سایت خبری پیام ما آنلاین | رییس بیمارستان پیامبر اعظم به حواشی اخیر واکنش نشان داد ابراز تاسف شدید از مرگ مادر 25 ساله

رییس بیمارستان پیامبر اعظم به حواشی اخیر واکنش نشان داد ابراز تاسف شدید از مرگ مادر 25 ساله





۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۰

رییس بیمارستان پیامبر اعظم به حواشی اخیر واکنش نشان داد
ابراز تاسف شدید
از مرگ مادر 25 ساله
پیام ما- رییس بیمارستان پیامبر اعظم از مرگ مادر 25 ساله در این بیمارستان ابراز تاسف شدید کرد.
پنجم آذر بود که «نرگس ملازاده» پس از زایمان در این بیمارستان درگذشت. فرهاد اشافی درباره اقدامات این بیمارستان پس از مرگ این مادر گفت: « روز یکشنبه ۱۴ آذر با حضور معاون درمان دانشگاه «دکتر رشیدی نژاد»، مدیر درمان تأمین اجتماعی «دکتر فخر»، مسئول پزشکان زنان بیمارستان «دکتر ثانی»، مامای مسئول بیمارستان و بنده جلسه‌ای تشکیل شد، همچنین برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه مثل «دکتر میرزایی» متخصص زنان و فوق تخصص پری ناتولوژی (متخصص قبل از تولد)هم در جلسه حضور داشتند.» وی ضمن ابراز تأسف شدید از این اتفاق اظهار کرد: «ما در سال۶۴۰۰ مورد زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان انجام می‌دهیم، درحالی‌که آمار بیمارستان افضلی پور با تعداد مراجعه‌کننده بالا، ۶۱۰۰ مورد است. اما حتی یک مورد مرگ هم پیش آید بشدت تحت تأثیر قرار می‌گیریم. مرگ مادر باردار و البته هر مرگی دردناک است. رسالت بیمارستان این است که بیمار را بیاورد بیمارستان و خدمت‌رسانی به او شود و بهبود یابد. اگر یک مورد از ۶۴۰۰ مورد در سال پیش آید برای ما بسیار مهم است و تا آخر پیگیری می‌کنیم. راهکارهای اصلاحی را اگر نیاز باشد انجام می‌دهیم که تکرار نشود.» اشافی به پایگاه خبری «کرمان نو» گفته «ماحصل جلسه متخصصان و صاحب‌نظران خارج از بیمارستان در مورد مرگ «نرگس ملازاده» این بود که احتمال دی آی سی( نوعی اختلال خونی ) برای بیمار مطرح است.» وی افزود: «برای بررسی علت دی آی سی باید صبر کنیم تا گزارش پزشکی قانونی مشخص شود. بسیار پیگیر هستیم. با توجه به نظر پزشکی قانونی تصمیم خواهیم گرفت.»
روایت دردناک پدر نرگس
در حالی رییس بیمارستان پیامبر اعظم از مرگ این مادر 25 ساله ابراز تأسف شدید می‌کند که سه‌شنبه گذشته، حسین ملازاده، پدر نرگس ملازاده، در متنی که در اختیار «پیام ما» قرار داده بود، به‌شدت از اتفاقات رخ‌داده در بیمارستان پیامبر اعظم شاکی بود. در متن وی آمده بود: «دخترم ساعت 35 دقیقه بامداد چهارم آذر به زایشگاه بیمارستان پیامبر اعظم مراجعه کرد. به او گفتند سه ساعت دیگر مراجعه کن، اما دخترم در بیمارستان ماند. ساعت سه بامداد مجدداً به مامای کشیک مراجعه کرد، اما ماما عوض‌شده بود. دخترم پس از معاینه دچار خونریزی شد اما به همراهی دخترم گفتند که طبیعی است و فردا ظهر زایمان طبیعی انجام خواهد شد. بااین‌حال «نرگس» و همراهی‌اش اصرار کردند که عمل سزارین انجام شود اما ماما گفت که بخشنامه وزارت تأکید دارد که حتماً زایمان طبیعی صورت گیرد. باگذشت زمان درد و خونریزی دخترم بیشتر می‌شد تا اینکه ساعت 3.30 بامداد به دلیل خونریزی زیاد پذیرش و ساعت 4.30 به زایشگاه اصلی منتقل شد. ساعت 5.30 ماما کیسه آب را سوراخ کرد و با دستگاه بچه را به دنیا آورد که این کار باعث شد رحم از دو ناحیه پاره و خونریزی زیادتر شود. بدون اینکه به «نرگس» خون وصل کنند او را به زایشگاه عمومی آوردند. خونریزی به حدی شدید بود که هنگام انتقال، روی زمین پر از خون شده بود. خونریزی ادامه پیدا می‌کند تا «نرگس» از هوش می‌رود و او را به اتاق عمل منتقل کردند. با رضایت همراهیان دخترم، رحم را برداشتند اما خونریزی همچنان ادامه داشت.» عمل چند ساعت طول کشید و سپس دخترم را به آی سی یو منتقل کردند. ساعت هشت شب گفتند که «نرگس» رو به بهبود است اما مسئول آی سی یو گفته بود مریضی که به من تحویل دادند نه نبض داشته، نه فشار و نه ضربان قلب. در آی سی یو چهار مرتبه «نرگس» را احیا کردند و سرانجام در ساعات ابتدایی پنجم آذر خبر فوت او را به ما دادند.»

زایمان طبیعی؛ تقریباً اجباری
اردیبهشت‌ماه 93 بود که وزیر بهداشت دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی را ابلاغ کرد. یک ماه بعد، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرستاد که در آن بر تشویق پزشکانی که زایمان طبیعی انجام دهند، تأکید شده بود. در این بخشنامه آمده بود: «بر اساس دستورالعمل برنامه ترویج زایمان طبیعی ابلاغی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه‌کنندگان خدمت زایمان طبیعی (متخصص زنان و زایمان ، ماما و متخصصین و تکنیسین‌های بیهوشی) تعرفه تشویقی، پرداخت می‌گردد. از زمان اجرای این دستورالعمل، به‌منظور افزایش انگیزه ارائه‌کنندگان خدمت زایمان طبیعی در کلیه بیمارستان‌های دولتی تابعه دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی، 30 کای جراحی برای زایمان طبیعی و 16 کای بیهوشی برای زایمان بی‌درد به‌طور تشویقی (علاوه بر کای جراحی و بیهوشی فعلی) پرداخت می‌گردد و از محل منابع تخصیصی برنامه ترویج زایمان طبیعی تأمین می‌گردد.» اثر این بخشنامه چند ماه بعد و با مرگ تعدادی مادر و یا نوزاد نمود پیدا کرد.

واکنش رییس علوم پزشکی
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان سه‌شنبه گذشته در خصوص مرگ اخیر یک مادر 25 ساله در بیمارستان پیامبر اعظم به «پیام ما» گفت: «مطمئن باشید اگر کسی شرایط زایمان طبیعی را نداشته باشد، او را مجبور به این نوع زایمان نمی‌کنیم.» دکتر علی‌اکبر حق‌دوست در پاسخ به این سؤال که با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت، به ماماها توصیه کرده‌اید حتماً زایمان را به‌صورت طبیعی انجام دهند، اظهار کرد: «این سؤال غیرحرفه‌ای و غیرواقعی است. ما کسی را خارج از روال درمانی مجبور نمی‌کنیم کاری کند. جواب این سؤال شما منفی است. اما اینکه وزارت بهداشت و به‌تبع آن علوم پزشکی بر زایمان طبیعی اصرار دارد، بله ما به دنبال افزایش زایمان طبیعی هستیم اما نه به هر قیمتی.» اگرچه حق‌دوست تأکید دارد که کسی به زایمان طبیعی مجبور نمی‌شود که خبرگزاری ایسنا سال گذشته به نقل از رییس بیمارستان کاشانی جیرفت (زیر نظر علوم پزشکی جیرفت) نوشت که «طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان باید آمار سزارین کاهش داشته باشد و این سیاست وزارتخانه است و ما باید اطاعت کنیم.اگر در کارنامه پزشکان آمار سزارین زیاد باشد مورد مواخذه قرار می‌گیرند.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

مصطفی

متاسفم برای وزیر بهداشت با این رییس بیمارستان که انتخاب کرده. مدیریت طویله بچهن برای ایشان زیادیه. رفتار و دقت پرستارها و پزشکها در این بیمارستان فاجعه هست. بابا دونفر بفرستید از بیمارها نظرخواهی کنید. یک نفر از این بیمارستان راضی نیست. خدا لعنتون کنه وقتی مدیریت ندارید گه می‌خورید مسولیت قبول میکنید. چندین و چند مورد فاجعه در این بیمارستان دیدم . وزیر بهداشت چشماتو باز کن. اگر این رییس بیمارستان فامیلت هست یه جای کم خطر بهش بده اونجا رو به گه بکشه البته این نظر برای یکسال اخیر هست که بنده و اقوام برای بستری مراجعه کردیم. 1402/9/9

مصطفی

متاسفم برای وزیر بهداشت با این رییس بیمارستان که انتخاب کرده. مدیریت طویله بچهن برای ایشان زیادیه. رفتار و دقت پرستارها و پزشکها در این بیمارستان فاجعه هست. بابا دونفر بفرستید از بیمارها نظرخواهی کنید. یک نفر از این بیمارستان راضی نیست. خدا لعنتون کنه وقتی مدیریت ندارید گه می‌خورید مسولیت قبول میکنید. چندین و چند مورد فاجعه در این بیمارستان دیدم . وزیر بهداشت چشماتو باز کن. اگر این رییس بیمارستان فامیلت هست یه جای کم خطر بهش بده اونجا رو به گه بکشه

اصغر

ملت عقل ندارند که با وجود این قانون اجباری زرت و پرت حامله میشن خب حامله نشید که مجبور بشید برید مثل چندین قرن پیش بخوابید با هزار جور درد زور بزنید بزایید. تازه میگن ماما فلان کرد والا ماما کاری نمیکنه همه درد و زور مادر میزنه و ماما هیچ نقشی نداره

مهناز

زایمان طبیعی اجباری است.و متخصص زنان در غیر این صورت جریمه می شود.حتی به خانم ماما اجازه ی زایمان طبیعی داده‌اند تا به ضرب و زور مادر رو وادار به زایمان کند.

محسن

سلام همسر من چند ماه پیش فارغ شد خودم به عین دیدم چند نفر که از نظر جسمی و حتی پزشکی آمادگی زایمان طبیعی رو نداشتند را مجبور به زایمان طبیعی کردند شاید اگر صبح ساعت 7 پیش همسرم نبودم به او آمپول فشار تزریق می کردند و بچه زودتر به دنیا می آمد البته همه می دانند زدن آمپول فشار چه عواقبی دارد جالب تر اینکه حتی به ما نگفتند می خواهند آمپول فشار داخل سرم بزنند و پنهانش کردند که من اجازه ندادم به سرم تزریق شود روز تولد فرزند قشنگ ترین روز زندگیه هر انسانیه ولی من فراموش نمی کنم که چقدر برای من پر استرس و عذاب آور بود که نکند هر لحظه بدون هماهنگی من و دکتر زنان با همسر من کاری کنند امیدوارم با این اتفاق ناگوار هرچه سریع تر این قانون اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *