پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پنج کشور نخست بازار گردشگری ایران مشخص شد

پنج کشور نخست بازار گردشگری ایران مشخص شد





۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶

پنج کشور نخست بازار گردشگری ایران مشخص شد

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری: به زودی اسامی کشورهای انتخاب شده منتشر خواهد شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در پایان طرح «بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران » از مشخص شدن پنج کشور نخست خبر داد. «محمد ابراهیم لاریجانی» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایان تحقیقات جدید برای بازارهای هدف گردشگری ایران خبر داد و گفت: در این تحقیق از اساتید حوزه های مختلف انجام شد به جز گردشگری، موضوعات گردشگری سلامت، زیارتی و تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

 30 کشور مورد

 هدف بازار ایران هستند

وی افزود: در این تحقیقات بررسی شد، تبلیغات در کدام کشورها برای جذب گردشگر بهتر است و کدام کشور ها مزیت بیشتری دارند و گردشگرانشان راحت تر به ایران می آیند.

لاریجانی با بیان این که برای ارزیابی این کشور ها شاخص های متعددی همچون جمعیت، روابط سیاسی، قرابت فرهنگی و دسترسی استفاده شد، افزود: این شاخص ها نیز الویت بندی و وزن بندی شدند و برخی از شاخص ها از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر شاخص ها برخوردار بودند.

وی افزود: به عنوان مثال داشتن روابط خوب سیاسی میان دو کشور و داشتن سفارت خانه از جمله شاخص های مهم ارزیابی شد همچنین وجود پرواز های مستقیم بین ایران و آن کشور از جمله دیگر موارد است.

لاریجانی افزود: از 84 کشور مورد بررسی در نهایت 30 کشور انتخاب شدند و برای مدیریت منابع بهتر این 30 کشور نیز در 4 سطح تقسیم بندی کردیم.

لاریجانی گفت: در سطح نخست 5 کشور، در سطح دوم نیز پنج کشور و در سطح سوم و چهارم هر کدام 10کشور تقسیم بندی شدند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که پنج کشور کدام است، گفت: الان اعلام نمی کنم ولی بزودی اسامی کشور ها را منتشر می شود.

 لغو روادید با کشور های 

مورد نظر 

لاریجانی گفت: اقدامات اجرایی برای این طرح بزودی آغاز می شود و از آن جمله می توان به لغو روادید بین دوکشور، برگزاری تورهای آشناسازی برای راهنماها کشور مقصد، برگزاری هفته های ایران در آن کشور ها از آن جمله است.

 گردشگری سلامت و زیارت 

در الویت

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری یکی از اهداف اصلی این طرح را برنامه ریزی های برای گردشگری زیارتی و سلامت کرد و افزود: سال گذشته بیش از 2 و نیم میلیون عراقی به ایران آمدند که می تواند در کنار گردشگری زیارتی به سفرهای تفریحی نیز بروند.

وی افزود: در این طرح برنامه ریزی شده شرایط و ظرفیت ها را برای سفرهای تفریحی این مسافران نیز ایجاد کرد و گردشگران عراقی در کنار سفر به مشهد و قم به کیش نیز بروند.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ظرفیت ها اقامتی ایران، با کمبود مراکز اقامتی مواجه نخواهند شد، افزود: در این طرح سعی شده به توزیع سفر توجه کنیم. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: در این برنامه هم توزیع جغرافیایی و هم زمانی مد نظر است. در این شرایط با کمبود مراکز اقامتی مواجه نمی شویم. بازاریابی در صنعت گردشگری یک سازوکار مدیریتی است که نیازهای گردشگران فعلی و آتی را پیشبینی و برای پاسخگویی به این نیازها برنامه ریزی می کند. بازاریابی توریست اصولا باعث رقابت بین شرکت هایی ارائه دهنده خدمات توریستی مانند شرکت های مسافرتی میشود. مدیریت بازاریابی گردشگری تنها به مسائل مالی محدود نمیشود. مشکلات اصلی در بازاریابی صنعتی توریست، تفاوت فرهنگی میان توریست ها و مردم محلی است.

در مدیریت بازاریابی گردشگری باید شرایطی را ایجاد کرد که مردم محلی از ورود گردشگران متنفع شوند. به این ترتیب مردم محلی با آغوش بازتری از گردشگران استقبال می کنند و اختلافات فرهنگی را راحتتر میپذیرند. از طرفی با افزایش منفعت مردم محلی از توریست، استقبال مردم محلی از گردشگران بیشتر شده و این امر موجب رضایتمندی گردشگران خواهد شد. در بازاریابی گردشگری هنگامی که بتوانیم میان خواسته های گردشگر و خواسته های مردم محلی یک توازن برقرار کنیم. میتوانیم به تداوم صنعت گردشگری امیدوار باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *