سایت خبری پیام ما آنلاین | مصاحبه هایی که تکذیب می شوند

مصاحبه هایی که تکذیب می شوند





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴

مصاحبه هایی که تکذیب می شوند
روز پنج شنبه بود که خبر مصاحبه احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با یکی از شبکه های برون مرزی (صدای امریکا) منتشر شد و بعد از آن توضیحاتی در شبکه اجتماعی تلگرام از سوی این نماینده پخش شد . به گزارش خبرآنلاین در این توضیحات توکلی در پاسخ به واکنش ها به این مصاحبه گفته بود که تصور نمی کرده خبرنگار مذکور از صدای امریکا با وی تماس گرفته باشد. توکلی گفته بود: « اصرار کردم از کدام خبرگزاری زنگ میزنی گفت برای رادیو واشنگتن یا رادیو آمریکا، ذهنم اصلا به صدای آمریکا نرفت. تصورم به رادیو داخلی آنجا بود. اصل مصاحبه با صدای آمریکا اتفاق بدی است، خداوند این غفلت را جبران فرماید. از حساسیت شما هم تشکر می کنم». اما این نخستین بار نیست که مسئولین و یا برخی چهره های سیاسی با رسانه های برون مرزی گفت و گو کرده و بعد درباره آن اظهار پشیمانی کرده اند. در زیر نگاهی انداخته ایم به این اتفاقات:
شهریورماه 91 بعد از زلزله آذربایجان شرقی «غلامحسین مسعودی ریحان» یکی از نمایندگان اهر و هریس در مجلس هشتم در گفتگوی تلفنی با «مسیح (معصومه) علی نژاد» که خود را روزنامه نگار آزاد معرفی کرده بود به نحوه ی خبررسانی صدا و سیما در مورد زلزله ی آذربایجان شرقی انتقاد کرد. بعد از انتشار این گفت و گو واکنش متفاوتی به این موضوع داشته و در اظهاراتش هر گونه مصاحبه با «یک فرد پناهنده شده به غرب» را تکذیب کرده و گفته بود که تنها با خبرنگار خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده است.
فزون بر این سال گذشته نیز مصاحبه ای از آیت الله احمد خاتمی با مسیح علی نژاد منتشر شد که از او درباره اتفاقاتی که در جهرم افتاده و طی آن جوانی به چند خانم با چاقو حمله کرده و گفته می شد این حملات بر اساس برخی سخنان آیت الله خاتمی بوده است پرسیده بود. آیت‌الله سید احمد خاتمی درباره فایلی که مسیح علی‌نژاد از وی به عنوان مصاحبه تلفنی منتشر کرده، گفته بود: این به اصطلاح خبرنگار، ابتدا خود را خبرنگار یک رسانه داخلی معرفی و سپس یک سؤال پرسید که بنده در ابتدا، تنها یک جمله گفتم و بعد از آن ایشان خودش را معرفی کرد که اینجانب بلافاصله گفتم که با فرد فراری و ضدایرانی مصاحبه نمی‌کنم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *