پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مقایسه گچبری پیش ساخته پلی یورتان و گچبری پیش ساخته پلی استایرن

مقایسه گچبری پیش ساخته پلی یورتان و گچبری پیش ساخته پلی استایرن





مقایسه گچبری پیش ساخته پلی یورتان و گچبری پیش ساخته پلی استایرن

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵

گچبری پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟

گچبری یکی از فرآیندهای ساختمانی است که با استفاده از قطعات گچبری پیش ساخته گچی در محلهایی از دیوار یا سقف در راستای اهداف طراحی داخلی ساختمان در فضای داخلی اجرا می گردد.
یک توضیح کاملا اجمالی برای گچبری آماده ارائه کردیم ولی سوال بعدی که باید پاسخ داده شود این است:

آیا برای گچبری فقط از گچ استفاده می شود یا متریالهای جایگزین دیگری نیز وجود دارد؟

جواب بله است. یعنی متریالهایی مثل پلی یورتان، پلی استایرن، خود گچ و در برخی مواقع قطعات پلاستیکی نیز می توانند این وظیفه را به طور کامل پاسخ دهند.

سوال بعدی می تواند این باشد که حال کدام متریال بهتر و مناسبتر است؟

  1. جواب به این سوال نیاز به آشنایی کامل با هر کدام از متریالها دارد. ولی به اختصار پاسخ ما در مجموعه دکارت با تنوع بسیار زیادی از ابزار پیش ساخته پلی یورتان، این است که اول طرحی که می خواهید اجرا کنید را با جرئیات دقیق بدست بیاورید. این یعنی یک قسمت از طراحی داخلی ساختمان. این اتافاق و دریافت طرح در مجموعه دکارت کاملا رایگان می باشد، فقط کافی است ابعاد فضایی که می خواهید تغییر دهید و چند عکس از فضای موجود را برای کارشناسان ما در مجموعه دکارت ارسال نمایید تا طرح کامل و کاملا رایگان را در اسرع وقت تحویل بگیرید.
  2. دوم، بعد از اینکه طرح شما مشخص شد و نقش و نگارو استایل گچبری ها مورد تاییدتان قرار گرفت، باید ببینید که این استایل طراحی شده در کدام یک از متریالهای نامبرده شده وجود دارد و در صورت وجود هم، آیا زیبایی کافی از نظر شما را دارد و ظرافت کامل دارد یا خیر.
  3. سوم، هر کدام از این متریالها برای اجرا شدن بر روی دیوار یا سقف شما، مدت زمان مشخصی برای اجرا خواهند داشت. و شما می بایست زمان در دسترس خود برای اجرای متریال مورد نظر را با دقت تخمین بزنید و نسبت به زمان اجرای هر متریال حساسیت داشته باشید و متناسب با زمان خود، متریال مناسب را انتخاب نمایید.
  4. چهارم، میزان تخریب و خراب کاری و کثیف شدن محیط توسط متریال انتخابی را هم بایستی در نظر بگیرید. یعنی چقدر محیط را آلوده می کند، چقدر گرد و خاک دارد، میزان ضایعات آن چقدر است و چقدر پرتی دارد. میزان دور ریز متریال در متریالهای خشک که انعطاف پذیر نیستند بسیار بالا می باشد.
  5. پنجم، بودجه در نظر گرفته شده و مقایسه قیمتی هر کردام از این متریالها در کلیت طرح تایید شده.

با در نظر گرفتن ۵ نکته ی ارائه شده و بررسی دقیق، حالا می توانید انتخاب صحیح تر و بهتری داشته باشید.
ما در مجموعه دکارت محصولات بسیار زیادی در راستای گچبری های پیش ساخته داریم که اغلب از جنس مرغوب و درجه یک پلی یورتان می باشند. اطلاعات کامل در خصوص ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان را می توانید در وبسایت مجموعه دکارت به آدرس www.decartstore.co و یا لمس لینک ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان دکارت، گردآوری و ارائه شده است.

محصولات ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان در لینکهای زیر به طور کامل معرفی شده اند:

ابزار گلویی پلی یورتان

ابزار قرنیز پلی یورتان

ابزار قاب بندی دیوار یا ابزار قاب سازی دیوار

گچبری پیش ساخته سقف

دیوار پوش های مجموعه دکارت

در ادامه به بررسی   گچبری پیش ساخته پلی یورتان و گچبری پیش ساخته پلی استایرن می‌پردازیم:
امروزه استفاده از گچبری های پلی یورتان و پلی استایرن به عنوان جایگزین گچبری های سنتی در قاب بندی دیوار،   لبه نورمخفی و تزئینات سقف فراگیر شده است.
در این مطلب قصد داریم ویژگی ها، شباهت ها و تفاوت های این ۲ متریال جدید را بررسی کنیم.
دانستن ویژگی های علمی و تخصصی این ۲ محصول برای مصرف کننده آن به عنوان قاب بندی دیوار و یا گچبری دیوار و سقف نمی تواند کاربردی باشد و ما قصد داریم این ۲ محصول را از لحاظ قیمت، ظرافت و زیبایی، تنوع و دوام با هم مقایسه کنیم تا با دانستن آنها مصرف کنند انتخاب آگاهانه تری داشته باشد و دچار سردرگمی نشود.
محصولات پلی استایرن جنسی شبیه پلاستیک خشک دارند و در مقابل محصولات پلی یورتان یک فوم فشرده با دانسیته بالا هستند این ویژگی پلی یورتان باعث می شود بتوان پلی یورتان را به اشکال مختلفی قالب گیری کرد و به همین دلیل تنوع محصولات پلی یورتان بسیار بیشتر است. در واقع از محصولات پلی استایرن می توان فقط در قاب بندی پیش ساخته دیوار از نوع ساده و بدون هیچ گل و یا تاج استفاده کرد.
مهم ترین بخش کاربردی در مقایسه این محصولات در دکوراسیون داخلی به ظاهر و نمای آنها روی دیوار برمی گردد. ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان به علت جنسشان شباهت کاملی به گچ دارند و با توجه به اینکه جنس دیوارها هم معمولا از گچ هستند این محصولات روی دیواها حالت مصنوعی و پیش ساخته را نشان نمی دهند اما محصولات پلی استایرن در این زمینه به خوبی محصولات پلی یورتان نیستند که این موضوع در دکوراسیون و اجرا بسیار حائز اهمیت است.
مورد بعدی بحث رنگپذیری است که گچبری های پیش ساخته پلی یورتان نسبت به نوع پلی استایرن رنگ پذیری بهتری دارند و رنگ به مرور زمان و یا در اثر ضربه از ابزار جدا نمی شود اما در محصولات پلی استایرن به علت جنس خشکشان احتمال جدا شدن رنگ به مرور زمان و در اثر ضربه را دارند.
ابزارهای پیش ساخته پلی استایرن از لحاظ قیمت نسبت به ابزارهای پلی یورتان ارزان تر هستند اما نقاشی آنها سخت تر است و می تواند هزینه بیشتری را در برگیرد.
یکی دیگر از ویژگی های گچبری های پیش ساخته پلی یورتان اجرای بدون درز، در محل اتصال ابزارها است که این موضوع در محصولات پلی استایرن به خوبی محصولات پلی یورتان نیست.

گچبری پیش ساخته پلی یورتان، گچبری آماده پلی یورتان، ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟

بهترین تعریف برای گچبری پیش ساخته پلی یورتان یا گچبری آماده یا ابزار پیش ساخته پلی یورتان در طراحی داخلی ساختمان را می‌توان اینطور بیان نمود: “گچبری پیش ساخته پلی یورتان، گچبری آماده پلی یورتان و ابزار پیش ساخته پلی یورتان، جایگزین بسیار مناسب برای انواع گچبری‌های سنتی می‌باشند.”

تنوع محصوات گچبری پیش ساخته پلی یورتان:

  1. ابزار گلویی پلی یورتان
  2. ابزارهای قابسازی پلی یورتان
  3. ابزار دکوراتیو پلی یورتان
  4. ابزار قرنیز پلی یورتان

هر کدام از این دسته بندی‌ها دارای تنوع بالایی می‌باشند مانند:

  • گچبری دیوار
  • گچبری پیش ساخته سقف
  • قاب بندی پیش ساخته دیوار
  • قاب بندی دیوار
  • گچبری سقف
  • گل های سقفی و دیواری
  • زیر لوستری و…

در یک کلام تمام آیتم‌های ارائه شده، در زیر مجموعه گچبری پیش ساخته پلی یورتان قرار می‌گیرند.

مجموعه دکارت با گردآوری کلیه آیتم های گچبری آماده از جنس پلی یورتان یا پلی اورتان، می تواند شما را در مسیر طراحی داخلی آپارتمان خود همراهی نماید.

منبع: www.decartstore.co

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر