هم می‌خورد. پس بنابراین خودروها هر روز باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند؟ آیا با کاهش مدت معافیت این خودروها از پنج سال به سه یا دو سال، مشکل آلودگی هوا برطرف می‌شود؟ وی با تأکید بر اینکه برای کاهش آلودگی هوا باید از اساس تدبیر کرد، گفت: اساس کار این است که خودروسازان موتورهایی را روی خودروها سوار کنند که کمترین آلایندگی و مصرف سوخت را داشته باشند. تولید خودروهای هیبریدی و برقی بهترین جایگزین برای خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز است. تا زمانی که خودروسازان ایرانی به این سمت حرکت نکنند با کم و زیاد شدن مدت معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی مشکل آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرها رفع نمی‌شود. این عضو هأت رئیسه کمیسیون و معادن مجلس معافیت پنج ساله خودروهای صفر از معاینه فنی را زمانی تصمیمی درستی دانست که مبتنی بر فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا تولید شوند. دهقانی متذکر شد: خودروی صفری که نتواند حداقل پنج سال به طور ثابت و بدون نیاز به معاینه فنی کار کند، خودرو نیست. متأسفانه موتور خودروهای پرمصرف ایرانی فاقد استانداردهای روز و از رده خارج هستند به همین دلیل سوخت خودرو به صورت ناقص می‌سازند و آلایندگی محیط زیست را به شدت افزایش می‌دهند. نماینده مردم ورزقان در مجلس توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی و تاکسی را مشروط به اصلاح یا تجهیز موتورهای این خودروها دانست و افزود: متأسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تجهیز نبودن به موتورهای با فناوری روز و با حداقل آلایندگی خود به عامل آلودگی هوای کلان‌شهرها مبدل شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

اعزام تیم‌های ارزیاب به «قلعه تل»

معاون هلال احمر خوزستان در پی وقوع زلزله در سه شهر استان خبر داد

اعزام تیم‌های ارزیاب به «قلعه تل»

پایان امداد و نجات در کاشمر

زلزلهٔ روز سه‌شنبه ۴ کشته و ۱۱۶ مصدوم برجا گذاشت

پایان امداد و نجات در کاشمر

ریزش بخش‌هایی از بناهای تاریخی بعد از زلزله

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر خبر داد

ریزش بخش‌هایی از بناهای تاریخی بعد از زلزله

بحث موش‌های تهران بعد از وقوع زلزله جدی است

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

بحث موش‌های تهران بعد از وقوع زلزله جدی است

تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۳۶ نفر افزایش یافت

تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۳۶ نفر افزایش یافت

امیدهای گمراه‌کننده برای پیش‌بینی زلزله

پاییز سال ۲۰۲۳ محققان دانشگاه تگزاس با یک الگوریتم هوش مصنوعی، ۷۰ درصد زمین‌لرزه‌ها را یک هفته پیش از وقوع آنها به‌درستی پیش‌بینی کردند

امیدهای گمراه‌کننده برای پیش‌بینی زلزله

تعداد جان‌باختگان زلزله ۷.۶ ریشتری ژاپن تاکنون ۳۰ نفر

تعداد جان‌باختگان زلزله ۷.۶ ریشتری ژاپن تاکنون ۳۰ نفر

نرخ فرونشست ایران 5 برابر میانگین جهانی

نرخ فرونشست ایران 5 برابر میانگین جهانی

شهرهای ایران لرزان در برابر زلزله

مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید هیچ منطقه‌ای در کشور مقاوم‌ نیست

شهرهای ایران لرزان در برابر زلزله

ریسک‌های زلزله در تهران

ریسک‌های زلزله در تهران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر