سایت خبری پیام ما آنلاین | خانه‌های بوم گردی بزودی در سیرجان دایر می‌شوند

خانه‌های بوم گردی بزودی در سیرجان دایر می‌شوند





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۰۳

خانه‌های بوم گردی بزودی
در سیرجان دایر می‌شوند
جلسه بوم گردی با حضور معاون سیاسی فرماندار، بخشداران و جمعی از مسئولین شهرستان سیرجان و با محوریت بررسی طرح بوم گردی و اجرای آن در شهرستان سیرجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه سیرجان بهاالدینی معاون سیاسی فرماندار در این جلسه با اشاره به اجرای طرح بومگردی در سطح شهرستان های مختلف و استقبال بسیار خوب گردشگری از این طرح گفت: شهرستان سیرجان در وهله اول مکان های بسیاری برای گردشگری دارد و در وهله دوم خانه های روستایی بسیار خوبی با قابلیت تبدیل شدن به خانه بوم گردی دارد.
وی افزود : اگر این خانه ها ساماندهی و هدایت شوند می توان از آنها بعنوان خانه های بوم گردی سیرجان در جذب گردشگر استفاده نمود.
جعفری رییس اداره میراث فرهنگی سیرجان در ادامه افزود: شهر سیرجان پتانسیل های بسیاری دارد امام در زمینه بوم کردی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است. بایستی خانه های هدف مشخص، و جهت مناسب سازی آنها اقدام شود.
وی تاکید کرد: خانه هایی قابلیت تبدیل به خانه بوم گردی دارند که فاقد سقف شیروانی بوده، فضایی سنتی و حداقل ۴ یا ۵ اتاق داشته باشند. همچنین بانک کار آفرینی به اینگونه خانه ها وام هایی با بهره کم پرداخت می نماید تا مالک بتواند خانه خود را به خانه بوم گردی تبدیل کند.
گفتنی است خانه های بوم گردی خانه های روستایی هستند که پس از مرمت و آماده سازی جهت شب مانی و اقامت گردشگران داخلی و خارجی در اختیار آنان قرار می گیرند. پدیده بوم گردی مدت زیادی نیست که راه اندازی شده است و شهرستان سیرجان با روستاهای زیبا و خانه های قدیمی که دارد می تواند به یکی از قطب های بوم گردی کشور تبدیل شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *